پاداش ۱۰ هزار دلاری برای ورزشکار و سرمربی طلایی در هانگژو
منبع: ایرنا
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

دبیرکل کمیته ملی المپیک و سرپرست کاروان ایران در فاصله یکصد روز مانده تا بازی‌های آسیایی توضیحاتی را درباره پاداش پای سکوی مدال‌آوران ارایه کرد.

مناف هاشمی روز پنجشنبه در گفت‌وگویی که در صفحه رسمی کمیته ملی المپیک منتشر شد، درباره پرداخت پاداش به ورزشکاران و سرمربیان در بازی‌های آسیایی، اظهار داشت: پیشنهاد ۱۰ هزار دلار پاداش پای سکوی مدال طلای بازی‌های آسیایی را به هیئت اجرایی می‌بریم، اما معادل ریالی آن را همان لحظه به حساب ورزشکار می‌ریزیم. پاداش مدال‌های نقره و برنز نیز سه هزار و ۱۵۰۰ دلار است.

دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت: پاداش نقره را سه هزار دلار در نظر گرفتیم و فاصله طلا و نقره هفت هزار دلار است تا انگیزه ورزشکاران برای کسب طلا افزایش یابد. البته وزارت ورزش هم پاداش خود را خواهد داشت و ما نیز در حال طی فرایند مصوبه هیئت اجرایی هستیم.

هاشمی یادآور شد: به بازی‌های هانگژو نزدیک‌تر می‌شویم و تلاش‌ها خیلی بیشتر شده است. کاروان ما کار کیفی را دنبال می‌کند و فدراسیون‌ها تلاش می‌کنند بهترین‌ها را انتخاب کنند. لیست را با تعداد دو برابر ظرفیت بستیم، اما آنچه که نهایی می‌شود و الان آن را با فدراسیون‌ها می‌بندیم، بین ۵۳۰ تا ۵۴۰ نفر کل کاروان ما خواهد بود.

وی افزود: تغییراتی را روزانه به لحاظ کاهشی داریم و به احتمال خیلی زیاد ۳۳۰ یا حداکثر ۳۴۰ ورزشکار اعزام می‌شوند، اما باز هم تغییرات لحظه‌ای داریم. هر روز مرکز نظارت ما با فدراسیون‌ها و کادر فنی در ارتباط هستند. کاروان ما با ورزشکاران، مربیان و حتی مقامات و مسئولان از وزارت نهایتا به عدد ۵۴۰ نفر برسد. از دید خودمان کاروان کیفی داریم.

دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت: خیلی تلاش کردیم تا در ۳۰ رشته ورزشی جمعیت خودمان را کاهش دهیم. ابتدا از ۴۰ رشته به ۳۷ رشته رسیدیم و در دو جلسه آخر با وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک، به ۳۰ یا ۳۱ رشته رسیدیم و درباره یک یا دو رشته در حال بحث هستیم.

وی خاطرنشان کرد: از نظر امکانات، توانمندی، پشتیبانی، هواپیمایی و سالن، بهترین‌ها را در نظر گرفتیم و بهترین پاداش‌ها را خواهیم داد تا با کشورهایی که در سطح آسیا تلاش می‌کنند رقابت کنیم. شرایط ما همسان نیست و با کشورهایی رقابت می‌کنیم که امکانات بهتری دارند. به همین خاطر همه باید ایثار کنند تا بهترین نتیجه را بگیریم و امید است جایگاه ششمی در آسیا را حفظ کنیم و ارتقا دهیم. حفظ این جایگاه شرایط سختی دارد. کشورهای چن تایپه، هند، قزاقستان و ازبکستان در این ۴ سال بیکار ننشسته‌اند و برای رسیدن در جایگاه ما تلاش می‌کنند. ما به هیچ عنوان به چین، ژاپن و کره نمی‌رسیم، اما نمی‌توانیم این جایگاه را از دست بدهیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی