نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
پیش‌بازی منچسترسیتی – چلسی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

منچسترسیتی در حالی امشب به مصاف چلسی می‌رود که با شکست آرسنال مقابل فارست، قهرمانی‌اش در لیگ برتر انگلیس قطعی شده است.

امشب از ساعت ۱۸:۳۰ دیداری در ورزشگاه اتحاد برگزار می‌شود که قهرمان در آن به میدان خواهد آمد. منچسترسیتی در دیداری از هفته سی‌وهفتم لیگ برتر انگلیس به مصاف چلسی خواهد رفت.

منچسترسیتی؛ حواس‌تان به جام‌ها باشد!

پپ گواردیولا پیش از نبرد حساس این هفته مقابل منچسترسیتی که قهرمانی تیمش در لیگ برتر انگلیس هم قطعی شده، به شاگردانش هشدار داده که کارشان تا پایان لیگ قهرمانان ادامه دارد. پپ که تا چندی پیش حتی برای کسب یک جام هم تا این حد امیدوار نبود، حالا می‌تواند صاحب سه‌گانه لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان شود. سیتیزن‌ها به زیباترین شکل ممکن اوج گرفته‌اند و در حالی که چیزی تا پایان فصل نمانده احتمال دارد در کمتر از ۳ هفته ۳ جام را بالای سر ببرند. سیتی این روزها تیم توقف‌ناپذیری شده و بعید است چلسی بحران‌زده بتواند جلوی تیم گواردیولا حرفی برای گفتن داشته باشد. به یاد داشته باشید این تیم چند روز قبل ۴ گل به تیم باتجربه و پرافتخار لیگ قهرمانان اروپا یعنی رئال‌مادرید زد.

چلسی؛ پایان فصل لعنتی!

هواداران چلسی فقط می‌خواهند این فصل لعنتی به پایان برسد. ۴ مربی و هیچ! حاصل دستاورد آبی‌های لندن در نخستین فصل با مالکیت تاد بولی و شرکا چیزی جز نتایج شرم‌آور نبوده است. حالا آبی‌های لندن باید منتظر تابستان باشند تا تیم‌شان را کاملاً از نو بسازند. سرمربی جدید چلسی هنوز مشخص نشده ولی گفته می‌شود مائوریسیو پوچتینو خواهد بود. فرانک لمپارد هم می‌خواهد از افتضاح بیشتر در پایان فصل جلوگیری کند و دستکم تیم محبوبش از همین رده یازدهم پایین‌تر نرود، چرا که بعید است حتی به رده دهم هم برسند. اما تصور کنید در این روزهای دشوار ۳ بازی آخر تیم‌تان به این ترتیب باشد؛ منچسترسیتی، منچستریونایتد و نیوکاسل! آیا وضع از چیزی که هست بدتر هم خواهد شد؟

آخرین بازی
هشتم ژانویه ۲۰۲۳ برای آخرین مرتبه منچسترسیتی و چلسی به مصاف هم رفتند که دیداری از دور سوم جام حذفی انگلیس بود. سیتی در آن دیدار با نتیجه ۴-۰ و با گل‌های محرز (۲ مرتبه)، آلوارس و فودن پیروز شد.

آمار بازی
۵۱) در ۵۱ مصاف لیگ برتری بین منچسترسیتی و چلسی، سیتیزن‌ها ۱۷ برد و آبی‌های لندن ۲۷ برد کسب کرده‌اند. ۷ بازی بین این دو تیم هم مساوی شده است.
۳) ۳ نبرد آخر سیتی و چلسی همگی به سود سیتیزن‌ها و با نتیجه ۱-۰ به پایان رسیده است.
۸) چلسی که فصل کابوس‌واری را سپری کرده این فصل ۸ مرتبه بیرون از استمفوردبریج شکست خورده است. تنها برد چلسی در ۹ بازی اخیر مقابل بورنموث بیرون از خانه بود.
۷) آخرین مرتبه‌ای که رتبه چلسی ۲ رقمی شد، به فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵ برمی‌گردد که دهم شدند. در حال حاضر چلسی تیم یازدهم جدول است.
۲) آخرین برد چلسی در لیگ برتر مقابل سیتی خارج از خانه بود. ۲ سال پیش و در ماه مِی ۲۰۰۳ آبی‌های لندن با نتیجه ۲-۱ در اتحاد پیروز شدند.
۹۲) منچسترسیتی که ۹۲ گل به ثمر رسانده، با توجه به آمادگی این روزهایش شاید بتواند رکورد بیشترین گل در یک فصل را بشکند. رکورد قبلی در اختیار خودشان است که فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ موفق شدند ۱۰۶ گل به ثمر برسانند.
۳۶) ارلینگ هالند ستاره نروژی منچسترسیتی که رکورد گلزنی در یک فصل رقابت‌ها را هم شکسته با ۳۶ صدرنشین جدول گلزنان است.
۱۶) در صدر جدول گلسازها هم کوین دی‌بروینه ستاره بلژیکی سیتی قرار دارد که ۱۶ مرتبه هم‌تیمی‌هایش را صاحب گل کرده است.
۵) منچسترسیتیِ پپ گواردیولا برای پنجمین مرتبه در ۷ فصل اخیر جام قهرمانی را بالای سر می‌برد.

مصدومان و محرومان
ناتان آکه تنها مصدوم منچسترسیتی است که با وجود بهبودی نسبی، هنوز پپ گواردیولا از او استفاده نمی‌کند. لیست بلندبالای مصدومان چلسی عبارت است از: ریس جیمز، میسون مانت، آرماندو برویا، مارک کوکوریا، مارکوس بتینلی، بن چیلول، انولو کانته، کالیدو کولیبالی و متئو کواچیچ. البته احتمال رسیدن ۲ بازیکن آخر به نبرد با سیتی وجود دارد.

ترکیب احتمالی دو تیم
منچسترسیتی:
ادرسون، استونز، دیاس، لاپورت، آکانجی، رودری، گوندوغان، محرز، دی‌بروینه، فودن و هالند
چلسی: آریسابالاگا، شالوبا، سیلوا، بادیاشیله، هال، لوفتوس چیک، فرناندس، گالاگر، مادوئکه، استرلینگ و فلیکس

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی