نظرسنجی

برای استقلال و پرسپولیس مقابل نساجی و آلومینیوم اراک چه نتیجه ای پیش بینی می کنید؟
واقعیت قراردادهای میلیاردی فوتبالیست‌های ایرانی/ آن‌ها با دایی، کریمی و مهدوی‌کیا فاصله زیادی دارند
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

افشای قراردادهای میلیاردی در روزهای گذشته نشان داد که بسیاری از شایعات در مورد قیمت بازیکنان درست است.

انتشار قراردادهای بازیکنان پرسپولیس و استقلال (البته بدون احتساب یکسری زیرمیزی‌ها) بار دیگر ثابت کرد که همه شایعاتی هم که در محافل فوتبالی شنیده می‌شود غلط نیست. راستش پارسال همین وقت‌ها وقتی شنیدیم قرارداد حسینی و غلامی ۲۵ میلیارد است باور نکردیم. این شایعه در طول فصل هم مدام شنیده شد و حالا رسانه‌ای شدن قراردادها نشان می‌دهد که مبالغ مورد نظر درست بوده و بند رضایت مدیرعامل (!) که من‌درآوردی‌ترین و عجیب‌ترین آپشن موجود در دنیاست هم در قرارداد بسیاری از بازیکنان وجود دارد!

تا اینجای کار چیزی برای تعجب کردن وجود ندارد. تعجب ما از جایی شروع می‌شود که عده‌ای می‌گویند نهادهای نظارتی به قراردادها ورود می‌کنند و جلوی قراردادهای آنچنانی را می‌گیرند. همین دیروز سازمان لیگ به ۴ باشگاه مطرح کشور یعنی پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تراکتور نامه زد که قراردادهای‌تان را طی امروز و فردا برای بررسی بیشتر بفرستید. خب سؤال اینجاست که این همه بررسی به کجا انجامید؟ آیا غیر از این است که قرارداد ۸ میلیاردی ۲۰ میلیارد شد؟

باور کنید فوتبالیست‌ها آدم‌های محترمی هستند اما فوتبالیست‌هایی که الان در ایران بازی می‌کنند فاصله فنی زیادی با دایی و کریمی و مهدوی‌کیا و مجیدی و جباری و حتی طارمی و سردار دارند. اگر به فرض محال طارمی به لیگ ایران برگردد و ۱۰۰ میلیارد بگیرد هیچ‌کس نمی‌گوید چرا اما واقعاً چطور می‌شود یک قرارداد ۳ میلیاردی تا ۱۵ میلیارد بالا برود بدون آنکه مردم چیز خاصی از فوتبالیست مورد نظر ببینند؟!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • فرامرز IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    شما اگر قیمت ستاره های فوتبال جهان که هیچ حتی بازیکنان معمولی فوتبال امروز را با نمونه‌های مشابه اش در بیست سال پیش هم مقایسه کنید اختلاف قیمت فاحش را می بینید البته با توجه به ریزش قیمت ریال در برابر دلار و البته تورم فزاینده در سالهای اخیر مقایسه قیمت بازیکنان امروزی با نمونه‌های گذشته بر حسب ریال اصلا درست و حتی منصفانه نیست.این موضوع را اصلأ به کیفیت فنی بازیکنان گذشته و حال نمی شود ربط داد بازار عرفی دارد که بهای بازیکن را باید با هم زمان هایش مقایسه کرد باور کنید بازیکنان ایرانی در عرف بین المللی گران نیستند این کاهش قیمت ریال است که بهای آنها را زیاد می نمایاند ‌

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

برای استقلال و پرسپولیس مقابل نساجی و آلومینیوم اراک چه نتیجه ای پیش بینی می کنید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی