نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
کلوب| وعده‌هایی از جنس VAR و ورود زنان به استادیوم‌ها
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر یکی از اتفاقات قابل توجه صحبت‌های مهدی تاج در پشت تریبون بود که وعده ورود سیستم وار را در اواسط فصل داد و البته از لحن کلامش مشخص بود قطعیتی ندارد ولی همچنان  باید به «وی ای آر» امیدوار بود!

کمک داور ویدیویی، سیستمی که کمبودش در فصل پیش کاملاً حس شد همان سیستمی که فصل قبل هم با وعده‌هایی که داده شد به سرانجام نرسید و کماکان  باید منتظرش ماند.

باید ببینیم که در فصل پیش رو بالاخره این داستان به سرانجام می‌رسد و به استانداردهای جهانی نزدیک میشویم یا باز هم در حسرت 'نشان دادن دست داواران ایرانی به نشانه اعلام برای مشاهده و مراجعه به کمک داور ویدئویی برای بازبینی صحنه های ابهام برانگیز'، می مانیم و در حد یک رویا باقی می‌ماند...

به راستی که اگر همین سیستم خاص قدم مبارکش را به استادیوم‌های فوتبالمان بگذارد باید به مبارکی پاقدم و ورودش، فرش قرمز پهن کرد...

هرچند اگر به قول مهدی تاج در اواسط فصل هم این سیستم وارد شود نمی‌توان امیدوار بود که از آن در فصل پیش رو استفاده کرد چرا که خودش مقدماتی دارد و تا بحث آموزش و جا افتادن آن طی شود باید یک فصل دیگر سپری شود و به فصول آینده موکول شود.

 بحث مهم دوم، حضور بانوان در استادیوم‌هایی که زیرساخت‌های لازم و شرایط مناسب برای ورود و خروجشان فراهم است ، مطرح شد ...

اگر این مهم هم اتفاق بیفتد می‌توان گفت در لیگ بیست و سوم شاهد اتفاقات خاص و جدیدی هستیم که می‌تواند آغازگر مسیر حرفه‌ای برای لیگی باشد که چند فصل است فقط عنوان برتر و حرفه‌ای را یدک می‌کشد و  فعلا در عمل کیلومترها با حرفه‌ای شدن فاصله دارد..

ولی اگر حتی نیمی از این وعده‌ها عملی شود می‌توان گفت تازه داستان حرفه‌ای شدن لیگ برتر کلید خورده است به شرط اینکه واقعاً این وعده و وعیدها عملی شود و امیدواریم جو آغاز فصل جدید، آقایان  مسئولین را نگرفته باشد!

یکی دیگر از موارد مهم در فصل پیش رو که اهمیتش اگر بیشتر از موارد مذکور نباشد کمتر هم نیست، فراهم شدن شرایط کاملاً مساعد و ایده‌آل برای نمایندگان حاضر در لیگ قهرمانان آسیاست که باید از جهات مختلف ساپورت شوند.

 در همین راستا دفاع تمام عیار افراد با نفوذ در ورزش و فوتبال برای حفظ منافع نمایندگان ایران و  همان مشکل قدیمی میزبانی تیم‌ها از حریفان عربی یکی دیگر از مواردی است که امیدواریم در همین زمینه حق به حقدار برسد و بتوانیم نهایت بهره را از از میزبانی نمایندگان مان در آسیا ببریم.

در فصول گذشته کم و کاستی‌های لیگ کم نبود اما با همه این مشکلات و نقایص، لیگ بیست و دوم به پایان خود رسید و این لیگ خلیج فارس با زبان بی زبانی طلب ارتقا و تحول چشمگیری را دارد. 

کمترین انتظار این است که لیگ بیست و سوم حداقل یک سر و گردن از هر نظر بالاتر از لیگ قبل باشد ..

در پایان، این سوال به ذهن خطور می‌کند که اگر مثلا تصور کنیم در حال حاضر در اواسط فصل جدید لیگ برتر هستیم یا در اواخر آن،  کدامیک از این وعده ها به نتیجه رسیده است؟ 

آیا حداقل یکی از آنها تا آن مقطع عملی شده یا هیچ کدامشان تحقق نیافته است؟!

جواب همه این پرسش‌ها را مرور زمان مشخص می‌کند و در آینده معلوم میشود که  آیا همچنان اندر خم این کوچه‌ پر استعداد ولی کم امکانات هستیم یا رنگ و بوی حرفه‌ای به خود گرفته ایم   

پس آقایان، ببینیم و تعریف کنیم!

وحیدرضا عبدی نژاد| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی