۲۲
مهدی طارمی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مهاجم تیم ملی فوتبال ایران در لیگ پرتغال به یک عنوان مهم رسید. آقای گل شدن در فوتبال اروپا، اتفاق ساده‌ای نیست.

مهدی طارمی با ٢٢ گل زده، آقای گل لیگ پرتغال شد؛ بهترین اتفاق ممکن که می‌توانست برای طارمی رخ بدهد. فصلی دل انگیز برای مهاجم پورتو سپری شد و خوشبختانه، سایر لژیونرها هم شرایط بسیار خوبی دارند.

تیم ملی ایران در حال حاضر، آقای گل لیگ پرتغال، لژیونرهای آماده و قبراق و پدیده‌های این فصل رقابت‌های لیگ را در اختیار دارد. مدیریت و پشتیبانی تیم ملی هم در وضعیت مناسب است و گله ای از این بابت نیست.

سایر بحث‌ها و شخم زدن‌ها هم دردی را دوا نمی‌کند. نبش قبر و طعنه و کنایه بی فایده است. با حمله به این و آن و مرور بی حاصل خاطرات گذشته (که درباره اش کلی حرف داریم) به ما در آسیا «جام» نمی‌دهند! در این شرایط نباید از چشم انداز فوتبال ایران غفلت کنیم و از آنها که امروز سکاندار تیم ملی هستند باید بخواهیم، حالا که کار به مربیان ایرانی سپرده شده و تیم ملی، آقای گل لیگ پرتغال را هم دارد، نقص‌ها را تصحیح و معایب را برطرف کنند. فراموش نکنید که کار دست مربیان خارجی نیست؛ دیگر اجنبی‌ها کاره ای نیستند!

مگر قرار نیست به ایران و ایرانی و شایستگی‌های خودمان در این مسیر سخت و دشوار، افتخار کنیم و فوتبال بهتری داشته باشیم؟ خب این هم گوی و میدان؛ همه چیز برای کسب موفقیت فراهم است... گیریم هر آنچه در گذشته اتفاق افتاد، غلط اندر غلط بود؛ اما راه و رسم فردای ما چیست، آینده را چگونه می‌بینید و چقدر در این راه پر مخاطره، مسئولیت پذیر خواهید بود؟

در همین ارتباط بخوانید: قلعه‌نویی به برنامه نود و فردوسی‌پور طعنه زد؟/ برنامه‌ای ضدایرانی و غرق در خارجی‌ها بود!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۵
  • مملی IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    با افکار امیر قلعه نوعی موفقیتی کسب نخواهیم کرد
    • امیر IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      برادر من دلیل حرفت چیه؟ مگر نه اینکه با کیروش هم به عراق باختیم و هم از ژاپن سه تا گل خوردیم و انگلیس هم که نگم، خوب بذارین جام ملتها تموم بشه بعد بیا انتقاد کن، به جد مطمینم قلعه نویی ایران رو به فینال اسیا میبره و شاید تو فینال نتونیم از پس ژاپن بربیایمرکه سالهاست خودش رو از اسیا جدا کرده، شما گل گهر رو بعد از رفتن قلعه نویی ببینید چه نتایجی گرفت؟ فقط نبود این فرد این تیم رو به یک تیم کاملا معمولی و بی انگیزه تبدیل کرد، امیر دستیار ایتالیایی اش بیاد و فقط سه تا بازی دوستانه با سه تا تیم قدر براش جور کنن خواهی دید که چه میکنه تو اسیا
    • اشکان IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      دلیل انتقاد این دوستمون ساده هس: قلعه نوعی چه چیزی میخواد به طارمی ، آزمون یا جهانبخش و حتی فوتبالیست‌های بزرگ داخلی یاد بده؟! دوره مربیان سنتی مثل قلعه نوعی خیلی وقته تموم شده که اگه تموم نشده بود قلعه نوعی در دهه اخیر عنوانی کسب میکرد. گل گهر رو مثال زدین تیمی که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان اهل فن سنگینترین هزینه ها رو انجام داد کلا تیمهایی که قلعه نوعی می‌گرفت این خصوصیت رو داشتن ولی در همون زمانی که قلعه نوعی بود چه کار خاصی کرد؟! انگار فوتبال قلعه نوعی رو ندیدی که عادت داره یه بازیکن دو متری بذاره تو محوطه جریمه حریف و هر چی توپ از هر جای زمین بلند بفرستن تو محوطه تا قضا و قدر الهی باعث بشه گلی زده بشه! نه، با این سبک در آسیا به هیچ جا نمی‌رسیم . این خط اینم نشون
    • عادل IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      درپاسخ به امير خان : از خدای ماست که با مربيان ايرانی بخصوص قلعه نوعی درجام ملت ها وجام جهانی نتيجه بگيريم !! ولی دليل اينکه ما 10 سال پيش با کيروش قراردادبستيم و 10 سال تيم را دراختيارش گذاشتيم اين بود که قبلش با ايرانی ها همچون قلعه نوعی و قطبی و مايلی کهن و دائی نتيجه نگرفته بوديم و تيم ملی به در وپيکر بود و بازيکن سالار و قحطی بازيکن خوب داشتيم و ....! مربيان ايرانی يا بله قربانگو بودند و اگر هم نبودند به راحتی اخراج می شدند . تيم ملی ما هيچ برنامه ازپيش تعيين شده ائی نداشت و ...! پس خيلی راحت نگيم که با کيروش هم از ژاپن و قطر باختيم و.. ! حتمآ فرقی بين يک دانش آموز بی نظم و يک دانش آموز زحمتکش و ساعی وجود داره حتی اگر هردو آنها در کنکور موفق نشوند ............
  • ۸۸ IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    احسنت . باید به جای تحقیر به فکر برد باشیم
    • پرواز IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      اونایی که دیس میدن . تحقیر کردن کار جالبیه ؟؟
  • ماریو زاگالو JP ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    دوستان عزیز و محترم موفقیت شانسی یا اتفاقی نیست. تیم مربیان با دانش، تیم پزشکی و روان پزشکی متخصص، امکانات ورزشی مناسب، تیم انالیز فنی و عملکردی و تیم مدیریتی و پشتیبانی خوب باید با هم کوک باشند تا به موفقیت دست یافت. دوره سوپر قهرمانها که یک تنه ورق بازی را بر می گردانند تمام شده است. حتی ابر قهرمانها هم در یک مجموعه بی انضباط و بی نظم، فاقد امکانات فنی و پزشکی هم نمی توانند معجزه کنند. نهایت یک یا دو مسابقه را دربیاورند. مراکش با یک مربی داخلی ولی با آنالیزور سابق لیورپول و با امکانات کشور مراکش ( کاندیدای برگزاری جام جهانی فوتبال)، ارائه ای درخشان داشت. مدیریت ضعیف ورزش و بخصوص فوتبال ایران همیشه دنبال یک داوطلب مرگ است تا کاسه کوزه ها را سرش بشکند. به علی پروین در بازیهای آسیایی پکن، بجای فیزیوتراپ، لوله کش داده بودند که به مسابقات ببرد. اگر به صدای ارکستر فوتبال گوش کنید می توانید بفهمید چه تیمی موفق است. آیا از فوتبال ایران می توانید صدای گوشنوازی بشنوید؟ مدیریت فوتبال هزار فوت و فن دارد. بهتر است برای پست های مدیریتی فوتبال و ورزش، فراخوان بین المللی بگذاریم و مدیر جذب کنیم.
    • . IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      این حرفت درسته اما بدای هر تیمی نه . آلمان رو ببین . چهار تا قهرمانی . کلی هم پول و امکانات . لیگشم معروفه . اما از مرحله گروهی نتونس بیاد بالا .
  • ماریو زاگالو JP ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    قبل از کیروش، علی پروین و مایلی کهن در تپه های داودیه تمرین می کردند. ایویچ در تپه های بروجرد و کمپ اجاره ای گراس هاپرز تمرین می داد. فقط کیروش بود که جدی پیگیر کمپ تیم ملی بود و به اندازه کافی هم فحش خورد و هم هزینه فحش های خورده و سماجتش را از فوتبال ایران گرفت. بازیکن تیم جوانان ایران، پول کفشش را خودش می دهد. برنامه های تحلیلی مثل آن سوی نیمکت و یا 90 به تاریخ سپرده شدند. در جام جهانی 98 قبل از بازی با آلمان، بلیط برگشت به ایران را خریده بودند. ابر و باد و مه و خورشید و فلک باید در کار باشند، تا تیمی قهرمان آسیا شود. فرا خوان بین المللی جذب مدیر بزنیم و از همه ملیت ها درخواست کنیم برای این پست ها اپلای کنند.
    • امیر IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      کیروش فقط فحش نخورد بلکه 3 تا از ژاپن و 6 از انگلیس هم خورد. ضمنا نکنه در جام جهانی 98 شما انتظار داشتی برای فینال هتل بگیرن .
  • بهنام IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    فوتبال پیچیده تر از این حرفهاست. تمام تیم های ملی دنیا سعی می کنند با بهترین تدارکات و برنامه ریزی و بهترین مربی و بازیکن٬ خودشون را آماده کنند اما باز هم بهترین ها به حقشون نمی رسند. این بحثهای حیدری نعمتی که فلان مربی چنان بود و بهمان مربی چنین فقط به درد کری بازها و سطحی نگرها میخوره. تا وقتی فقط عشق حرف زدن و رو کم کردن داشته باشیم وضع همینه که هست.
  • ایرانی IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    با آقای گل پرتغال میخواهیم بریم مقابل افغانستان و قرقیزستان در کافا بازی کنیم، انشااله که از گروهمان صعود کنیم...
  • ولی IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    تا جناب طارمی و دوستان کی روش دوست در تیم ملی هستند با مربی داخلی نتیجه نخواهیم گرفت
  • سپهر IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    خواهشمند یم حاشیه درست نکنید ...
  • mojtaba DE ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    یحیی گل محمدی گزینه ای به مراتب بهتر و به روز تر از امثال قلعه نوعی بود ..
  • سینا IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    اقای قلعه نویی.. شما 10الی 15 سال کینه عادل رو توی دلتون داشتید حالا که شدی مربی تیم ملی عقده رو خالی کردی.. اول 4تا پیروزی بیار بعد حرف بزن.. عادل رو همه مردم می‌شناسند و شمارو هم میشناسند.. پس قضاوت رو به مردم بسپاريد... بهترین بازیکنان دهه اخیر در اختیارتونه.. پس بهونه ای نخواهید داشت... ایگاش روزی برسه مسؤلان جوابگوی انتحاب شما باشند.. بر چه مبنایی شما سرمربی تیم ملی شدید..
  • سینا IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    ایگاش اسکوچیچ رو میوردند.. البته برای فدراسیون ما این چیزا اهمیت نداره.. نه ابرو.. نه افکار عمومی.. فعلا دور دوره ایناست.. مربی اوردند که عقده 15سال پیش از فردوسی پور رو خالی کنه..

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی