نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
پیش‌بازی سویا – منچستریونایتد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

منچستریونایتد و سویا در اولدترافورد به تساوی رسیدند و حالا در رامون سانچس پیسخوان برای راهیابی به نیمه‌نهایی مبارزه حساسی در پیش خواهند داشت.

امشب نام تمامی تیم‌های حاضر در مرحله نیمه‌نهایی لیگ اروپا مشخص خواهد شد و در جذاب‌ترین دیدار سویا و منچستریونایتد از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاهر رامون سانچس پیسخوان به مصاف هم خواهند رفت.

سویا؛ رئال‌مادرید لیگ اروپا

سویا را می‌توان نسخه لیگ اروپاییِ رئال‌مادرید دانست. تیمی که حتی اگر شرایط خوبی نداشته باشد، در لیگ اروپا مدعی قهرمانی است. آندلوسی‌ها که تیم دوازدهم جدول لالیگای اسپانیا هستند و فصل کابوس‌واری را سپری کرده‌اند، در لیگ اروپا تا یک‌چهارم نهایی خودشان را رسانده‌اند. با توجه به نتیجه خوبی که در اولدترافورد گرفتند و در دقایق پایانی از شکست خلاص شدند، به نظر می‌رسد شانس زیادی هم برای رسیدن به جمع ۴ تیم برتر خواهند داشت. در واقع شاگردان خوسه لوئیس مندیلیبار با جنگندگی‌شان این نبرد را جذاب‌تر از چیزی که تصور می‌کردیم، کردند.

منچستریونایتد؛ مثل بازی رفت نباش!

اریک تن‌هاخ سخت تلاش می‌کند تیمش را در این فصل دستکم به یک جام برساند. در جام‌حذفی انگلیس و لیگ اروپا این شانس را دارند که جام بگیرند. در اولی به نیمه‌نهایی رسیده‌اند و در دومی هم هنوز شانس حضور در نیمه‌نهایی را دارند. اگرچه بازی عجیب در اولدترافورد باعث شد یک برد مهم از دست شیاطین‌سرخ برود، ولی با آن تساوی هم می‌توان گفت شانس صعود دارند. فراموش نکنید در فصل جاری لیگ اروپا، منچستریونایتد هرگز بیرون از اولدترافورد شکست نخورده و خارج‌ازخانه هم تیمی خطرناک مثل خانه است. تن‌هاخ که با آژاکس تا فینال لیگ اروپا هم رسیده، علاقه زیادی دارد کار نیمه‌تمامش را تمام کند و این جام را بگیرد.

آخرین بازی
بازی رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ اروپا هفته پیش در اولدترافورد برگزار شد و در نهایت با تساوی ۲-۲ به پایان رسید. زابیتسر هردو گل منچستریونایتد را زد و مالاسیا و مگوایر با گل‌به‌خودی‌های‌شان سویا را از شکست نجات دادند. 

آمار بازی
۴) منچستریونایتد در ۴ بازی مقابل سویا هرگز پیروز نشده است. ۲ برد برای آندلوسی‌ها و ۲ تساوی در نبردهای قبلی این دو تیم به ثبت رسیده است.
۶) سویا با ۶ قهرمانی پرافتخارترین تیم لیگ اروپا محسوب می‌شود. آخرین قهرمانی این تیم به سال ۲۰۲۰ برمی‌گردد. این تیم در همه فینال‌هایی که حضور داشته، پیروز شده است.
۱) منچستریونایتد سال ۲۰۱۷ با ژوزه مورینیو تنها قهرمانی‌اش در لیگ اروپا را به‌دست آورد. سال ۲۰۲۱ دومین فینال را تجربه کردند که ویارئال با شکست‌شان در ضربات پنالتی شانس کسب دومین جام را از آن‌ها گرفت.
۲) سویایی‌ها با وجود عملکرد ضعیف در رامون سانچس پیسخوان در لالیگا و لیگ قهرمانان که در مجموع ۸ باخت داشته‌اند، در ۲ بازی قبلی خانگی‌شان در لیگ اروپا 
پیروز شده‌اند.
۵) منچستریونایتد در ۵ بازی خارج‌ازخانه‌اش در لیگ اروپا شکست نخورده است. ۴ برد و یک تساوی که در نوکمپ بود برای شیاطین‌سرخ ثبت شد.
۶) مارکوس رشفورد که این فصل ستاره منچستریونایتد بوده با ۶ گل زده بهترین گلزن لیگ اروپا تا پایان دور رفت مرحله یک‌چهارم نهایی هم به شمار می‌رود.

مصدومان و محرومان
سویا هیچ مصدوم یا محرومی برای این بازی ندارد، اما لیست مصدومان و محرومان منچستریونایتد شما را شگفت‌زده می‌کند. این تیم ۱۲ بازیکنش را به طور قطعی یا احتمالی در اختیار نخواهد داشت. لیساندرو مارتینس، رافائل واران، فیل جونز، دونی فان‌دی‌بیک، تا هیتون و الخاندرو گارناچو مصدوم هستند و قطعاً به این بازی نمی‌رسند. برونو فرناندش هم از این بازی حساس محروم شده است. لوک شاو، اسکات مک‌تامینی، مارسل زابیتسر، مارکوس رشفورد و تایرل مالاسیا هم مصدوم هستند ولی احتمال رسیدن‌شان به این دیدار وجود دارد.

ترکیب احتمالی دو تیم
سویا:
بونو، مونتیل، نیانزو، مارکائو، آکونیا، فرناندو، گودِی، اوکامپوس، راکیتیچ، تورس و لاملا
منچستریونایتد: دخئا، فان‌بیساکا، مگوایر، لیندلوف، شاو، کاسمیرو، فرد، آنتونی، اریکسن، سانچو و مارسیال
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی