نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟
حرکت عجیب فدراسیون فوتبال در نقل‌وانتقالات/ نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

فدراسیون فوتبال قرار است نشست اصلاح آیین نامه نقل و انتقالات فصل جدید را برگزار کند.

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در حالی از نشست اصلاح آیین نامه نقل و انتقالات خبر داد که تیم‌ها بر اساس آیین نامه جدید یارگیری و آماده بازی‌ها شده‌اند و اگر هم آیین نامه دچار اصلاحات شود، دیگر فرصتی برای تطبیق تیم‌ها با شرایط جدید وجود ندارد. به این خاطر که در روزهای پایانی هفته جاری شاهد آغاز فصل جدید بازی‌ها خواهیم بود و این رفتار مصداق بارز این ضرب المثل است: نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

یکی از تغییرات آیین نامه‌ای کاهش سهمیه بزرگسال تیم‌ها به بهانه جوانگرایی به ۱۹ بازیکن بود. هم چنین بر اساس مصوبه جدید قانون ۲۵ ساله‌ها حذف شد! بر اساس این قانون بازیکنان زیر ۲۳ سال تیم‌ها که وارد سن ۲۴ سالگی می‌شدند، می‌توانستند تا دو سال برای تیم خود با قرار گرفتن در لیست ۲۵ ساله‌ها بازی کنند. اما با حذف این قانون این بازیکنان از لیست تیم‌های خود به بهانه ورود به لیست بزرگسال کنار گذاشته شدند. از دیگر مصوبات جدید این بود که لژیونرها به عنوان بازیکن قرضی نمی‌توانند، به تیم‌های لیگ برتری برگردند. قانونی که موجب جدایی محمد محبی و مهدی قایدی شد و از سویی بر اساس این قانون استقلال نتوانست امیرحسین حسین‌زاده را به خدمت بگیرد. به این خاطر که باشگاه شارلروا برای صدور رضایتنامه قطعی امیرحسین ۸۰۰ هزار یورو می‌خواست.

نکته عجیب در وضع قوانین این است که فدراسیون فوتبال قانون را وضع و آن را به تیم‌ها ابلاغ می‌کند، در حالی که پیش از ابلاغ می‌بایست در این باره با باشگاه‌ها به خصوص مدیران عامل و سرمربیان مشورت کند. وقتی پیش از اجرای قانونی نشست برای اصلاح آن می‌گذارند به این معنی است که این قانون صدای همه را درآورده است. هیچ وقت جوانگرایی با قانون جواب نمی‌دهد. بارها گفته ایم فصل گذشته اگر در تیم پیکان سامان فلاح بازی کرد، اگر محمد امید حزباوی در ترکیب تیم فولاد به میدان آمد یا یاسین سلمانی برای سپاهان به میدان رفت به خاطر قانون نبود. به خاطر کیفیت این بازیکنان و تفکر مربیان بود. یا این فصل اگر نساجی و در راس آن مهدی رحمتی خیلی از بازیکنان پا به سن گذاشته را کنار گذاشته به خاطر قانون نبود و بهتر است اجازه دهیم جوانگرایی در فوتبال راه طبیعی خود را طی کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • ق ر IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    میگه استقلال چند بازیکن خارجی دارد که محمد محبی و مهدی قایدی به این موضوع چه ربط دادی این دو بازیکن برای هزینه رضایت نامه به مشکل خوردن نه قانون بازیکنان خارجی
  • مرتضی مقدم IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
    یعنی اینقدر وضع مالیتون خرابه که میگن شلوغش نکنین نمیکنین؟ ما میدونیم این‌ نشست خروجیش بازی کردن نادری بود که دراومد چرا اسمون ریسمون میبافی ؟ اره نشستن فکر کردن بازیکنی که لیگ پایین خارجی بازی میکنه شامل قانون نمیشه ،نکه فکر کنین خدای نکرده مدیرعامل تراکتور اعمال نفوذ کرده؟خودش گفت قانون ایراد داره برا دلسوزی اصلاحش کردن حالا شانسی تراکتور هم سود برده ،یعنی بخدا این مملکت هرچی میکشه از خبرنگار جیره خوره بیشرف میکشه ،ورزش که خوبشه حداقل پای جون و نون ادما وسط نیست.
  • احمدرضا IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
    این قانونها فقط به نفع تراکتور شد و به ضرر پرسپولیس،باعث شد تراکتور تیم خوبی ببندد،استقلال با کمک عنایتی و مظلوم نمایی ،جوانان خوبی را جذب کند،سپاهان هم در هر حال حالت ستاره های تیمها را جذب کند،گرداورنده و تنظیم این قانون توسط نصیرزاده،علی خطیر انجام شد،در نتیجه پرسپولیس تیم حکومتی میشود با بدهکاری عظیم مالی،نزدیک ۴ میلیون دلار این باشگاه در فیفا و ای اف سی بلوکه هست برای سیاستهای دولت، در نتیجه استقلال،سپاهان و تراکتور هم تیمهای انقلابی و مردمی میشوند و در نهایت پایان لیگ یه جام وقاحت هم توزیع خواهد،اقای درویش هم هی مصاحبه میکند کاش ما قهرمان نمی شدیم،دیشب بازی الهلال و الاتحاد را نگاه کردم،خدا بداد تیمهای نماینده باشگاه های ایران در لیگ قهرمانان اسیا برسد،در ضمن اجرلو و فتح الله زاده پولهای مردم را حیف و میل کردند،خوش بحال میثم منیعی،ارش برهانی،خسرو حیدری شده و مقصر اصلی هم قربان زاده هست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی