نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
آغاز دوران تازه دنیای فوتبال با ستاره‌های جدید؛ پایان دوران مسی و رونالدو از سال ۲۰۲۴/ چه کسی برنده توپ‌طلا خواهد شد؟
منبع: BBC
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

با خروج لیونل مسی و کریستیانو رونالدو از فوتبال اروپا، از سال آینده میلادی شاهد نبرد چند ستاره دیگر دنیای فوتبال برای کسب جوایز بزرگ و به‌خصوص توپ‌طلا خواهیم بود.

کریستیانو رونالدو و لیونل مسی که در اکثر سال‌ها در ۱۵ سال اخیر توپ‌طلا را به خودشان اختصاص دادند، فصل آینده به ترتیب در عربستان‌سعودی و ایالات‌متحده‌آمریکا بازی خواهند کرد.

کریم بنزما برنده جایزه بهترین بازیکن جهان در سال ۲۰۲۲ راه رونالدو را با انتقال به عربستان سعودی دنبال کرده در حالی که تنها برنده دیگر دوره‌های اخیر لوکا مودریج ۳۷ ساله است که با وجود ماندگار شدن در رئال‌مادرید به پایان دوران فوتبال خودش نزدیک می‌شود.

به طور گسترده‌ای انتظار می‌رود که مسی پس از هدایت تیم ملی آرژانتین به اولین عنوان قهرمانی جام‌جهانی از سال ۱۹۸۶ به بعد، برنده توپ‌طلای ۲۰۲۳ شود. اما چه کسی در سال ۲۰۲۴ این جام را دریافت خواهد کرد؟ «بی‌بی‌سی» نگاهی به گزینه‌های احتمالی انداخته است.

این مطلب را هم بخوانید: ستاره‌هایی که می‌توانستند نماینده کشور دیگری باشند/ از بهترین گلزن تاریخ جام‌جهانی تا ماشین گلزنی سیتی

جود بلینگام (رئال‌مادرید)

بلینگام که یکی از بهترین بازیکنان جام‌جهانی گذشته در قطر قطر بود، با پیوستن به رئال‌مادرید با مبلغ اولیه ۱۰۲ میلیون یورو (۸۸٫۵ میلیون پوند) به سومین جوان گرانقیمت تاریخ فوتبال و دومین بازیکن گرانقیمت انگلیسی در تمامی دوران تبدیل شد. او نتوانست همراه با دورتموند به اولین قهرمانی بوندس‌لیگا پس از ۱۱ سال برسد، اما در آخرین فصل حضورش در آلمان عالی بود و اکتبر سال گذشته وقتی در ۱۹ سالگی جوان‌ترین کاپیتان تاریخ باشگاه شد، تاریخ جدیدی رقم زد. بلینگام که سال ۲۰۲۰ از بیرمنگام در ازای ۲۵ میلیون پوند به دورتموند پیوست، فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ در ۴۲ بازی موفق شد ۱۴ گل بزند و ۷ پاس‌گل به ثبت رساند. این هافبک با رد پیشنهاد تعداد زیادی از باشگاه‌های مطرح اروپا به دنبال حفظ مسیر خودش در قهرمان ۱۴ دوره لیگ قهرمانان اروپاست.

جود بلینگام

ارلینگ هالند (منچسترسیتی)

اولین بازیکنی که در همان فصل نخست جوایز بهترین بازیکن لیگ برتر انگلیس و بهترین بازیکن جوان این لیگ را به‌دست آورد این بازیکن جوان و پرکار نروژی بود؛ بازیکنی که شاید واضح‌ترین وارث ظاهری رونالدو، مسی و رقبای‌شان باشد. هالند در اولین فصل خودش در لیگ برتر انگلیس رکوردهای مختلفی را پشت سر گذاشت، از جمله رکورد بیشترین گل در یک فصل با ۳۶ گل که قبلاً ۳ دهه به طور مشترک در اختیار آلن شیرر و اندی کول با ۳۴ گل بود. این بازیکن ۲۲ ساله فصل را با ۵۲ گل در ۵۳ بازی به پایان رساند و به دومین بازیکن تاریخ در فوتبال انگلیس و اولین بازیکن در ۹۵ سال اخیر تبدیل شد که در یک فصل بیش از ۵۰ گل در تمامی رقابت‌ها به ثمر رسانده است. او در حال حاضر ۲۲۹ گل در دوران بازی‌اش برای باشگاه‌های خودش و تیم ملی نروژ به ثمر رسانده و می‌تواند رکورد ۸۳۷ گل رونالدو را بشکند.

ارلینگ هالند

وینیسیوس جونیور (رئال‌مادرید)

پس از نابودی لیورپول توسط مادریدی‌ها در مرحله یک‌شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در ماه مارس، کارلو آنچلوتی سرمربی رئال وینیسیوس را «تعیین‌کننده‌ترین بازیکن در تمام دنیا» خواند. این بازیکن برزیل در مرحله نیمه‌نهایی فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ با سرعت و فریب دفاع منچسترسیتی را به وحشت انداخت و در فینال هم گل قهرمانی را وارد دروازه لیورپول کرد. او فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ در تمامی رقابت‌ها ۲۳ گل زد و ۲۱ پاس‌گل به ثبت رساند. سومین رتبه تأثیرگذاری در تمامی اروپا پس از هالند و امباپه. فصل قبل مورد حملات نژادپرستانه هم قرار گرفت که خشم همه در اسپانیا و برزیل را برانگیخت. پس از آن ۷ نفر به دلیل اعمال نژادپرستی مجازات شدند و والنسیا با تعطیلی موقت ورزشگاهش مواجه شد. خود وینیسیوس هم وارد یک کارگروه جدید ضدنژادپرستی در فیفا شد.

وینیسیوس جونیور

کیلیان امباپه (پاری‌سن‌ژرمن)

این بازیکن فرانسوی از زمان پیوستن به پاری‌سن‌ژرمن از موناکو در سال ۲۰۱۷ موفق شده ۲۱۲ گل به ثمر برساند و ۹۸ پاس‌گل در ۲۶۰ بازی ارسال کرده است. با باشگاهی که تحت مالکیت قطری‌هاست ۱۳ جام داخلی کسب کرده است. امباپه که بخش جدایی‌ناپذیر از قهرمانی فرانسه در جام‌جهانی ۲۰۱۸ است، ۳۸ گل در ۸۸ بازی برای خروس‌ها به ثمر رسانده و در رده پنجم برترین گلزنان تاریخ تیم ملی کشورش قرار دارد. او تنها ۱۵ گل با رکورددار فعلی گلزنی یعنی اولیویه ژیرو فاصله دارد. امباپه با وجود این که اولین هت‌تریک در فینال جام‌جهانی را بعد از جف هرست انگلیسی در سال ۱۹۶۶ به ثمر رساند، با شکست در ضربات‌پنالتی مقابل آرژانتینِ مسی از قهرمانی دوم در جام‌جهانی محروم شد. با اطلاع به پی‌اس‌جی از این که بعد از قراردادش در سال ۲۰۲۴ آن را تمدید نخواهد کرد، در صورتی که باشگاه فرانسوی بخواهد از فروش او کسب درآمد کند همین تابستان کم‌مشتری نخواهد بود.

کیلیان امباپه

نیمار (پاری‌سن‌ژرمن)

نیمار در ۳۱ سالگی به سختی وارد ستاره‌های جدید می‌شود اما وضعیت این برزیلی به‌عنوان یکی از ستاره‌های بزرگ فعلی همچنان بررسی می‌شود. وینگری که فصل گذشته با وجود بیرون ماندن ۳ ماهه از مسابقات ۳۵ گل به ثمر رساند. او نوامبر گذشته با گلزنی در مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ مقابل کرواسی با رکورد گلزنی پله برای برزیل که ۷۷ گل بود برابری کرد.

نیمار

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • Red IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    هالند ✌️
  • کیوان IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    اگر قرار باشه عدالتی برقرار بشه یکی از این دو یعنی وینیسیوس و هالند شایسته کسب توپ طلا هستن هر دو فصل درخشانی رو سپری کردن مهم ترین و تاثیرگذارترین بازیکن تیمشون بودن هالند گل های تعیین کننده و البته رکورد شکن برای تیمش زد وینی هم تو تمام بازیهای رئال رو گل های تیمش تاثیر مستقیم داشت هم گل زد و هم پاس گل داد
  • کیوان IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    بعدشم اینکه هالند صاحب کفش طلای لیگ برتر انگلیس شد بهترین بازیکن فصل سیتیزن ها شد به همراه این تیم برای اولین بار فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد و سه گانه رو کسب کرد وینیسیوس هم بهترین بازیکن رئال و لیگ قهرمانان اروپا شد این دو صد درصد شایسته توپ طلا هستن
  • Cr7 IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    فقط نیمار
  • 𝒞𝑅𝟩 IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    نیمار
  • فرامرز IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    امسال احتمال گرفتن توپ طلا برای ارلینگ هالند بیشتره چون هم چمپیونز لیگ اروپا رو برده هم لیگ برتر و هم جام حذفی انگلستان نیمار با توجه به کارنامه امسالش در حد و اندازه‌های گرفتن توپ طلا به هیچ وجه نیست چون در حاشیه غرق شده کیلیان امباپه بازیکن بزرگی هست اما امسال بجز قهرمانی در لیگ فرانسه دستاوردی نداشته که این قهرمانی رو بارها داشته .جود بلینگهام فصل پیش در دورتموند عالی بود اما جامی نگرفت پس ایشون رو هم فراموش کنید وینیسوس امسال فقط کوپا دل ری رو گرفت پس منطقا جز برنده ها نمی تونه باشه
  • فرامرز IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    اما راستی چقدر خوش شانس بودیم که در عمرمون شاهد هنر نمایی مسی و رونالدو بودیم که به نظر من بزرگترین بازیکن های تاریخ فوتبال تا امروز بودند و هنر شون رو سال ها در مستطیل سبز می دیدیم نه مثل مارادونا که حداکثر پنج سال در فوتبال در اوج بود و بعدش هر خبری که ازش می شنیدم در مورد مسائل غیر فوتبالیش بود باقی بازیکن های بزرگ هم این همه سال مثل مسی و رونالدو در اوج نبودند با احترام به پله دوست داشتنی که سنم به دیدن بازی ها ش قد نمی ده و تنها چند فیلم از فوتبالش دیدم پس واقعا در باره فوتبالش نمی تونم قضاوت دقیقی بکنم اما قهرمانی هاش در عرصه جام جهانی تا امروز بی نظیره (اگر سال های در اوج بودن پله از قهرمانی در جام جهانی های ۱۹۵۸ ۱۹۶۲ و ۱۹۷۰ هم در نظر بگیریم یعنی ۱۲سال باز هم از سالهای در اوج بودن مسی و رونالدو کمتره )
  • محم IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    از وقتی رونالدو پنچ توپ طلا گرفت این جایزه آهنی بی ارزش شد،اینجا یک عده میگن حق فلان بازیکنه، توپ طلا حق بازیکنی که تیم روقهرمان جهان کرده،

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی