سفر مارکوپولویی تیم ملی بسکتبال برای دیدارهای دوستانه آغاز شد
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

مربی بسکتبال تیم ملی کشورمان گفت: آرزوی من و نفرات کادرفنی این است که شرایط خوب برای بسکتبال رقم بخورد.

تیم ملی بسکتبال کشورمان بعد از پنج مرحله اردو راهی ترکیه شد تا مسیر آماده‌سازی خود را با بازی‌های دوستانه برای شرکت در جام جهانی‌ ۲۰۲۳ دنبال کند. این تیم با اردونشینان حال حاضر به جز امیرحسین یازرلو و حامد حدادی راهی شهر مانیسا در نزدیکی ازمیر شد.

سفر به پنج کشور

تیم ملی برای حضور درجام جهانی‌ ۲۰۲۳ و بازی‌های آسیایی هانگژو؛ ۷ بازی دوستانه دارد تا شاگردان هاکان دمیر با آمادگی قابل قبولی راهی جاکارتای اندونزی، میزبان بازی‌های گروه G (اسپانیا، برزیل، ساحل‌عاج و ایران‌) جام جهانی‌ شوند. طبق برنامه تعیین شده، نخستین مقصد ملی‌پوشان ترکیه است که یک بازی تدارکاتی را با شاگردان ارگین آتامان در تیم ملی ترکیه برگزار کنند. سپس تیم بدون بازگشت به ایران عازم لبنان خواهد شد تا دو بازی نیز با آنها برگزار کند. بسکتبالیست‌های ایران پس از آن به مدت ۱۰ روز در تهران تمرین می‌کنند و سپس راهی روسیه می‌شوند و دو بازی هم با روس‌ها در شهر «پِرم» روزهای ۱۶ و ۱۸ مرداد برگزار می‌کنند. شاگردان هاکان دمیر بلافاصله از روسیه عازم گرجستان می‌شوند و روز ۲۱ مرداد با تیم ملی مونته‌نگرو و روز ۲۳ مرداد با گرجستان دیدار می‌کنند. طبق خبرهایی موجود مقصد بعدی تیم ملی نیز بدون بازگشت به ایران، حضور در تورنمنت پیک خواهد بود که به میزبانی چین برگزار می‌شود. شاگردان دمیر پس از این تورنمنت برای حضور در جام جهانی‌ ۲۰۲۳ عازم اندونزی می‌شوند.

سفر مارکوپولویی بسکتبال برای دیدارهای دوستانه آغاز شد

غیبت حدادی در ترکیه

حامد حدادی، ستاره تیم ملی بسکتبال این روزها با پایان دوران نقاهتش حاصل از جراحی آشیل پایش در اردو تمرینات سبک انجام می‌دهد و امروز با تیم همراه نشد تا بتواند در این مدت زیر نظر دکتر صادقی فیزیوتراپی کند اما این بازیکن برای دیدارهای اروپایی با تیم ملی همراه می‌شود.

آرزومندی: نتایج تمرینات در بازی‌ها مشخص می‌شود

علی آرزومندی، سرمربی تیم کاله آمل به عنوان کمک مربی کنار هاکان دمیر قرار گرفته است. او تنها نماینده مربیان ایرانی در بین این کادر کاملاً ترکیه‌ای است که با توجه به تمرینات پنج هفته‌ای تیم ملی معتقد است: «نتایج این تمرینات و اردوها را می‌توان در بازی‌های دوستانه که پیش‌روست، دید و امیدوارم تمام برنامه‌ریزی‌های هاکان دمیر در تیم نتیجه خوبی به همراه داشته باشد.»

مربی تیم ملی همچنین به تمرینات سخت و پرفشار این سرمربی اشاره می‌کند: «نزدیک به پنج هفته است که در پایان مسابقات لیگ برتر اردوها را استارت زده‌ایم. هاکان سعی کرد در این مدت تمرینات ویژه‌ای برای دفاع و حمله داشته باشد تا بتواند بازیکنان را با خصایص او در اجرای تکنیک و تاکتیک آشنا کند و به راحتی برنامه‌های او را در میدان اجرا کنند اما وقتی بحث تمرین باشد و بازی نکنیم، نمی‌توان گفت به خواست‌ها و لول مورد نظر خود دست یافته‌ایم اما باید گفت هفته‌های آینده دیسیپلین و نظم این مربی در بازی‌های دوستانه خود را نشان خواهد داد.»

علی آرزومندی درخصوص عدم همراهی حامد حدادی در اردوی ترکیه و لبنان نیز می‌گوید: «آسیب‌دیدگی آشیل خیلی بد است. ۶، ۷ ماه طول می‌کشد تا بتوانی بهبودی ۱۰۰ درصدی پیدا کنی ولی حامد دارد تمام سعی و تلاش خود را می‌کند. پیشرفت او را می‌بینیم و اگر شرایطش را پیدا کند، در لبنان شاید به ما بپیوندد.»

سرمربی کاله در پاسخ به این سؤال که آیا او می‌تواند با برنامه‌های کادر فنی جدید هماهنگ شود و در غیر این صورت جایگزین خوبی خواهیم داشت، توضیح می‌دهد: «در حال حاضر شرایط خوب است اما ما می‌دانیم که سال‌هاست حضور حامد فرصت و فضای کمتری در اختیار دیگران قرار داده و در این ۵ هفته تمرکزمان را روی این پست گذاشتیم تا نفرات را به سطح لازم برسانیم. سالار منجی، محمد ترابی و میثم میرزایی بازیکنان پست خوبی هستند. حسن علی‌اکبری هم از نفراتی است که آینده خوبی دارد.»

اما دیدار با تیم ملی روسیه توجه کارشناسان را به این سمت جلب می‌کند که آنها دو سالی است محروم بوده و در میادین بین‌المللی ظاهر نشده‌اند، آرزومندی در این‌باره می‌گوید: «روسیه لیگ خودش را داشته و مرتب بازی‌های خود را انجام می‌دهند. مسافت کم که با دو ساعت پرواز برای ما امکان‌پذیر می‌شود و داشتن تیم‌هایی که در یورولیگ هستند می‌تواند رقیب مدعی برای ما باشد.»

در ادامه این مربی از اهداف سرمربی تیم ملی که همان نمایش خوب در جام جهانی‌ و صعود به دور دوم است‌؛ صحبت می‌کند: «این هدف ما در رویداد بزرگ پیش‌روی ماست. عملکرد خوبی داشته باشیم و با صعود به دور دوم سهمیه المپیک را بگیریم. در مجموع کادر فنی هم با انرژی خوبی که به تیم تزریق کرده‌اند، آنها را به سمت این هدف راهنمایی می‌کنند.»

علی آرزومندی درخصوص تنها بودنش در کادر فنی تیم ملی هم می‌گوید: «سخت نیست، زبان بسکتبال مشترک است. مهم رفتار و اعتماد به بسکتبال و احترام بین همدیگر است که تاکنون شرایط به خوبی پیش می‌رود. آرزوی من و نفرات کادر فنی این است که شرایط خوب برای بسکتبال رقم بخورد و مهم نیست ایرانی یا ترکیه‌ای باشیم. باید بگویم من به آینده این تیم خوشبین هستم.»

در پایان او از علت انتخاب بهنام یخچالی به عنوان کاپیتان بی‌اطلاعی می‌کند: «این موردی است که با هماهنگی سرمربی و فدراسیون انجام شده است. صرفاً سلیقه سرمربی به خاص و نظم بودن اوست.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی