علیرضا بیرانوند
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

علیرضا بیرانوند با بسته نگه داشتن دروازه پرسپولیس مقابل نساجی مازندران به رکورد عالی ۱۸ کلین‌شیت در لیگ ۱۵ تیمی رسید.

رقابت تیم‌ها برای قهرمانی در لیگ بیست‌ودوم تا پایان هفته سی‌ام این مسابقات ادامه داشت. دو تیم سپاهان و پرسپولیس در کرمان و قائم‌شهر مشغول رقابت بودند تا بتوانند جام قهرمانی را بالای سر ببرند. در کنار این رقابت، یک جدال جدی و جذاب هم بین علیرضا بیرانوند و حسین پورحمیدی در جریان بود.

گلرهای ملی‌پوش پرسپولیس و آلومینیوم اراک تا پیش از هفته سی‌ام با ۱۷ کلین‌شیت، بیش از همه دروازه‌بان‌های لیگ برتری توانسته بودند دروازه خود را بسته نگه دارند. در این میان اما علیرضا بیرانوند توانست هفته آخر هم کلین‌شیت کند و با ۱۸ کلین‌شیت از پورحمیدی عبور کند که ۲ گل در روز آخر از فولاد خوزستان خورد.

در همین ارتباط گپ و گفت کوتاهی با علیرضا بیرانوند داشتیم که در زیر از نظرتان می‌گذرد.

تبریک می گوییم! اول بابت قهرمانی پرسپولیس و بعد هم ۱۸ کلین‌شیت...
ممنونم و این قهرمانی مبارک هواداران پرسپولیس باشد. تازه این شروع ماجراست و دو قهرمانی دیگر هم باشد طلب هواداران عزیز!

دو جام یا یک جام حذفی؟
وقتی قهرمان جام حذفی شویم، اتوماتیک‌وار قهرمان سوپرجام هم خواهیم شد. امسال باید تمامی جام‌های ممکن را فتح کنیم.

گفتی به قهرمانی آسیا هم فکر می‌کنی؟
خیلی دوست دارم این افتخار را به علاوه قهرمانی در جام ملت‌های آسیا کسب کنم. این دو جام همیشه برای من رویایی بوده اما مطمئن هستم با پرسپولیس و تیم ملی انشالله به آن خواهم رسید.

درباره کلین‌شیت‌ها پرسیدیم و جوابی ندادی؟ فکرش را می‌کردی ۱۸ کلین‌شیت داشته باشی؟
هر ۱۸ کلین‌شیت را مدیون همبازیان خودم هستم که کنار من بازی می‌کنند. روبه‌روی من یک تیم حضور دارد که هر ده نفر آن، کار حریف برای نزدیک شدن به دروازه ما را پیچیده می‌کنند. این یک دستاورد تیمی است و چیزی نیست که بتوانم به تنهایی به آن دست پیدا کنم.

اما به نام علیرضا بیرانوند ثبت می شود!
خوشحالم که توانسته‌ام به کمک همبازیانم ۱۸ بار دروازه پرسپولیس را بسته نگه دارم اما از همین حالا هدف بعدی من جام حذفی است. در نیمه نهایی جام حذفی هم باید به کمک همبازیانم تلاش کنیم دروازه خود را بسته نگه داریم. فوتبال یک ورزش گروهی است و هر رکوردی که حاصل شود مدیون تلاش همه بچه‌ها و کادرفنی است.

بیرانوند: دو جام قهرمانی دیگر، طلب هواداران پرسپولیس/ رهبر ارکستر ما یحیی گل‌محمدی است/ همه ۱۸ کلین‌شیت را مدیون همبازیانم هستم

از کادرفنی گفتی و می‌خواهیم بپرسیم در هر بازی سمت یحیی گل‌محمدی رفته و او را با شادی از زمین بلند می‌کنی و...
با آقایحیی خیلی راحت هستم. او رهبر ارکستر تیم ماست و به خوبی همه ما را هدایت می‌کند. دوست دارم خوشحالی‌ام را با مربی و استادم تقسیم کنم. ما یک تیم صمیمی هستیم و همین‌جا به شما می‌گویم بازیکنان پرسپولیس قلبا تیم خود را دوست دارند.

مگر بازیکنان بقیه تیم‌ها قلبا دوست ندارند؟
شما کافی است حین گل زدن یا گل خوردن، برد و باخت و همه شرایط فصل تازه‌تمام‌شده به نیمکت ما دقت می‌کردید. ما یک تیم هستیم و برای یک هدف می‌جنگیم. این وحدت و همدلی از هواداران و سکوها می‌آید و به ما هم سرایت می‌کند. یک انرژی خاصی در طول تمرینات و مسابقات این فصل در تیم ما وجود داشت که وصف‌شدنی نیست. همه بچه‌ها با هم دوست و صمیمی هستند و دلیل اصلی موفقیت تیم هم همین اتحاد است.

اتفاقا هنگام تعویض هم برخورد گرمی با احمد گوهری داشتی؟
من احمد را واقعا دوست دارم. او پسربا اخلاق و دروازه‌بان بسیار خوبی است. رقابت ما در کنار رفاقت در جریان است و واقعا خوشحال شدم وقتی دیدم قرار است وارد زمین شود. همین مسائل منظور من بود که گفتم همه بچه‌ها قلبا پرسپولیس را دوست دارند.

بسیار خب! نتیجه بازی نیمه نهایی جام حذفی برابر تیم هوادار را چگونه پیش‌بینی می‌کنی؟
بگذارید یک روز از قهرمانی ما بگذرد! انشالله برای آن بازی و قهرمانی در جام حذفی هم انگیزه زیادی داریم. ما مدیون هواداران پرشمار پرسپولیس هستیم و برای خوشحالی این عزیزان هر کاری از دستمان برآید انجام می‌دهیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۲
  • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    مهندسی های چند بازی آخر نیم فصل دوم ....... در دیدار با صنعت نفت آبادان، آفساید واضح شیخ دیاباته را نگرفتند تا بتواند گل بزند و در آنجا 3 امتیاز مهندسی شده تقدیم پیروزی کردند. در دیدار با مس رفسنجان و در یکی از سخت‌ترین و کلیدی ترین بازی ها، خطای پشت محوطه جریمه را داخل در نظر گرفتند تا باز هم پیروزی بتواند گل بزند و 3 امتیاز مهندسی شده هم در آن بازی تقدیم‌شان کردند. اگر دقت کنید بعد از پنالتی که گرفتند مس رفسنجان بیشتر از 60 دقیقه 10 نفره بازی کرد ولی پیروزی قادر نبود دروازه مس رفسنجان 10 نفره را هم باز کند که ارزش این مهندسی چند برابر می شود. در بازی بسیار مهم و سرنوشت ساز دربی، خطای هند بسیار واضح گولسیانی در دقیقه 18 را نگرفتند تا تیم پیروزی در ادامه از هم نپاشد و در نتیجه 3 امتیاز مهندسی دیگری را در مهمترین و حساس‌ترین مسابقه تقدیم پیروزی کردند. ضمنا با نگرفتن آن پنالتی، استقلال را هم از کورس قهرمانی خارج کردند.
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
      بنابراین فقط در 3 بازی بسیار مهم و سرنوشت ساز در نیم فصل دوم ، 9 امتیاز مهندسی شده را تقدیم تیم پیروزی حکومتی کردند.دستور از بالا رسیده بود هر طور شده تیم حکومتی باید قهرمان شود.
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
      پرسپولیس حکومتی تیم فلجی است که خودش توانایی قهرمان شدن را ندارد و باید سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف دست به دست هم بدهند تا این فلج را بلند کنند و در رتبه اول جدول بگذارند. این ننگ بزرگی برای پرسپولیس حکومتی است. حتی یک فلج مادرزاد هم حاضر نیست بهش ترحم کنند و دوست دارد تمامی کارهایش را تا جایی که ممکن است خودش انجام بدهد. ولی پرسپولیسی ها حتی عزت نفس یک فلج را هم ندارند. البته توهین به انسان های معلول نکردم و فقط یک مثال بود. مخلص همه معلولان هستم و هر کاری بتوانم برایشان انجام میدهم.
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
      ضمنا سازمان لیگ و وزارت ورزش با ریاست آقایان سهیل مهدی و سید حمید سجادی و با درخواست مدیران و کادرفنی و پیشکسوتان پیروزی، بازی بسیار بسیار سرنوشت ساز و حساس پیکان و پیروزی را از ورزشگاه پاس به ورزشگاه آزادی منتقل کردند و پیروزی با فشار تماشاگر و آن هم با پنالتی که اکثر کارشناسان اعتقاد داشتند که پنالتی نبود توانست پیکان را شکست دهد و 3 امتیاز را بگیرد. مهندسین لیگ، جای تیم مهمان و میزبان را عوض کردند و پیروزی میهمان را میزبان و پیکان میزبان را میهمان کردند تا پیروزی به صورت کاملا مهندسی شده در بازی بسیار حساس و سرنوشت ساز، در حضور هواداران بسیار زیاد و در ورزشگاه خودش میزبان پیکان باشد و بازی را ببرد. فقط همین بازی و 3 امتیاز آن برای قهرمانی پیروزی کافی بود.
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
      ساپینتو حرف حق زد حق استقلال بود که قهرمان شود. در این فصل دقیقا 13 امتیاز استقلال به طور مهندسی شده توسط داوران و عوامل داخلی و به دستور عوامل خارج زمین از استقلال کسر شد که اگر این اتفاق نمی افتاد استقلال با 75 امتیاز قهرمان لیگ می شد و الان هم 40 میلیون هوادار استقلال این تیم را قهرمان این فصل می دانند و همه مردم ایران می دانند به پیروزیچی ها جام جعلی و مهندسی شده دادند که دلشان را خوش کنند.
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
      10 نفره کردن نساجی از ابتدای بازی توسط پیام حیدری و بعد 9 نفره کردن نساجی ، روشی مهندسی شده بود برای اینکه پیروزی حکومتی را به هر نحو ممکن برنده بازی و قهرمان کنند. پیام حیدری، هم بازی با استقلال را مهندسی کرد و هم بازی با نساجی را
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
      این عقده و حقارتی که پیروزیچی ها سال های سال درونشان است و با انواع روش های مهندسی شده سعی می کنند که قهرمان لیگ شوند به خاطر این است که استقلال ایران توانسته دو بار قهرمان آسیا شود و چهارمین تیم برتر قاره آسیاست و در جمع 4 تیم برتر قاره بزرگ آسیا قرار دارد. استقلال دوبار قهرمان قاره خودش شده و پیروزیچیها با زور و مهندسی خود را قهرمان ایران می کنند که بلکه مرهمی باشد برای این زخم کهنه و غیر قابل درمانی که دارند.
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
      با قهرمانی پرسپولیس حکومتی به طور مهندسی شده، روسیاهی بزرگی برای فوتبال ایران رقم خورد
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
      منچستر‌سیتی با فوتبال بازی کردن 4 گل به بهترین تیم تاریخ اروپا یعنی رئال مادرید زد ولی ننگ بر پرسپولیسی های حکومتی که انقدر حقیر و ناتوان هستند که با چند صد میلیارد هزینه توان این را نداشتند که از پس تیم پیکان ضعیف هم بر بیایند و از روی ترس و وحشت مجبور شدن با کلی مهندسی این تیم را به ورزشگاه آزادی ببرند و میزبانی را از این تیم بگیرند تا خودشان میزبان شوند. فقط فکر کنید اگر رئال مادرید دیشب میزبانی را از منچسترسیتی می گرفت و بازی را به خانه خودش می برد این تیم پرقدرت منچسترسیتی آیا می توانست رئال را در خانه و با حضور تماشاگرانش شکست دهد؟ منچسترسیتی با این همه قدرت، در خانه رئال فقط می تواند مساوی کند اما چه انتظاری از تیم پیکانی داریم که خیلی ضعیف است و همین تیم ضعیف را از ورزشگاه خودش به ورزشگاه آزادی می برند تا به زور مهندسی هم که شده 3 امتیاز را بگیرند
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
      وحید قلیچ با 12 سال حضور در پرسپولیس که شناسنامه پرسپولیس است رفت سر تمرین استقلال و گفت که پنالتی دربی را از روی عمد نگرفتند تا به صورت مهندسی شده استقلال را ببرند و وحید قلیچ اعلام کرد که من در مکتب جهان پهلوان تختی بزرگ شدم و به هیچ عنوان قهرمانی‌های مهندسی شده و جعلی پرسپولیس را قبول ندارم و اینگونه جام های کثیف و ناپاک را نمی خواهم. من قهرمانی واقعی را دوست دارم که وقتی قهرمانی می شویم بدانیم خودمان قهرمان شدیم نه مثل حالا که معلوم است ما قهرمان نشدیم و ما را قهرمان کردند.
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
      باز هم دیدیم که سازمان لیگ و وزارت ورزش حق میزبانی را از نساجی مازندران گرفتند و پرسپولیس حکومتی را میزبان کردند. گفتند 6 هزار بلیط می فروشیم که 10 درصد یعنی 600 بلیط برای پرسپولیسی هاست ولی در بازی دیدیم که حدود 12 هزار پرسپولیسی در ورزشگاه بودن و آن صندلی هایی که از هواداران پرشور نساجی گرفتند را برای پرسپولیسی ها در اصل کنار گذاشته بودند.
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
      12 هزار نفر جایی که شورای تامین به دستور سازمان لیگ و وزارت ورزش از هواداران پرشور تیم نساجی گرفت را برای هواداران پیروزی رزرو کرده بودند تا نساجی میزبان را در خانه خودش میهان کنند.
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
      حتی اگر پیروزی در جام جذفی استقلال را ببرد و قهرمان شود باز هم ،همه مردم می دانند که در لیگ امسال و در دوران مسعود سلطانی‌فر، قهرمانی های پرسپولیس حکومتی مهندسی شده و جعلی بودند و حتی باخت استقلال در جام حذفی قضیه را تغییر نمی دهد. پس پرسپولیسی ها تلاش بیهوده نکنند برای اینکه در جام حذفی استقلال را ببرند و بگویند پس قهرمانی ما در لیگ مهندسی شده نبود. مردم شعور دارند و حقایق را می بینند
  • ناشناس IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    بسته نگه داشتن مقابل ۹ بازیکن
  • رضایا IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    عالی هستی آقای بیرانوند.
  • علی IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    برای ثبت کلین شیت و قهرمانی فراموش کردی از داورها رئیس و عوامل فدراسیون امام جمعه موقت تهران تیم پیکان و ملوان اللخصوص علیرضا حقیقی تشکر کنی و بهشون تبریک بگی!!
    • ترک عادت IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
      سلام بر تو ای شیرمرد لر
    • علی IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
      کلی هم میثاقی و قربانزاده تو اون برنامه زحمت کشیدن تا ارامش استقلال رو بهم بزنن
    • کارزان IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
      اولا چه لر باشه چه ترک فرقی نداره همه ایرانی هستیم دووما بیرانوند لر نیست و لک زبانه👇افتاد؟
  • هو من US ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    آیا کمیته داوران هم تضمین کرده این جام ها را یا خودت فکر می کنی می تونی برنده بشی؟
  • شاهین IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    دلمان خوش بود. بابا مسعود رفت اینها قهرمان نمی شوند... الان چی توجیه کنیم تبانی....
  • ******** IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    عشقی علی بیرو انشاالله جلوی هوادار بهترین عملکرد رو داشته باشی و برنده اون بازی بشیم فقط یکم کارهای ریسکی رو کمتر کن
  • ناشناس IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    مقابل ۹ بازیکن کلین شیت کرد مقابل نساجی
  • محمد IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    وای ببین کیسه کشا چه فشاری میخورن میگن روز قهرمانی پرسپولیس آتش نشانی های تهران و اصفهان در حالت آماده باش بود به نظرم باید بجای یک رو یک هفته در حالت آماده باش باشن چون کامنتا نشون میده هنوز دارن میسوزن میترسم خسارت وارد کنند🔥🔥🔥🔥🔥🔥😂😂😂😂😂♥️♥️♥️♥️♥️
  • پوریا US ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    اخباری قراره سال بعد بیاد کیسه . کیسه کشا نظری راجع به ۷تا گلی که اخباری از کیسه خورده ندارن.
  • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    قهرمانی مهندسی شده پرسپولیس حکومتی را به کادر فنی این تیم از جمله یحیی گلمحمدی و افشین پیروانی و بازیکنان این تیم و پیشکسوتان تسلیت عرض می کنیم و همچنین یک خسته نباشید هم بگوییم به تمامی مهندسین لیگ برتر از جمله سازمان لیگ، وزارت ورزش ، سازمان خصوصی سازی ، کمیته داوران و دیگر عوامل پشت صحنه
    • حق گو IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
      دوست عزیز مواظب باش سکته نکنی آخه خیلی کامنت گذاشتی بخاطر سلامتی خودت بس کن یه تیم قهرمان میشه و مطمنا بقیه بهشون فشار میاد بازیکن خارجی و مربی سپاهان که رقیب اصلی پرسپولیس بودن به این تیم تبریک گفتند و تبانی رو نپذیرفتند. هواداران استقلال سال‌های گذشته به وزیر ورزش تهمت میزدند، اون بنده خدا یک نفر بود اما الان به همه ای ایران تهمت میزنید، خودتون رو مدیون همه می کنید بس کنید. اگه طاقت باخت رو ندارید هواداری رو کنار بذارید.
    • پوریا US ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
      لازم هست یه خسته نباشید به گلر تراختور بگی سلطان محمد رضا اخباری که با ۷تا گلی که نوش جان کردن مهر تائیدی به حضورش واسه فصل بعد در کیسه زد.
  • لنگی های مشنگ IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    مبارک باشه جام گلزار یاد مجری احمدی بخیر خدا پدر گالیه رو بیامرزد نمیدونم چطور امدادهای غیبی شامل حالا پرسپولیسها میشه تا قبل از بازی در ابادان بازیکنان پرسپولیس نمیتونستند امتیاز بگیرند بعد از رفتن به گلزار شهدا یهو امدادهای غیبی و ابر و باد و مه خورشید تا کرج سه نقطه شروع شد(همه هفته ها سوت های هدفمند پنالتی های مشکوک برای پرسپولیس نگرفتن پنالتی برای حریف پرسپولیس مطمنم این پیامو ثبت نمیکنی سردبیر و ناظر پرسپولیسی می سایت
  • .... IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    پرسپولیس عشقه ک چقد تونستی بسوزونی وای خدایی منطق استقلالی ها تا خودشون قهرمانان همه چی خوبه و قهرمانی پاک امان از اینکه سرورشون قهرمان سه بابا برین تو غار ده سال دیگه باید منتظر بمونین تا قهرمان بشین
    • لنگ IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
      سوزش اصلی وابدی مال تیمیه که اسطورشون علی در فینال جام آسیا در تهران یبار جام واقعی رو لمس کرد و 5 ساله که شبها خواب جام واقعی میبینه و کیف میکنه وگرنه 10تا جام حکومتی برابراست با یک قرمز رنگ
  • ۵۴۶ IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    نه مثل دیاباته پرسپولیس و بازیکن پرتغالی سپاهان که اکثر روزهای فصل مصدوم بودند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی