نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟
تیم ملی فوتبال ایران
منبع: فوتبال۳۶۰
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

تیم ملی ایران امروز در آخرین مسابقه از رقابت‌های کافا ۲۰۲۳ به مصاف تیم ملی ازبکستان می‌رود.

شاگردان امیر قلعه‌نویی به نقطه پایان کار خود در فیفادی ماه ژوئن رسیدند؛ آن‌هم در شرایطی که سروصدای زیادی نسبت به عملکرد ایران در این فیفادی در قیاس با سایر رقبای آسیایی شکل گرفت اما مسئولان فدراسیون فوتبال و البته اعضای کادرفنی تیم ملی سعی داشتند تا نشان بدهند که مسابقات کافا می‌تواند تاثیر مثبتی در فرآیند آماده‌سازی تیم ملی ایران برای حضور در مسابقات جام ملت‌های آسیا داشته باشد. ملی‌پوشان در آخرین گام امشب باید در فینال جام کافا به مصاف تیم ملی ازبکستان بروند.

تیم ملی ایران در دو بازی مرحله گروهی توانست ابتدا افغانستان را با ۶ گل شکست بدهد و سپس شاگردان قلعه‌نویی موفق شدند ۵ بار هم دروازه قرقیزستان را باز کنند تا صعودی آسان و بی‌دردسر را به مرحله فینال تجربه کنند. مطمئنا بعد از رویارویی با روسیه، کنیا، افغانستان و قرقیزستان، دوئل با تیم ملی ازبکستان می‌تواند مهم‌ترین مسابقه برای تیم ملی ایران در دوره جدید حضور امیر قلعه‌نویی روی نیمکت تیم ملی به لحاظ کیفی باشد و همین مسئله باعث شده تا قلعه‌نویی به دنبال ترکیبی ایده‎‌آل برای مسابقه امروز باشد.

سرمربی تیم ملی در بازی‌های قبلی نشان داد که قصد ریسک کردن ندارد و حتی در دوئل با تیم‌های مانند افغانستان و قرقیزستان هم سعی داشت تا به بازیکنان باتجربه میدان بدهد. نگاهی به فهرست بازیکنانی که در اختیار امیر قلعه‌نویی هستند نشان می‌دهد که سرمربی تیم ملی برای چینش آرایش‌های مختلف دست کاملاً بازی دارد و می‌تواند برای مسابقه امروز تدابیر فنی متفاوتی را نسبت به دیدارهای گذشته داشته باشد.

تغییرات در خط دفاع به امید کلین‌شیت؟

علیرضا بیرانوند با وجود آنکه در دیدار مقابل قرقیزستان روز خوبی نداشت و در مقابل تنها شوت قرقیزها تسلیم شد، احتمالاً بازهم امروز در ترکیب اصلی قرار خواهد گرفت و امیدوار است بتواند روند ناکامی تیم ملی در ۵ بازی اخیر را بشکند و سرانجام کلین‌شیت داشته باشد. در پست دفاع میانی، احتمال بازگشت محمدحسین کنعانی‌زادگان به ترکیب اصلی وجود دارد و احتمالاً او جانشین مرتضی پورعلی گنجی خواهد شد؛ مدافعی که دیدار قبلی نمایش ضعیفی داشت و روی گل دریافتی ایران هم مقصر بود.

مجید حسینی زوج احتمالی محمدحسین کنعانی‌زادگان است و احتمالاً رامین رضاییان در پست دفاع راست و وحید امیری در پست دفاع چپ به کار گرفته خواهند شد. هر چند که در پست دفاع چپ، بازیکنانی مانند امید نورافکن و احسان حاج‌صفی هم در دسترس کادرفنی هستند اما حضور امیری در نشست خبری پیش از بازی باعث شد تا شائبه حضور او در ترکیب اصلی مطرح شود.

ترکیب احتمالی تیم ملی ایران مقابل ازبکستان/ تصمیم مهم قلعه نویی در مورد ۲ استقلالی مشخص شد

خط هافبکی که احتمالاً متحول می‌شود

سعید عزت‌اللهی در دیدار قبلی مقابل قرقیزستان کاملاً استراحت کرد اما به نظر می‌رسد برای مسابقه امروز در ترکیب اصلی قرار خواهد گرفت. برای انتخاب زوج او در میانه زمین، گزینه‌های پرشماری در دسترس امیر قلعه‌نویی هستند اما احتمالاً سرمربی تیم ملی به سراغ استفاده از روزبه چشمی در پست هافبک دفاعی خواهد رفت و بازیکنانی مانند محمد کریمی، علیرضا علیزاده و البته احسان حاج‌صفی و امید نورافکن در نقش یار جانشین می‌توانند به ترکیب تیم ملی اضافه شوند.

علیرضا جهانبخش و محمد محبی وینگرهای احتمالی تیم ملی در مسابقه امروز هستند. در دیدار قبلی، محبی نیمکت‌نشین بود و جای خود را به ترابی داد و در ادامه بازی در نقش یار جانشین به ترکیب اضافه شد که توانست گل‌سازی کند، البته که ترابی هم با کسب یک ضربه پنالتی در تعیین سرنوشت مسابقه موثر بود. با توجه به عملکرد موفق محمد محبی، احتمالاً او به ترکیب اصلی تیم بازگشته و امروز زوج جهانبخش در پست وینگر خواهد بود. قلعه‌نویی احتمال دارد یک تصمیم مهم در بازی امروز بگیرد و آن‌هم میدان دادن به امیرحسین حسین‌زاده است.

حسین‌زاده تنها بازیکن حاضر در فهرست تیم ملی است که جایی در ترکیب تیم در ۲ بازی اخیر نداشته اما این احتمال وجود دارد که او امروز در ترکیب اصلی قرار بگیرد و در نقش هافبک پشت مهاجم کار خود را دنبال کند. هر چند که دست قلعه‌نویی در این پست کاملاً باز است و گزینه‌های مختلفی در دسترس کادرفنی تیم ملی هستند اما به نظر می‌آید که با توجه به مصدومیت سردار آزمون، امیرحسین حسین‌زاده امروز در ترکیب اصلی قرار گیرد.

ترکیب احتمالی تیم ملی ایران مقابل ازبکستان/ تصمیم مهم قلعه نویی در مورد ۲ استقلالی مشخص شد

طارمی به دنبال یک پایان رویایی

امیر قلعه‌نویی در ۲ بازی گذشته سعی کرده تا در پست مهاجم هدف، بازیکنان مختلف را بیازماید؛ از مهدی طارمی و سردار آزمون تا رضا اسدی و شهاب زاهدی. آزمون به دلیل مصدومیت نتوانسته در تمرینات روزهای گذشته تیم ملی حضور کاملی داشته باشد و همین مسئله باعث شده تا کادرفنی تیم ملی به سراغ تغییر در خط حمله بروند. هر چند که آزمون شانس بازی مقابل ازبکستان را دارد اما احتمالاً به مانند دیدار قبلی مقابل قرقیزستان، او در نقش یار جانشین به ترکیب اضافه خواهد شد.

مهدی طارمی که در دو بازی قبلی در نقش هافبک پشت مهاجم بازی کرد اما توانست در هر دو مسابقه هت‌تریک کند، گزینه اصلی برای حضور در خط حمله تیم ملی است و به نظر می‌آید که قلعه‌نویی امروز او را در خط حمله به کار خواهد گرفت. هر چند که این احتمال وجود دارد که رضا اسدی امروز مهاجم هدف باشد و طارمی در همان خط هافبک کارش را دنبال کند اما با توجه به شم بالای گلزنی این ستاره، مهدی طارمی شانس بالایی برای حضور در نوک خط حمله تیم ملی دارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • سپهر IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
    برد ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی