نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
انگلیس – ایتالیا؛ کدام کشور در لیگ قهرمانان اروپا برنده است؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

انگلیسی‌ها و ایتالیایی‌ها قهرمانی‌های پرشماری در لیگ قهرمانان اروپا کسب کرده‌اند، اما هردو کشور هنوز پشت سر اسپانیا قرار دارند.

فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ امشب از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه آتاتورک شهر استانبول ترکیه آغاز خواهد شد؛ دیداری که تیم‌های منچسترسیتی و اینتر در آن به مصاف هم خواهند رفت.

تیم‌های انگلیسی و ایتالیایی سابقه خوبی در لیگ قهرمانان اروپا داشته‌اند. انگلیسی‌ها با ۱۴ قهرمانی دومین کشور پرافتخار لیگ قهرمانان بعد از اسپانیا هستند که ۱۹ قهرمانی داشته. ایتالیا هم ۱۲ مرتبه به قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا رسیده است. با ۲۸ حضور در فینال لیگ قهرمانان اروپا (که با حضور اینتر ۲۹ مرتبه خواهد شد) ایتالیایی‌ها دومین تیم باسابقه این نبرد هستند. اسپانیا ۳۰ مرتبه یک تیم در فینال داشته و انگلیس هم ۲۵ مرتبه فینال را تجربه کرده است.

از طرف دیگر، هم اینتر برای نخستین مرتبه در فینال لیگ قهرمانان اروپا به مصاف تیمی انگلیسی خواهد رفت و هم منچسترسیتی نخستین فینالش مقابل تیمی ایتالیایی را تجربه خواهد کرد. منچسترسیتی ۱۶ مرتبه مقابل تیم‌های ایتالیایی قرار گرفته که ۶ برد، ۶ تساوی و ۴ شکست حاصل کارش بوده است. آخرین حریف ایتالیایی سیتی، آتالانتا بوده که نوامبر ۲۰۱۹ مقابل این تیم به تساوی ۱-۱ رسیدند. اینتر ۴۰ مرتبه مقابل تیم‌های انگلیسی قرار گرفته که در کارنامه‌اش ۱۶ برد، ۶ تساوی و ۱۸ شکست ثبت شده است. آخرین حریف اینتر، لیورپول بود که با وجود برتری در مرحله یک‌هشتم نهایی فصل قبل با توجه به شکست بازی رفت حذف‌شان کرد.

۴ مرتبه فینال لیگ قهرمانان اروپا بین تیم‌های انگلیسی و ایتالیایی برگزار شده است. نکته جالب این است که هر ۴ مرتبه تیم انگلیسی لیورپول بوده که ۲ مرتبه قهرمان شده و ۲ مرتبه هم در نهایت به مقام نایب‌قهرمانی رسیده است. آخرین مرتبه که فینال بین تیم‌های انگلیسی و ایتالیایی برگزار شد به سال ۲۰۰۷ یعنی ۱۶ سال قبل برمی‌گردد که میلان در دیدار نهایی مقابل لیورپول با نتیجه ۲-۱ پیروز و قهرمان شد.

منچسترسیتی می‌تواند ششمین تیم انگلیسی باشد که قهرمان لیگ قهرمانان اروپا می‌شود. پیش از سیتی، تیم‌های لیورپول، منچستریونایتد، چلسی، ناتینگام‌فارست و استون‌ویلا به این جام دست پیدا کرده‌اند. از تیم‌های ایتالیایی، فقط ۳ تیم میلان، اینتر و یوونتوس تجربه قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را داشته‌اند.

نکته دیگر این که؛ در ۳ فینال اخیر ۳ تیم از ۳ کشور متفاوت قهرمان شده‌اند و اگر اینتر به جام برسد، ۴ کشور متفاوت خواهد شد. ۳ قهرمان اخیر لیگ قهرمانان رئال‌مادرید، چلسی و بایرن بوده‌اند.

پیش‌بازی و آمارهای فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۳ را بخوانید: آمار و ارقام جالب و خواندنی از فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۳/ منچسترسیتی – اینتـر؛ شلیک نهایی در استانبول

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • رسول IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    قطعا سیتی میبره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی