۴
علیرضا جهانبخش
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

علیرضا جهانبخش در جایگاه یک لژیونر ایرانی، از رعایت مسائل فوق حرفه‌ای در فوتبال اروپا سخن گفته است.

زندگی یک لژیونر ایرانی در فوتبال اروپا چگونه است؟ علیرضا جهانبخش در تازه ترین گفت و گوی خود، تجربه اش را از حضور در تیم فاینورد تشریح کرده است؛ «در فاینورد بیشتر به زندگی فردی بازیکنان نگاه می‌کنند؛ با مکمل‌های غذایی با کیفیت بالا و حتی تغذیه برای هر بازیکن. هر ماه روی چیزهای متفاوتی تمرکز می‌کنیم مثلاً ممنوعیت استفاده از شکر تا یک ماه. همه بازیکنان بعد از ورود به باشگاه و قبل از صبحانه برای اینکه به بدن‌هایشان شوک بدهند، وارد حمام یخ می‌شدند. ما یوگا انجام می‌دهیم، مدیتیشن می‌کنیم و مربی تنفس داریم. وقتی صبح‌ها از خواب بیدار می‌شوم احساس خوبی دارم. به خاطر این مسائل چالاک‌تر هستیم.»

زندگی بازیکنان ما در فوتبال ایران اما چگونه است؟ آنها در چه دوره‌های آموزشی قرار می‌گیرند و چگونه سطح فنی خود را ارتقا می‌دهند؟

در لیگ برتر، در اکثر اوقات دعوا و جنجال داریم. هر هفته که از رقابت‌های لیگ برتر می‌گذرد، شاهد ترویج هر چه بیشتر بیانیه‌های اعتراضی هستیم. هر بار حمله‌ها به داوران شدت می‌گیرد و مربیان و بازیکنان از نتایجی که در زمین رقم می‌خورد رضایت ندارند. زمین‌های تمرین در فوتبال ما استاندارد نیست اما در برخی مواقع، محل بازی‌های رسمی تا ساعاتی قبل از شروع مسابقه مشخص نمی‌شود. بازیکنان اغلب از باشگاه‌ها مطالبات مالی دارند و بعضا شاهدیم که به طور هماهنگ شده، دست به اعتصاب می‌زنند. کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بی شباهت به دادگاه‌های شلوغ حقوقی نیست و هر بار شکایت‌های تازه‌ای مطرح می‌شود. مربیان خارجی در فوتبال ایران، خسارت‌های سنگینی از باشگاه‌ها می‌گیرند و تیم‌های ایرانی را از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم می‌کنند. باشگاه‌ها زیرساخت‌های مناسبی ندارند و ناتوان از اداره مستقل خود هستند. بخش خصوصی در فوتبال ایران بیمار است و هزینه‌های سرسام آور از درآمدهای ناچیز همین فوتبال بیشتر است. 

آنچه علیرضا جهانبخش درباره زندگی یک بازیکن اروپایی در لیگ هلند برایمان تعریف می‌کند برای بازیکنان ایرانی مثل یک خواب شیرین است؛ اینجا نه خبری از مربی تنفس است،  نه بازیکنان با ورزش یوگا، آرامش را تجربه می‌کنند. فوتبال ما در یک دنیای دیگر سیر می‌کند!

در همین ارتباط بخوانید: پشت پرده زندگی خصوصی کاپیتان تیم ملی: مربی تنفس داریم و یوگا کار می‌کنیم/ یک ماه شکر نخوردیم!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • دریکوند IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    در ایران هم تبعیض نباشد همه چیز عالیست چرا باید هما تصمیمات به نفع یک تیم باشد
    • حامی US ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
      بنده خدا یساعت وقت گذاشته مقاله نوشته که دست از این اراجیف بردارید و به متن بپردازید اونوقت شما باز اومدی میگی حاشیه بهتره؟
    • Ali IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
      سال گذشته سردارآجرلو که تا توانست ازهمین کلمه وعنوان سوء استفاده کرده وبا بریز وبپاش 800 میلیارد تومان شاباش شاباش کرد و صراحتا گفت خرج کردم تا قهرمان شدیم همه ی تصمیمات به نفع تیم موردعلاقه ات بود خوش خوشانتان بود و اسمی ازتبعیض نمی بردید درصورتی که همان سردار دلهایتان با 10 برابر کردن قرارداد حتی آنهایی که قرارداد 2 و3 ساله داشتند ازجمله آق فرهادمجیدی که قرارداد 3ساله داشت اما آجرلو قراردادش را عوض کرد وبگفته خودش 3برابر گرانترین بازیکن استقلال که بعد لورفت که 27 میلیارد بود وسر راست 30میلیارد میگفتندپس برای یک سال80 میلیاردتومان گرفت آق فرهاد و در رفت و برادرش که با جعل عنوان کمک سرپرست پول کلانی گرفت تبعیض نبود ،جالب است که آقای بیژن طاهری سرپرست پارسال وامسال لام تاکام نگفت که من سرپرست هستم این دیگه چکاره است !درکدام تیم حتی تیم محلی کمک سرپرست وجود دارد ؟؟ سال گذشته تمام سال خواب بودی که اینهارا ندیدی ؟ ویا تو هم مانند بیژن طاهری که میگوید پارسال یکدفعه متوجه شدند که ماقهرمان شدیم انگار در کره ی دیگر زندگی وبازی میکردند که آنجا هیچ دوربین ورسانه ای نبوده ویک دفعه آمدند زمین .
    • دریک وند IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      من نگفتم حاشیه بهتره گفتم باید ریشه حاشیه که همان تبعیض هست برچیده شود.عالم و آدم فهمیده اند که سوگلی حکومت باعث نابودی فوتبال ایران شده و طرفدارانش اینقدر حق خوری به نفعشان شده که طلبکار شدند و به نظرم آمادگی دارند مثل ان سوپرجامهای بدون بازی لیگ را هم بدون برگزاری ببرند و جشن قهرمانی بگیرند.البته مافیای رسانه هم در خدمت قهرمانسازی این تیم و لاپوشانی از اقدامات آن است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی