ناپولی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سفر ناپلی‌ها به تورین با اندوخته‌ای بسیار مهم همراه شد. ناپولی که حتی تا آستانه شکست مقابل یوونتوس هم پیش رفته بود، به لطف VAR و خطایی که قبل از گل آنخل دی‌ماریا اعلام شد، این فرصت را پیدا کرد تا گل برتری را بزند.

سفر ناپلی‌ها به تورین با اندوخته‌ای بسیار مهم همراه شد. ناپولی که حتی تا آستانه شکست مقابل یوونتوس هم پیش رفته بود، به لطف VAR و خطایی که قبل از گل آنخل دی‌ماریا اعلام شد، این فرصت را پیدا کرد تا گل برتری را بزند.

حالا ناپولی بعد از برتری در خانه پرافتخارترین تیم سری A ایتالیا، فرصت دارد تا شنبه هفته آینده در ورزشگاه دیگو آرماندو مارادونا با شکست سالرنیتانا بعد از ۳۳ سال جشن قهرمانی بگیرد.

روح مارادونا

جای دیگو آرماندو مارادونا خالی! شاید برای خیلی‌ها پیش آمده باشد که در اوج خوشحالی به یاد کسی هستند که در این شادی کنارشان نیست و می‌توانستند بهترین لحظات‌شان را با او تقسیم کنند. بیست‌وپنجم نوامبر ۲۰۲۰ اسطوره‌ای درگذشت که برای مردم بندر ناپل کمتر از مردم آرژانتین بزرگ و محبوب نبود. ورزشگاه خانگی‌شان را به نام او، نامگذاری کردند و بارها به بهانه‌ای مختلف تصویر صورتش را روی پیراهن‌شان زدند.

حالا هواداران ناپولی که می‌دانند در هر صورت اسکودتو را برای سومین مرتبه به افتخارات‌شان اضافه خواهند کرد، به این فکر هستند که می‌شد این قهرمانی را وقتی که مارادونا در جایگاه ویژه ورزشگاه حضور دارد جشن بگیرند. با این حال دو سال و چند ماه از درگذشت مارادونا می‌گذرد و این شادی به روح او تقدیم خواهد شد.

دیگو مارادونا ستاره ناپولی در فصول ۱۹۸۷-۱۹۸۶ و ۱۹۹۰-۱۹۸۹ بود که اسکودتو را بردند. پس از آن پارتنوپی سال‌ها در حسرت به آغوش کشیدن این جام بود.

دیگو مارادونا

تیم بازی‌های بزرگ

پس از شکست سنگین هفته بیست‌وهشتم مقابل میلان در ورزشگاه دیگو مارادونا، این فرضیه ایجاد شد که ناپولی تیم بازی‌های بزرگ نیست. از طرفی نمایش این تیم مقابل یوونتوس هم چنگی به دل نزد و هواداران تیمی که بهترین خط حمله لیگ را داشته انتظار داشتند تیم‌شان کوبنده ظاهر شود. باخت‌های ناپولی مقابل اینتر، میلان و لاتزیو رقم خورده که همگی تیم‌های بالای جدول هستند. اما نباید فراموش کرد همین ناپولی در بازی رفت به یوونتوس ۵ گل زد و میلان را هم در دیدار رفت برده بود. برای تلافی مقابل اینتر هم فرصت دارد.

اما نباید فراموش کرد که ناپولی در لیگ قهرمانان اروپا هم به‌دست تیم ایتالیایی دیگری که میلان بود حذف شد. در هر صورت لوچانو اسپالتی می‌داند تیمش برای حفظ روند خوبش باید فصل آینده در بازی‌های بزرگ هم موفق‌تر باشد.

ناپولی چگونه قهرمان می‌شود؟

چه هفته بعد و چه هفته بعدتر از آن، در هر صورت ناپولی قهرمان خواهد شد. اما هواداران پارتنوپی دوست دارند قهرمانی تیم‌شان در خانه قطعی شود و ورزشگاه دیگو مارادونا را منفجر کنند.

خبر خوب برای ناپولی این است که هفته بعد در دربی دلاکامپانیا به مصاف سالرنیتانا خواهند رفت که بازی رفت را هم مقابل این رقیب با ۲ گل بردند. روی کاغذ دوباره بردن تیم چهاردهم جدولی هم برای‌شان دشوار نیست. از طرفی فردای آن روز یعنی یک‌شنبه لاتزیو مقابل اینتر قرار خواهد گرفت که بازی بسیار سختی است و احتمال می‌رود امتیاز از دست بدهند. حتی مساوی شدن آن بازی هم حکم قهرمانی ناپولی را امضا خواهد کرد.

پس منتظر تعیین قهرمان سری A ایتالیا در هفته آتی و قبل از همه لیگ‌های معتبر اروپایی باشید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محسن IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
    مارادونای عزیزم همیشه درقلبمی
  • سید محسن IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    دیه گو مارادونا خدای فوتبال هست تا ابد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی