نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
اعتراف قربانیِ اخراج اسکوچیچ؛ بی‌رحمانه‌ترین جدایی عمرم را تجربه کردم/ از این‌که در جام‌جهانی نبودم، ناراحت شدم/ برای تاج واقعا متأسفم!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

وحید هاشمیان برای اولین بار بعد از گذشت حدود ۶ ماه پس از جام جهانی در مورد اتفاقات و جدایی‌اش توضیحاتی ارائه کرد.

زمانی که اسکوچیچ از تیم ملی ایران اخراج شد و کارلوس کیروش به نیمکت تیم ملی برگشت، آن‌قدر هیاهوی بازگشت مرد پرتغالی زیاد بود که سوختن مهره‌های کادرفنی نیمکت اسکوچیچ به چشم هیچ‌کس نیامد. یکی از این افراد وحید هاشمیان بود، مردی که هم در دوران بازیگری و هم در زندگی شخصی همیشه نماد فروتنی و آرامش بود، با این‌که دلخوری شدیدی از اتفاقات داشت اما لب از لب باز نکرد و هیچ‌کس یادش نبود فرد شایسته‌ نیمکت اسکوچیچ با وجود حضور در دو کادر اسکوچیچ و ویلموتس یک جام جهانی را از دست داد.

هاشمیان برای اولین بار بعد از گذشت حدود ۶ ماه پس از جام جهانی در مورد اتفاقات و جدایی‌اش از تیم ملی شروع به درد دل کرد و در مصاحبه‌ای گفت: چه داخل ایران و چه خارج از ایران و چه در مدتی که مربی‌گری را شروع کرده‌ام، این یکی از تلخ‌ترین و بی‌رحمانه‌ترین اتفاقاتی بود که برایم افتاد. این‌که یک گروهی را بخواهند تغییر دهند، در تمام دنیا وجود دارد. بالاخره یک مربی عوض می‌شود ولی ما چند موضوع داریم؛ این‌که چرا عوض شدیم و نحوه عوض‌ شدن‌مان چگونه بود! من خودم سال‌ها در تیم‌های مختلف بازی کرده‌ام .تیم‌های پایه‌ هم بوده‌ام یا همین تیم‌هایی که من در آن‌ها مربیگری کرده‌ام، هر دفعه که از این تیم جدا شده‌ام کادر فنی را دعوت کردند، جایزه دادند، خداحافظی و تقدیر کردند؛ حتی اگر نتایج بد بوده باشد. ولی در این نوع برکناری هیچ‌کس با من تماس نگرفت.

برایم بلیت گرفتند و گفتند بروید!

هاشمیان در ادامه خبر می‌دهد که فدراسیون با همه دستیاران خارجی تسویه‌ حساب کرده و قربانعلی‌پور، مربی بدنساز تیم ملی هم خودش با حضور در فدراسیون تسویه‌ حسابش را گرفته است اما با وجود این، اقدامی برای تسویه‌ حساب با هاشمیان صورت نگرفته است: «یک نامه به آقای تاج دادم و برای او نوشتم که وضعیت من را مشخص کنید. همان‌طور که می‌دانید، وقتی یک مربی قرارداد دارد نمی‌تواند بگذارد و برود. یک نامه برای آقای تاج فرستادم که این نامه در دبیرخانه ثبت شده است. مجددا پیش از این‌که به آلمان سفر کنم، نامه دوم را ارسال کردم. همه این‌ها ثبت شده است. در این نامه نوشتم که آقای تاج لطفا وضعیت من را مشخص کنید. من باید بروم و اگر می‌خواهید، ادامه کار را به من بگویید، اگر نمی‌خواهید برایم بلیت برگشت بگیرید و وضعیت من را مشخص کنید. در نامه‌ام تأکید کرده بودم که هر زمان شما بگویید، برمی‌گردم. تنها جواب فدراسیون این بود که یک نفر از تشریفات فدراسیون با من تماس گرفت و برایم بلیت گرفت و گفت که شما می‌توانید بروید!»

پول نداریم به شما بدهیم!

نامه‌نگاری‌های وحید هاشمیان با فدراسیون حاصلی نداشته و در نهایت به تماسی عجیب با وکیل او منتهی شده است: «شخصی به نام آقای فغان‌پور به وکیل من گفته بود که قرارداد وحید سی‌ام مرداد باطل شده است! یعنی شما تصور کنید آقای تاج هشتم شهریور به‌عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد و ما تا آن زمان داشتیم کار می‌کردیم. من سر کار بودم و بازی‌های لیگ را می‌دیدم، چگونه بوده که قرارداد ما فسخ شده ولی ما از آن اطلاع نداریم؟ او گفت که پول هم نداریم که به شما بدهیم!»

شما می‌خواهید آینده‌سازی کنید؟

هاشمیان خطاب به رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان می‌گوید: «شما می‌خواهید برای فوتبال ایران آینده‌سازی کنید. این چگونه آینده‌سازی است؟ این رفتار در شأن یک بازیکن ملی و یک مربی که برای ایران زحمت کشیده، نیست. فدراسیون فوتبال ایران قراردادی نوشته است و هر کدام از طرفین قرارداد آن را فسخ کند، باید ۳ ماه خسارت بدهد. این قانون را خودتان گذاشتید. آیا برای این‌که شما بخواهید یک‌ ماه در حقوق یک شخص صرفه‌جویی کنید، باید دروغ بگویید و تاریخ ۳۰ مرداد را زمان فسخ اعلام کنید؟ در صورتی‌ که ما تا آقای کیروش بیاید، کار می‌کردیم. آیا این حرکت‌ها زننده نیست؟ من واقعا از این‌که در جام‌جهانی نبودیم، ناراحت شدم و برای این افراد واقعا متأسفم.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۶
  • محمدحسن نادی IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    مردجنتلمن وکاردرست
  • واعظ آشتیانی IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    گناه وحید هاشمیان اینه که سالم است و سالم کار میکنه ، تاج هیچ وقت نتونسته با آدم‌های سالم کار کنه .
  • تاجی ام IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    به دل نگیر از تاج و دارودسته اش انتظاری بیش از این نمیره
  • نفت چغایی IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    آقای هاشمیان واقعا انسان با شرفی است اما متاسفانه تاج و امثال او باعث آلوده شدن ورزش کشور هستند و....
  • میر IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    من فکر‌ نکنم کسی‌ از مردم باشه طرفدار‌ تاج باشه جز دارو دسته خودش و همه میدونیم آدم سالمی نیست و متاسفانه کم نیستن آدمای ناسالم که رو صندلی مدیریت کشور نشستن، که اگه اینجوری نبود وضعیتمون این نبود..
  • ارتش سرخ پایتخت DE ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    تا جنابعالی باشی که قدر خودتو بدونی و فوتبال اروپا رو ول نکنی برگردی با فدراسیون فوتبال کدخدامنشانه همکاری کنی !
  • مجتبی IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    تاج چوب کاراش رو میخوره....خدا دیر گیره ولی سخت گیره.....‌باشه به وقتش
    • رضایا IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
      گیریم که تاج گرفتار بشود. چی گیر هاشمیان میاد؟؟ بصورت کلی اینکه خدا انتقام میگیره از آدمای ظالم شکی نیست. اما چی گیر مظلوم میاد؟ ظلمها چطوری جبران میشن؟. البته حواله دادن به آخرت ساده ترین پاسخه
  • هادی IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    همین روزها دوباره قلبش میگیره اما فکر نکنم از دست خدا خلاص سه آه این مردم بالاخره کارشو میکنه
  • ع ق QA ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    اسکوچیچ قربانی زد و بند مجرمان دو رنگه فدراسیون در جریان ویلموتس کیروش جام جهانی و انتخاباتهاست
  • ناشناس IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    ‌اسکوییچ‌مربی‌درجه‌سه‌هم‌نبود‌خودشما‌بهتر‌ازهمه‌می‌دانید‌
  • کیروشی پور کثیف IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    واقعا آمدن تاج مثل بلای آسمانی برای همه بود.همه چیز را نابود کرد.انگار حمله اسکندر و اعراب به ایران بود.استعدادها و آرزوها را سوزاند.یک نسل را به فنا داد.
  • حسین IR ۰۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    این جماعت چطور دم از خداوپیامبر میزنه اینهمه زدوبندوفسادو اشاعه فریب نیرنگ میکنه وبه احدی پاسخگو نیست!؟ معادله ای با جواب معلوم!!؟
  • عبدالهادی اژدری IR ۰۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    هر مربی موفقی از یکجایی شروع کرد و توانایهایش را نشان داده اسکوچیچ هم تا قبل از تیم ملی شناخته شده و تاپ نبود ولی با تیم ملی ایران در بدترین شرایط بهترین نتایج را گرفت و با یک باخت با حریف تدارکاتی زیرش را خالی کردن و فرصت را دوباره دادن به باند دزدها و دلال موزامبیکی که بجز اسم هیج نداشت !! حتی رئال کهکشانی را به نابودی کشاند و بعد هشت سال ناکامی بخاطر زدو بند اسکوچیچ را ناک اوت کردن که با توجه به دستیاران و کادر اسکوچیچ مطمئن بودم در جام جهانی خیلی بهتر از این عمل میکردیم و اینطو افتضاح ببار نمیومد ، وحید هاشمیان انسان پاک و سالم بسیار در موفقیت تیم نقش داشت ولی چون اهل زد وبند نبود باید میرفت ، ورزش متاسفانه افتاد دست یک باند مافیایی که پول بیت المال را دارن میخورن به هیچکس هم جوابگو نیستند ولی خدا جای حق نشسته شک نکن آقای تاج خداوند از گلویت میکشش بیرون و تا کرم به بدنت نیافته از دنیا نخواهی رفت شک ندارم خدا جای حق نشسته
  • محسن IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    هاشمیانم باید مثل مربیان خارجی از طریق شکایت afç حقشو بگیره
  • تاج کبیر IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۲
    هاشمیان یه لنگی هست درست.ولی خداییش مرد جنتلمنی هست.مثل مرحوم حجازی و زرینچه.تاج و کیروش علاوه بر نابودی تیم ملی استقلال را هم نابود کردند.صد بار به هواداران گفتم از این دو نفر حمایت نکنید آخرش به حرف من رسیدن و فهمیدن از چه کسانی حمایت میکردن.همین کیروش فوتبال رحمتی و غفوری را نابود کرد.به قائدی و محبی بزرگترین ظلم را کرد.
    • ر IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      قائدی و محبی به ترکیب کیروش نمی خوردند
  • ایرانی باغیرت IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    این همان فدراسیونی هست که امسال حق قهرمان واقعی لیگ را به پیروزی دادظلم از این بالاتر همه لیگ را سر بریدند به خاطر تیم پیروزی اون بیراوند همهچی را لوداد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی