نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
برای قهرمانی در کافا؛ هشدار سرمربی تیم ملی ازبکستان را جدی بگیریم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

ایران و ازبکستان فردا در استادیوم شهر تاشکند با هم مسابقه می دهند تا قهرمان اولین دوره تورنمنت کافا مشخص شود.

 ایران برای راهیابی به دیدار پایانی این مسابقات تیم افغانستان را با نتیجه ۶ و ۱ و تیم قرقیزستان را با نتیجه ۵ بر یک شکست داد. به طور حتم ایران برای شکست ازبکستان و تصاحب جام قهرمانی اولین دوره کافا برخلاف دیدار دیدار با افغانستان و قرقیزستان کار سختی را پیش رو خواهد داشت. چرا که  ازبکستان از نظر فنی به مراتب تیمی بهتر از دو تیم یاد شده است و فوتبال را قدرتی بازی می‌کند.

 ازبکستان در کارنامه خود حتی پیروزی در برابر تیم ملی فوتبال ایران در مقدماتی جام جهانی در استادیوم آزادی را در کارنامه دارد. سرمربی تیم ازبکستان در کنفرانس پیش از بازی به نقطه ضعف تیم ملی فوتبال ایران اشاره کرد که این می‌تواند مورد توجه قرار گیرد. او در کنفرانس پیش از بازی گفت: ایران در فاز تهاجمی یک تیم خوب است اما زمانی که حمله می کند، در خط دفاع با ظعف های جدی روبرو است و ما باید هوشیار باشیم و از این ضعف ها استفاده کنیم.

حق با اوست. دروازه ایران هم در بازی با افغانستان و هم در بازی با قرقیزستان باز شد و این دو تیم جدا از گل‌هایی که به ثمر رساندند، موقعیت های دیگری هم برای گلزنی به دست آوردند. این گل ها و مصاحبه سرمربی تیم ملی ازبکستان نشان می‌دهد، ایران زمانی که در حمله توپ را از دست می دهد باید به تیم مدافع تبدیل شود، در غیر این صورت حتی ممکن است در بازی با افغانستان هم دروازه‌اش باز شود. کما اینکه دروازه ایران در بازی با قرقیزستان هم یک بار باز شد و این تیم هم به موقعیت های خوب دیگری هم دست پیدا کرد.

این تحلیل نشان می‌دهد ایران برای قهرمانی در جام ملت ها باید در فاز دفاعی هم تبدیل به یک تیم خوب شود، چرا که فوتبال از دوبخش حمله و دفاع تشکیل می شود. امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بعد از بازی با قرقیزستان یادآور شد که تیمش در حال تغییر سبک است و در دو بازی یاد شده متفاوت با ده سال گذشته بازی کرده است. منظور امیر قلعه نویی این بود، تیم ملی از فوتبال دفاعی به فوتبال تهاجمی روی آورده است و دیگر مثل گذشته برای گلزنی به ضد حمله تکیه نمی‌کند.

سرمربی تیم ازبکستان در بخشی از مصاحبه پیش از بازی با ایران گفت: ما بازی‌های ایران را آنالیز کردیم و همه چیز را در مورد آنها می‌دانیم. البته ایران نیز ما را می‌شناسد. من انتظار یک بازی تهاجمی از حریف را دارم و همین بازی تهاجمی باعث می‌شود که ما شانس پیدا کنیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی