نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
تاکید دوباره مهدی تاج؛ کمیته انضباطی قهرمان لیگ برتر را مشخص می‌کند!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مهدی تاج بار دیگر تاکید کرد اگر تیمی سقف قرارداد را رعایت نکند و قرارداد خارج از ضابطه امضاء کند، در صورت شکایت حریف نتیجه بازی‌اش ۳-۰ به سود حریف می‌شود.

طبق قانون جدید تیم های لیگ برتری باید سقف قرارداد ۳۲۵ میلیارد پرداخت به بازیکنان و کادر فنی را رعایت کنند. بر این اساس بخشنامه ای که از سوی سازمان لیگ به باشگاه ابلاغ شده، کمیته انضباطی تاکید کرده اگر باشگاهی قراردادی را از خارج از ضابطه منعقد کند و باشگاهی از بازیکن مربوطه شکایت کند، نتیجه بازی تغییر خواهد کرد.

مهدی تاج این موضوع را تایید می‌کند و می‌گوید: «بخشنامه ای توسط کمیته انضباطی تدوین و از سوی سازمان لیگ به باشگاه‌ها ابلاغ شده است. بر این اساس اگر باشگاهی قرارداد بازیکنی را خارج از ضابطه ثبت کند و شکایتی روی بازیکن از سوی تیم مقابل ثبت شود، نتیجه بازی تغییر خواهد کرد.»

با این اوصاف به نظر می‌رسد، خیلی از باشگاه ها اکنون کمیته تحقیق و تفحص تشکیل می‌دهند تا قرارداد بازیکنان سایر تیم ها مورد بررسی قرار گیرد و در صورت شکست در بازی با تیم مربوط طرح شکایت خواهند کرد. هیچ بعید نیست با  این تفاصیل فصل آینده قهرمان لیگ برتر از سوی کمیته انضباطی مشخص شود.

همه این ها در حالی است که در بیشتر لیگ های دنیا قانونی مبنی بر سقف قرارداد برای بازیکن و باشگاه وجود ندارد اما قانون فیر پلی مالی ساری و جاری است و تیم ها باید، منابع درآمدی که برای فوتبال هزینه می‌کنند را برای فدراسیون فوتبال مشخص و گزارش ارایه دهند و هزینه از منابعی که خارج از چهارچوب فوتبال است، مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۵
  • کیروشی پور کثیف IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    بهترین اتفاق تاریخ فوتبال رفتن تاج بود.ولی بدترین اتفاق تاریخ فوتبال ایران برگشت تاج بود.تاج و تصمیمات عجیبش بزرگترین ضربه به فوتبال و اقتصاد ایران زد.
  • مجید IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    فیرپلی مالی فقط پرسپولیس وزیر دو تا تیم داره یکی رو چپ و راست بهم میریزه پول نمیده حمایت نمیکنه یکی رو هم مثل پرسپولیس همه جوره ساپورت میکنه تاج کثیف که گندت فوتبال ایران رو گرفته شما خودت از قرار دادهای حداقل چند سال قبل پرسپولیس خبری داری آقای مدیر عامل قرمز پوش رییس فدراسیون شده
    • ناشناس IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      رو که رو نیست خوبه مدیرعامل استقلال گفت سال گذشته چه پولی برا تیم هزینه کردند چند برابر دیگر تیم ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی