نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟
شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
۴ |
۰
پروژه جدید سازمان لیگ شکست خورد
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

با وجود افزایش سهمیه بازیکنان خارجی در لیگ بیست و سوم اما نیمی از تیم‌های حاضر علاقه‌ای به جذب بازیکن غیرایرانی تا الان نشان نداده‌اند.

یکی از قوانینی که فدراسیون فوتبال برای باشگاه‌های لیگ برتری در فصل جاری وضع کرد، افزایش سهمیه بازیکن خارجی بود. بر این اساس تعداد بازیکنان خارجی دو نفر برای هر تیم اضافه شد و باشگاه‌ها می‌توانند ۶ بازیکن که یکی از آنها باید آسیایی باشد را به خدمت بگیرند.

با وجود افزایش سهمیه بازیکن خارجی ، انتظار می‌رفت تعداد نفرات غیرایرانی در لیست تیم‌ها افزایش چشمگیری داشته باشد اما این اتفاق رخ نداد و تا اینجای نقل و انتقالات فقط ۸ تیم هستند که در لیست خود بازیکن خارجی قرار داده‌اند.

از جمع تیم‌های حاضر در لیگ بیست و سوم استقلال،‌ پرسپولیس، سپاهان، تراکتور، مس رفسنجان، گل‌گهر و فولاد، نفت آبادان ۸ باشگاهی هستند تا کنون بخشی از لیست بازیکنان خود را با نفرات خارجی پر کرده‌اند.

در این بین تعداد بازیکنان خارجی در تیم‌ها متفاوت است. تراکتور با پرکردن همه سهمیه‌های خارجی خود رکورددار است و مابقی تیم‌ها یک یا دو بازیکن غیرایرانی را در اختیار گرفته‌اند. به عبارت بهتر می‌توان گفت فقط تراکتور تبریز است که از افزایش سهمیه بازیکنان خارجی نهایت استفاده را انجام داده و اگر چنین قانونی وضع نمی‌شد برای تیم‌های دیگر اتفاقی رخ نمی‌داد.

در حال حاضر استقلال یک بازیکن(کوین یامگا)، سپاهان یک بازیکن(نیلسون)، مس رفسنجان یک بازیکن(علی عدنان)، گل گهر یک بازیکن (اریک باگناما)، پرسپولیس دو بازیکن(وحدت هنانوف و گولسیانی)، نفت آبادان دو بازیکن (فهد طالب و میثم جبار) و فولاد سه بازیکن( جفرسون، گادوین منشا و موسی کولی‌بالی) را در اختیار دارند و فقط تراکتور است که از سهمیه خارجی جدید استفاده کرده است.

جالب اینکه ۸ تیم دیگر لیگ برتر یعنی ذوب‌آهن، هوادار، پیکان، آلومینیوم، استقلال خوزستان، ملوان، شمس‌آذر و نساجی مازندران تا الان هیچ بازیکن خارجی‌ای در لیست خود برای فصل جدید قرار نداده اند تا بشود نتیجه‌ گرفت تاکنون نیمی از سرمربیان لیگ برتر علاقه‌ای به بازیکنان خارجی نشان نداده‌اند.

جالب اینکه از میان این باشگاه‌ها پیکان، آلومینیوم اراک و نساجی سه باشگاهی هستند که حتی با خارجی های فصل قبل خود نیز ادامه ندادند!

با همه این تفاسیر می‌توان اینطور نتیجه گرفت در شرایطی که سهمیه های بزرگسال باشگاه‌ها برای فصل جدید یک نفر کم شده و سه سهمیه زیر ۲۵ سال نیز به طور کامل حذف شده، افزایش سهمیه خارجی هم دردی از لیگ برتر فوتبال ایران دوا نکرده است. حالا فقط باشگاهی از این ماجرا سوده برده(تراکتور) که قبل از پایان فصل پیش پیشنهاد اضافه شدن بازیکن خارجی را به فدراسیون ارائه کرد و اگر این سهمیه هم اضافه نمی‌شد جز تراکتور هیچ تیم دیگری ضرری از این بخش نداشت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • اراد IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    قوانین مسخره و عجیب و غریبی که معلوم نیست چرا و با چه منطقی وضع میشه ؟ سهمیه بزرگسال کم میکنند سهمیه زیر 25 سال حذف میکنند که لیگ جوون بشه بعد سهمیه خارجی زیاد میکنند . این یعنی بازیکن جوون خارجی بیاد ایران . چه کمکی به فوتبال ملی میکنه
  • احمدرضا IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    این ایین نامه را نصیرزاده مدیر عامل تراکتور و مشاور مالک و عضو هیت مدیره وقت تراکتور اقای خطیر نوشتند،فقط فقط برای تضعیف تیمهای بالای جدول لیگ ایران بخصوص سرخابی ها و تقویت تیم خودشان تراکتور میباشد
    • ناشناس IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
      شما هم بازیکن خارجی جذب می کردید مگه جلوی شما رو کسی گرفته بود فدراسیون کمیته داوران کمیته انضباطی زیر مجموعه وزارت ورزش هست وزارت ورزش هم مالک استقلال و پرسپولیس است تمام نهادهای فوتبال زیر مجموعه مالک پرسپولیس و استقلاله این بزرگترین تخلف تاریخ فوتبال است
  • فوتبالی DE ۰۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    تراکتور همه سهمیه رو پر کرده ،ولی پرسپولیس دو تا!؟؟؟یکم معلوم نیست زیادی دارید جانبدارانه خبر میزنید؟؟زاهدی و کنعانی زادگان پس خارجی محسوب نمیشن؟؟؟اگه اونجوری حساب کنیم ، تراکتور هم چهار تا خارجی داره ، و شجاع و حسین زاده و نادری نباید لیست خارجی باشند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی