داوری در دربی
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

با گذشت چند روز از دربی برگشت تیم‌های پرسپولیس و استقلال موضوع اشتباهات داوری و مسائلی از این دست به نبود سیستم VAR در فدراسیون فوتبال کشورمان ربط داده می‌شود.

طرفداران تیم‌های پرسپولیس و استقلال پس از دیدار دربی برگشت این دو تیم نسبت به قضاوت پیام حیدری انتقاداتی را مطرح کردند. پیام حیدری در دقیقه ۵ دیدار تیم‌های پرسپولیس و استقلال با عبور از صحنه برخورد توپ به دست گولسیانی درون محوطه ۱۸ قدم پرسپولیس، یکی از بحث‌برانگیزترین صحنه‌های داوری این فصل لیگ برتر را رقم زد.

اظهار نظر اخیر علیرضا فغانی در رابطه با این صحنه موجب شد تا اهالی فوتبال بار دیگر افسوس نداشتن سیستم VAR را خورده و بر این باور باشند که اگر VAR داشتیم شاید اتفاقات دیگری در صدر جدول رخ داده و رنگ پیراهن تغییر می‌کرد.

به همین بهانه پای صحبت سه تن از کارشناسان داوری از نسل‌های جدید و قدیم نشستیم با طرح این پرسش که بود و نبود VAR در فوتبالمان، به ویژه در ۳ هفته حساس پایانی، تأثیرگذار است یا خیر!

علی میرزابیگی و علیرضا فغانی
علی میرزابیگی و علیرضا فغانی

علی میرزابیگی: VAR دل داور را قرص می‌کند

علی میرزابیگی کارشناس نسل جدید داوری فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره دلیل ابداع سیستم VAR اظهار داشت: VAR ماهیت خاص خودش را دارد. این سیستم در ۴ تصمیم مهم داوری کمک مهمی به داوران انجام می‌دهد. پنالتی هست یا نیست، توپ از خط رد شده یا نشده، اخراج مستقیم درست بوده یا نبوده و این‌که گاهی به بازیکنی اخطار داده می‌شود اما VAR مشخص می‌کند که یک بازیکن دیگری باید اخطار می‌گرفته. این چهار وظیفه اصلی VAR است. با توجه به ماهیت VAR وقتی چنین سیستمی باشد داور با دلِ قُرص وارد زمین می‌شود و می‌داند اگر در صحنه‌ای شک کرد VAR هست تا دوباره آن را اصلاح کند.

شاید حیدری هند گولسیانی را دیده ولی...

کارشناس داوری فوتبال کشورمان اضافه کرد: ممکن است پیام حیدری هم هند گولسیانی را دیده ولی عصب به عضله دستش دستور نداده که سوت را بالا بیاورد و بزند. وقتی چنین صحنه‌ای رد شود دیگر از دست داور خارج است اما VAR این فرصت دوباره را در اختیارش قرار می‌دهد.

VAR قطعا تا الان رنگ تیم صدرنشین را تغییر می‌داد

میرزابیگی در واکنش به این سوال که آیا معتقدید VAR در تعیین رنگ پیراهن قهرمان این فصل تاثیر دارد یا خیر توضیح داد: قطعا تا همین حالا هم تاثیرش را گذاشته است. اصلا این طور نیست که فکر کنید اشتباهات تاثیرگذار نبوده. برای نمونه تیم مس رفسنجان از نبودن VAR بیشترین ضرر را از داوری دیده است.

وی ادامه داد: قطعا VAR در نتایج سه تیم بالای جدول در تعیین قهرمان تاثیرگذار است. برای نمونه در بازی سپاهان مقابل تراکتور و سپس ملوان داوران دو پنالتی محرز این تیم را نگرفتند و حتی در شرایطی که بازیکن سپاهان را در دیدار با ملوان زدند و مصدومش کردند داور سیمولیشن تشخیص داد! شبیه‌سازی زمانی است که اصلا برخوردی بین مدافع و بازیکن حمله‌کننده وجود نداشته باشد. نه تنها برای سپاهان پنالتی نگرفتند بلکه به بازیکن این تیم اخطار هم دادند. اگر این ۶ امتیاز به جمع امتیازات سپاهان اضافه می‌شد الان صدر جدول چه رنگی بود!

غلامعلی همیراد
غلامعلی همیراد -  کارشناس داوری

غلامعلی همیراد: اول باید برای VAR فرهنگ‌سازی کنیم

غلامعلی همیراد، کارشناس داوری فوتبال کشورمان، در ارتباط با همین موضوع اظهار داشت: موضوع بودن و نبودن VAR در فوتبال ایران مثل زمانی است که شما به داروخانه بروید و بابت نداشتن دارو بر سر فروشنده داروخانه فریاد بکشید! درحالی که وقتی کارخانه داروسازی در تهیه و توزیع دارو کوتاهی کرده، دیگر فروشنده دارو مقصر نیست. ابتدا باید درباره VAR فرهنگ‌سازی کنیم و بعد در این باره حرف بزنیم. مادامی‌که فرهنگ‌سازی درستی در رابطه با استفاده از VAR وجود نداشته باشد ما هزار بار هم در این باره حرف بزنیم فایده‌ای ندارد.

بدون داشتن شعور، استفاده از VAR دو ریال نمی‌ارزد!

کارشناس داوری فوتبال کشورمان اضافه کرد: همین گوشی موبایل که در دست من و شماست بیش از هزار کار مختلف انجام می‌دهد اما ما تنها چهار و پنج کار بیشتر با آن انجام نمی‌دهیم چون خیلی از ما گوشی‌های آن‌چنانی را برای پُز دادن در دست می‌گیریم. اگر برای پُز دادن است برویم صدها میلیارد خرج کنیم و VAR را به ایران بیاوریم اما آیا شعور استفاده از VAR را داریم؟ مادامی‌که ما در این باره فرهنگ‌سازی نکنیم VAR دو ریال هم ارزش ندارد.

داوران هم طرفدار آبی و قرمز یا زرد و تراکتور هستند؛ بالاخره انسانند

همیراد در ادامه این بحث گفت: من تا آخر پای این حرفم می‌ایستم. خیلی از داوران فوتبال ما طرفدار یک تیم خاص هستند و این جزئی از طبیعت انسان است. این موضوع فقط شامل حال داوران سطح یک نیست و از درجات پایین تا بالا وجود دارد. این در خون آن‌هاست حتی داوری که با درجه ۳ برای قضاوت یک بازی حضور پیدا می‌کند هم طرفدار یکی از تیم‌های استقلال، پرسپولیس یا سپاهان و تراکتور است. بعد همین فرد رشد می‌کند و در نهایت تبدیل به یک داور بین المللی می‌شود و هرگز این طرفداری از آن جدا نمی‌شود.

وی در توضیح عملکرد VAR گفت: VAR به داور کمک می‌کند تا به جای این‌که سه جفت چشم بازی را ببیند ۳۰ دوربین به طور کامل زوایای مختلف مسابقه را زیر نظر بگیرد اما متاسفانه ما فرهنگ ما پذیرش VARرا نداریم.

پیام حیدری دربی پرسپولیس استقلال
پیام حیدری در دربی پرسپولیس استقلال

نوذر رودنیل: استفاده از VAR یعنی فاجعه!

نوذر رودنیل کارشناس داوری فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرورزشی، در ارتباط با موضوع تاثیر استفاده از VAR در مسابقات لیگ برتر اظهار داشت: من کلا با VAR مخالفت بودم و هنوزم مخالفم. دلیلش این است که VAR دانش داور را از بین می‌برد و او را تضعیف می‌کند. داوری که با VAR برای قضاوت به میدان می‌رود تمرکزش را از دست می‌دهد و فکر می‌کند اگر صحنه‌ای از دستم در رفت VAR هست و این فاجعه است.

VAR فینال جام جهانی را از فغانی گرفت!

وی افزود: تصمیم علیرضا فغانی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر کاملا درست بود ولی همین VAR او را از رسیدن به سوت فینال جام جهانی دور کرد. وقتی او و تیمش به ایران برگشتند من با منصوری (کمک فغانی) صحبت کردم که به من گفت در گوشی به علیرضا گفتم تصمیمت را عوض نکن، تصمیم تو درست بود اما علیرضا گفت VAR صدایش زده. بعد می‌رود VAR را نگاه می‌کند. کسی که سرداور بازی بود VAR را نگاه می‌کند و تصمیم علیرضا تایید می‌شود. آقای کولینا (رئیس کمیته داوران فیفا) هم تصمیم علیرضا را پذیرفته اما متاسفانه آن چند داور که در اتاقک VAR نشسته بودند همگی جوان بودند و بی‌تجربه! کسی که در اتاق VAR می‌نشیند باید تجربه‌اش به مراتب از داور وسط بیشتر باشد. داور ۲۶ ساله استرالیایی کجا قضاوت‌های آن‌چنانی کرده که در این باره تصمیم بگیرد!

رودنیل اضافه کرد: منصوری به من گفت که داوران اتاق VAR به ما اعلام کردند نظرشان ۵۰-۵۰ است که متاسفانه فغانی ۵۰ منفی را در نظر می‌گیرد و می‌رود پنالتی می‌گیرد. همین باعث شد امتیاز منفی بگیرد و در شرایطی که صددرصد برای فینال جام جهانی انتخاب شده بود این مسابقه را از دست بدهد و به کشورش برگردد. آقای کولینا هم به‌شدت از این تصمیم عصبانی شد و تمام افراد اتاق VAR را به خانه‌هایشان برگرداند.

پشت این سیستم مافیا هم هست

کارشناس داوری فوتبال کشورمان گفت: پشت VAR مافیا وجود دارد. نمونه‌اش فینال جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه! کرواسی و فرانسه به فینال رسیدند و یک داور آرژانتینی در آن بازی سوت می‌زد. خطای ۱۰۰% پنالتی به سود کرواسی گرفته نشد. داور آرژانتینی ۹ دقیقه وقت بازی را نگه داشت و در نهایت به او گفتند چرا کشوری با ۳میلیون جمعیت قهرمان جهان شود! بلکه یک کشور ابرقدرت مثل فرانسه باید در دنیا جام را بالای سر ببرد. این ذات مافیای پشت پرده فوتبال در دنیاست.

اتاق داوران VAR

چرا VAR؟ یک‌باره رُبات را به زمین بفرستید!

وی ادامه داد: علاوه بر این مافیابازی‌ها، با وجود VAR داوران به دنبال دانش، تمرین و مطالعه نمی‌روند بلکه پیش خودشان می‌گویند VAR هست! اگر این طور است به جای داور ربات به میدان بفرستید. برای همین داوران سه اصل بازی‌خوانی، جای‌گیری و تصمیم‌گیری را ندارند.

VAR تایم مسابقات را دو برابر می‌کند!

رودنیل خاطرنشان کرد: حالا فرض را بر این می‌گیریم که VAR به ایران وارد شد. در حالی که زیرساخت‌های این کار بسیار بسیار سخت است. VAR چیزی نیست که آن را در جیب بگذاریم و به هر استادیومی‌ببریم. اما اگر در یک استادیوم داشته باشیم بقیه هم می‌خواهعند. حتی در لیگ یک تا سه هم درخواست می‌کنند. با این حال اگر همه جا هم داشتیم، آیا این فرهنگ را داریم که بابت هر اتفاقی سراغ VAR نرویم؟ چون در این صورت فوتبال ۹۰ دقیقه‌ای به فوتبال ۳ساعته تبدیل می‌شود!

اگر VAR بیاید نباید طرفدارانه پای آن بنشینند!

داور قدیمی‌فوتبال کشورمان تاکید کرد: باز هم می‌گویم که با VAR مخالفم اما اگر هم قرار شد روزی بیاید باید دست مافیا از داوری کوتاه شود. این که من طرفدار فلانی هستم یا از فلان تیم خوشم می‌آید ممکن است در تصمیمات داوران اثرگذار باشد. چون به هر حال آن‌ها هم انسان هستند و ممکن است در یک صحنه رویشان را برگردانند و نگاه نکنند! باید بگذاریم فوتبال با همان زیبایی‌ها و شرایط طبیعی خود پیش برود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳۹
  • ناشناس IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    سپاهان از داوری آسیب دید و صدر جدول رو از دست داد
    • کریم IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
      مخصو صا بازی با آبادان
    • ق ر IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
      پرسپولیس در چهار بازی برگشت لیگ از داوری آسیب دید و فاصله ۸ امتیاز که داشت از بین رفت در این مورد کارشناسان بالا مطلبی نگفتن این موضوعات اعلام شده بیشتر در دفاع از دو زنگ ابی و زرد بود و مسلمه این نفرات خودشان از بالاترین افراد مافیا هستند .
    • ارتش سرخ پایتخت DE ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
      امان از فدراسیون تهرانی!!!
    • لنگ مافیائی کثیف IR ۰۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
      اگر لنگپولیس کلا حذف شود دیگه تیم‌های شهرستان طرفدارهای زیادی پیدا می کنند ودرهمان شهرستان مردم آن شهرستان طرفدارش می شوند ولی مافیائی کثیف لنگ همه چیز را پر زرق وبرق می کند اما خیلی از انسان های حق طلب وبا وجدان از ابن تیم دوری می کنند یکی از دلایلی که بنده از سوگلی قرمز دوری کردم همین خوردن حق تیم‌های دیگر توسط سوگل قرمز وداوری هایی که از این نتیجه حمایت کردند بازی با مس رفسنجان آشکارا داور خطای پشت ۱۸را پنالت گرفت برای لنگپولیس وبهترین دفاع مس را اخراج کرد ومس ۶۵دقیقه ۱۰نفره بازی کرد این ۳امتیاز حساس را لنگ گرفت بازی با استقلال هم پنالتی صدرصد استقلال را نگرفتند این می شود ۶امتیاز بازی با صنعت نفت آبادان گل آفساید دیاباته را قبول کرد این ۹ امتیاز هدیه به لنگ
    • رضا IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
      واقعا اگه یک طرف این بازی یکی از این دو تا تیم سوگلی نبود مثل بازی سپاهان تراکتور و دو تا پنالتی سپاهان وووووو آیا بازهم این همه پیگیری میکردید
  • محمد IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    آقای میرزابیگی یک کم رنگی نگاه نکن. پنالتی روی دیاباته تو بازی فولاد پرسپولیس و پنالتی روی ترابی تو بازی آلومینیوم رو هم مد نظر داشته باش (که نگرفتن). یا اون صحنه بازی سپاهان نساجی که رشید مظاهری اول بازی تک به تک مهاجم نساجی رو زد (اخراج داشت) اصلاً داور خطا نگرفت.
    • محسن DE ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
      بیشترین ضرر رو پرسپولیس کرده که دو پنالتی ۱۰۰ درصدی رو نگرفتن و دوتا پنالتی ۸۰ درصدی
  • کریم IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    میرزا بیگی اگر پنالتی پرسپولیس با فولاد و آلومینیوم وهوادار گرفته میشد چقدر اختلاف بود
    • ۶پُلیس،هُوچیگَرِ داخلی،حَقیرِ آسیایی IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
      اگه پنالتی‌های استقلال گرفته میشد چی میشد؟ مثلا همین داربی. چرا به اونا اشاره نمیکنی؟ چون به ضررته؟
  • عیسی IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    فغانی همون داوردیپورتی ازجام جهانی که باوارهم نتونست تشخیص بده صلاحیت کارشناسی نداره وقضاوت ضعیف وبعضامغرضانه ایشون روهم درایران دیدیم .داوری که لیگ پانزدهم قهرمانی روازپرسپولیس گرفت وگرنه الان پرسپولیس دابل هتریک داشته .بهرحال یه 6دیگه روخراب کرد
  • وار شیتیلی IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    VAR هم بیاد تا علی شیتیل و افشار لنگی همه کاره داوران هستن آشه همون آش لنگ همون قهرمونه
  • پویان ساکی DE ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    اشتباهات فاحش پشت سر هم داوری به ضرر پرسپولیس یادشون رفته! بازی با فولاد در اهواز مه پرسپولیس باخت و مقابل هوادار در تهران که بازم پرسپولیس باخت! اتفاقا قرمز ها بیشترین ضرر رو کردن پس لطفا سکوت کنید! سپاهان با اینهمه فساد قهرمان نشه واقعا هم زور داره!
    • ا DE ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
      و پنالتی مقابل ذوب آهن
    • فرید DE ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
      ایول داری داش ، اینا عادت کردن به سهمیه پنالتیهای ناحق
  • ارش IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    اگه وار بود استقلال و سپاهان هرگز حتی هم امتیاز پرسپولیس نمیشدن یا جلو نمیفتادن
  • حمیدخان IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    واقعا اگر حساب کنیم این اشتباهات برگردد این اوضاع نمی‌شود
  • کار نشناسان سرخ IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    فوتبال یک ورزش وارداتی به ایران بوده توسط انگلیسیها ، تمامی قوانینش مو به مو توسط اروپایی ها نوشته شده و دائما هم توسط همانها در بوته آزمون و خطا قرارگرفته و اصلاح میشوند ، افراد و عناصری هم که در کمیته قوانین فیفا حضوردارند کارشناسان و متخصصان کاملا حرفه ای هستن و اگر بعداز دهها دوره جام جهانی و جام باشگاههای اروپا و لیگ اروپا و.....به این نقطه میرسند که انسانی بنام داور در این بازی میتواند با خطاهای کمرشکن وغیر قابل جبران باعث خسارات فراوانی به بک تیم و بلکه به یک شهر یا یک کشور شود تصمیم به وجود چشمهایی دیگر در زمین فوتبال میگیرد تا از این خسارات جلوگیری کنند این افراد را سالم صادق و پاکدست و آینده نگر باید خواند حال اما درکشورمان نگاه کنید به نظرات کارشناسان در مورد وی آی آر !!!!! نظراتشان مملو از افکار و عقاید کثیف و پلشت است چون اصلا دوست ندارند که مورد بازرسی قراربگیرند چرا ؟ چون در پشت صحنه فوتبال ایران خبرهایی هست که در هیچ کجا نیست و اگر وی آی آر باشد دکان بسیاری از این آقایان تخته خواهد شد به همین راحتی !
  • ارباب حلقه ها IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    آقای میرزابیگی اول باید خودشان فرهنگ کارشناسی را یاد بگیرند و زمانی که به کارشناس بیطرف اظهارنطر میکنند بازیهای قبلی و نفع بردن تیم مورد نطر و حمایت ایشان و نفع و ضرر بردن سایر تیمهای مدعی را هم مرور کنند بعد ابراز فضل کنند!!!
  • کوهمره جروق پرسپولیسی IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    بازی پرسپولیس با هوادار و فولاد اصلا این بحث ها نبود و همگی ساکت بودین.حالا که پرسپولیس رفته صدر حول شدید و زبون در آوردید.فدراسیونی که زیر دست استقلال و سپاهان باشه همینه.ساکت و تاج و ماجدی و حالا میرزابیگی و شرکا فوتبال را به زباله دونی تبدیل کردن.تو انگلیس که وار دارن و بهترین داورها صحنه مشابه هند گولسیانی در بازی شب گذشته لیورپول - وستهم که پنالتی اعلام نشد.چرا در مورد ضربه یامگا به شکم عبدی حرفی زده نمیشه.اگه وار بود فصل پیش پرسپولیس قهرمان میشد واین فصل با اختلاف صدرنشین بود.البته اگه وار هم بیاد مافیای زرد و آبی پشت این سیستم جا خوش میکنند و از عدالت خبری نیست.
  • ساوالان IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    بخاطر لنگ varهرگز به ایران نخواهد امد
  • مهدی IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    کیسه از داوری بیشترین سود را برده ، شله زرد هم با زد و بند بیشترین سود رو ، هم این فصل و هم فصل قبل!
  • هوادار پرسپولیس IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    این کارشناسان‌ باید کمی وجدان داشته باشند من به تیمهای دیگر کاری ندارم در این بیست و هفت بازی شش امتیاز از پرسپولیس گرفته‌اند دربرابر عولاد و هوادار و آلومینیوم چهار پنالتی پرسپولیس گرفته نشده است که اگر گرفته میشد الان پرسپولیس دیگر دغه دغه قهرمانی نداشت البته‌ استقلال هم چهار امتیاز ضرر کرده درعوض سپاهان شش امتیاز سود برده طبق نظر کارشناسان حالا اگر شش امتیاز سپاهان را کسر کنی میشود پنجاه امتیاز واستقلال میشود پنجاه و نه و پرسپولیس شصت و شش امتیاز بازم پرسپولیس در صدر جدول است پس لطفا کارشناسان برای خوش خدمتی الکی جو نده اند پرسپولیس قهرمان نیم فصل شده و الان هم قهرمان خواهد شد این اشتباهات داوری برای پرسپولیس باعث شد چند هفته‌ای سپاهان در صدر باشد.
  • کوهمره جروق پرسپولیسی IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    بازی پرسپولیس با هوادار و فولاد اصلا این بحث ها نبود و همگی ساکت بودین.حالا که پرسپولیس رفته صدر حول شدید و زبون در آوردید.فدراسیونی که زیر دست استقلال و سپاهان باشه همینه.ساکت و تاج و ماجدی و حالا میرزابیگی و شرکا فوتبال را به زباله دونی تبدیل کردن.تو انگلیس که وار دارن و بهترین داورها صحنه مشابه هند گولسیانی در بازی شب گذشته لیورپول - وستهم که پنالتی اعلام نشد.چرا در مورد ضربه یامگا به شکم عبدی حرفی زده نمیشه.اگه وار بود فصل پیش پرسپولیس قهرمان میشد واین فصل با اختلاف صدرنشین بود.البته اگه وار هم بیاد مافیای زرد و آبی پشت این سیستم جا خوش میکنند و از عدالت خبری نیست.
  • بابک IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    پرسپولیس خاری در چشم دیگران.
  • حسین IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    وقتی وجدان نباشدچهvarباشدچه نباشد.وقتی پشت پرده باشدچهvarباشدچه نباشد.الآن شمافکرمی کنیدسازمان خصوصی سازی وبورس وورزش۳وشبهای فوتبالی وحتی شماوخیلیهای دیگردوست دارندکدام تیمهاقهرمان شوند؟خودمان راگول نزنیم،کارشناس درست میگوید،varفاجعه است،چون اگربیایدبه کارشناسی ایشان نیازی نیست تاهمه رابه نفع یک تیم کارشناسی کند.
  • محمد IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    تا دیروز که سپاهان و استقلال تو کورس بودن صدرنشینی شون حقیقی بود الان که پرسپولیس اول اومده شده غیرواقعی؟ کسی که فوتبال دنبال کنه میفهمه امثال این میرزا بیگی از طرف کیا خط میگیرن تا پرسپولیس بکوبن.
  • کیان IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    اگر وی ای آر ‌بود خیلی به نفع پرسپولیس می شد در همین بازی دربی هم دو پنالتی پرسپولیس بروی عبدی و پور علی گنجی سوخت !!! آن صحنه ی مشکوک دربی هم که توپ بدست گولیسانی خورد هم یک داور ابتدایی میدانند که قانون داوری میگویند توپ وقتی به بدن ‌بازیکن و در ادامه به دست بازیکن میخورد هند نیست ، خوب حالا هم می توانند تمام بازیهای لیگ برتر و جام حذفی را از هفته اول تا آخرشان با این دستگاه برسی کنند بدون شک پرسپولیس از همه تیمها بیشتر ضرر نموده !!! حالا داور میخواهد طرفدار هر تیمی بوده باشند !!!!
  • شیخ سلمان بحرینی قالتاق فوتبال IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    داورهای ایرانی کلا ترسو هستند ربطی به بودن یا نبودن var هم ندارد چون اعضای فدراسیون و دپارتمان ها و کمیته‌های آن خصوصا کمیته و دپارتمان‌های داوری و انضباطی و کمیته استیناف کلا مافیایی هستند و از رئیس فدراسیون تا اعضای این دپارتمان‌ها و کمیته ها همه به یک طرف غش می‌کنند خصوصا تیم شهر رئیس فدراسیون فوتبال چون تا حالا با آنهمه تخلف هیچ رای برضد این تیم صادر نشده تخلفاتی مانند به آتش کشیدن و تخریب تبلیغات اسپانسرهای دو تیم آبی و قرمز حمله به اتوبوس تیم قرمز با بمب و دینامیت خرید داور با گز سکه ای فساد عظیم‌ در شرکت مالک این تیم آب های آلوده غش کردن داور به سمت این تیم و خیلی موارد دیگر اگر var هم باشد باز هم فساد این فوتبال با وجود این مافیای عظیم برطرف نمی‌شود
  • حسین IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    خود اقای فغانی لیگ هیحدهم خودش دررسانه اعتراف کردچندهفته اخر لیگ دوپنالتی به ضرر سپاعان گرفتم ویک پنالتی منشا رو سپاهان نگرفتم وجهار امتیاز از سپاهان کم شد وتیم حکومتی لنگ با اختلاف شه امتیاز قهرمان شد چندین گل افساید لنگ به نساحی زمان ساکت ابهامی گل افساید با خطا به مس اینها همه هدیه داوران وکمیته داوری وفدارسیون تاج ونبی لنگ بوده که همه تیم‌ها باید نابود شود تا لنگ قهرمان شود
  • امیر تورک IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
    زمان تونی تراکتور فغانی اون همه اشتباه انجا داد قهرمانی گرف ازمون تونی رف دفاع کرد دقیقه اخر اونو میخوای چیکا کنین فقط واس تراکتور خار داره؟ همیشه هم ضرر کردیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی