نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
پشت پرده خبر حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا/ فدراسیون فوتبال آب پاکی را روی دست باشگاه ریخت
منبع: آنا
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

حذف استقلال از آسیا به دلیل پرداخت نشدن مطالبات استراماچونی باعث شده تا در چند روز گذشته مباحثی در مورد حذف احتمالی پرسپولیس هم مطرح شود.

حذف تیم استقلال از لیگ قهرمانان آسیا به دلیل پرداخت نشدن مطالبات استراماچونی علاوه بر اینکه موجی از انتقادها را در پی داشته اما باعث ایجاد برخی از گمانه زنی ها در مورد رقیب این تیم یعنی پرسپولیس شده و گفته می شود به دلایلی مثل بدهی، مسائل مالیاتی و همچنین موضوع مالکیت این باشگاه باعث می شود تا سرخپوشان هم برای دومین سال رنگ آسیا را نبینند.

اما منشا این شایعات چیست و اساسا آیا باشگاه پرسپولیس هم برای حضور در آسیا مشکل دارد؟ آیا چون استقلال از آسیا حذف شده قرار است تا سرخ ها را هم در آسیا کنند؟ آیا این اخبار برای این منتشر می شود تا ذهن ها را برای حذف پرسپولیس هم آماده کنند؟

روز گذشته اظهار نظر عجیبی از مهدی تاج منتشر شده که به نقل از او عنوان شده بود که پرسپولیس به دلیل بدهی به رادوشوویچ ممکن است از آسیا حذف شود که البته انتشار فیلم این مصاحبه مشخص کرد صحبت های او روز گذشته به درستی اطلاع رسانی نشده بود و تاج اعلام کرده پرسپولیس تا ۶ روز آینده فرصت دارد پول دروازه بان سابقش را بدهد تا خطری آنها را تهدید نکند.

اما مساله کجاست؟ رئیس فدراسیون فوتبال در حالی از بدهی ۲۰۰ هزار دلاری پرسپولیس به دروازه بان سابقش صحبت کرده که طبق پیگیری ها تلاش باشگاه پرسپولیس برای کمک از فدراسیون برای رایزنی با فیفا جهت پرداخت این پول از مطالبات بلوکه شده این باشگاه مغفول مانده و دست آخر فدراسیون نشین ها آب پاکی را روی دست باشگاه ریختند و اعلام کردند که این کار شدنی نیست.

ظاهرا باشگاه پرسپولیس برای پرداخت مطالبات رادوشوویچ که باید به صورت اقساطی واریز شود دو بار با فدراسیون فوتبال مکاتبه می کند تا با رایزنی آنها با فیفا از محل مطالبات سرخپوشان، این پول به حساب رادوشوویچ واریز شود اما هر دو بار در فاصله کم تا زمان پرداخت پول به پرسپولیس اعلام می شود که امکان این کار وجود ندارد. رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس با این حال برای پرداخت قسط دوم هم همین نامه را به فدراسیون می زند.

با توجه به اینکه مهدی تاج توانسته بود فیفا را برای پرداخت مطالبات ویلموتس راضی کند تا از محل پول های بلوکه شده این اتفاق رخ دهد، باشگاه پرسپولیس برای بار دوم این درخواست را از فدراسیون می کند اما توفیقی بدست نیاورد و حالا برای پرسپولیسی ها عجیب است که چرا تاج باید بدهی ۲۰۰ هزار دلاری را مانعی برای حضور این تیم در آسیا اعلام کند.

این باشگاه باید ۲۶ فروردین قسط دوم خود را به دروازه بان سابق خود بدهد و با توجه به اینکه درخواست آنها در فدراسیون مغفول ماند اکنون تامین منابع آن از جای دیگری در حال انجام است.

همه این اتفاقات در حالی است که تاج حتی نتوانست وعده خودش را که پیش از عید امسال اعلام کرده بود خبرهای خوبی در مورد آزاد شدن پول های بلوکه شده پرسپولیس و استقلال در کنفدراسیون فوتبال آسیا در راه است عملی کند. تاج در این زمینه گفته: ما نتوانستیم AFC را متقاعد کنیم تا پول پرسپولیس که حدود سه میلیون دلار و پول استقلال که حدود ۵۰۰، ۶۰۰ هزار دلار است را بگیریم.» مبلغی که ما نزد AFC داریم نیز قابل ملاحظه است. بخشی از این پول‌ها را برای فدراسیون و باشگاه‌ها می‌توانیم آزاد کنیم. به هر حال تحریم‌ها، تأثیر خودش را دارد، یعنی اینها نگران هستند که مبادا خود AFC هم در تحریم‌ها قرار بگیرد. من با توجه به پُستی که دارم، با مسئولان کنفدراسیون آسیا جلسه گذاشتم. آنها می‌گویند که اگر بالای سند مالی نام ایران نوشته شود، مشمول این تحریم می‌شود. این یک گرفتاری است که آن را هم در فیفا و هم در کنفدراسیون آسیا داریم و فدراسیون و باشگاه‌ها درگیرش هستند. البته یک راه‌حل‌هایی وجود دارد و یک پولی ممکن است آزاد شود و به قطر بیاید. این امکان وجود دارد، منتهی قطر باید از بانک مرکزی‌اش مجوز بگیرد که بتواند این پول را برای ما آزاد کند.

طبق آخرین پیگیری ها باشگاه پرسپولیس مشکل مالیاتی خود را حل کرده و تنها بدهی این تیم هم مربوط به رادوشوویچ می شود. البته تنها موضوع مهم در مورد این باشگاه و البته استقلال بحث مالکیت و شرایط ورزشگاه آزادی است که هر دو مورد توسط بخش حقوقی وزارت ورزش و شرکت توسعه و تجهیز در حال پیگیری است و عملا از دست عوامل دو باشگاه این دو مورد خارج است. در واقع باید گفت شاید تنها چیزی که پرسپولیس این روزها دغدغه اش را دارد مباحث مربوط به مالکیت و وضعیت ورزشگاه آزادی است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۷
  • 4444 IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    استقلال رو حذف کردن لنگ رو بفرستن آسیا. اینا همش نمایشه
    • ارتش سرخ IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      استقلال نمیتونه تو اسیا بازی کنه فقط میره میبازه
    • الی IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
      دیگه هر چی باشه از کیسه کشا بهتره
  • جمال عبدالناصر همتی IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    لنگ تیم حکومتیه از اسیا حذفش نمیکنن فقط استقلال که صاحب نداره و امسال هم باید قربانی لنگ بشه چون دوتا تیم نمی تونن یک مالک به نام وزارت ورزش حکومت داشته باشد یکیشون مثل پارسال باید قربانی دیگری بشه البته لنگ بجز وزارت ورزش یک پدر مادی دیگه بنام قربانزاده رییس خصوصی سازی هم داره که از جیب خلیفه بدهی هاشو میده
    • کیان IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      اگر اندکی سوادورزشی داشته باشید و فقط نوک بینی خود را نبینید پرسپولیس مردمی اولین باشگاه حرفه ای تاریخ فوتبال ما هستند که چند صباحی است دولت بخاطر نجات باشگاه درباری الاستقلال از فوتبال دولتی به حرفه ای که بنجاق آن ۸ دهه دولتی است پرسپولیس حرفه ای را نیز غیر قانونی و علیرغم میل هواداران آن جوف کیسه ی شما قرار دادند و دارند با مدیریتی واحد ترو خشک را با هم می سوزانند !!! سرنوشت غیر حرفه ای بودن یا نبودن این باشگاه حکومتی که مالکیت آن از خود دولت است‌ هیچ ربطی به امثال شما عنوان هوادار فریب خورده تبلیغات کیسه حکومتی و باشگاه پرسپولیس ندارد و نخواهد داشت لذا بهتر است اول از شناسنامه و عملکرد آماتور باشگاه دربای حکومتی دوچرخه و تاج (کلاه گیس) و الاستقلال خود مطلع شوید و بعد به پرسپولیس با بنجاق مردمی غیبت و تهمت بزنید و هوچیگری کنید پس بروید به فکر نان باشید که خربزه برایتان آب است !!!
    • جمشید IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      وقتی فدراسیون ۹۰ میلیارد میریزه به حساب باشگاه کی ۳ تا بدهی استرا را بده انوقت مدیر عامل میاد ۵ میلیارد خودش بر میداره وبقیه را به چند بازیکن مطرحش میده بعد هوادارها میان پرسپولیس را مقصر اصلی حذف کی ۳ از اسیا را میدونن مغز فندقی ها
  • مهدی IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    تراز مالی منفی هم مشکل ایجاد میکنه
  • طوفان زرد آسیا IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    هر جور حساب کنی این دوتا باشگاه دولتی حذف می شن . ۱_بدهی ۲_مالکیت ۳_پرونده مالیاتی (پرسپولیس مالیات برانکو را هنوز پرداخت نکرده چطور میگید مشکل مالیاتی نداره! هنوز afc بخاطر جعل سند انصاری فرد شاکیه از دست این باشگاه ) ۴_تراز مالی منفی و نداشتن درآمد درست حسابی هم منجر به حذف هر دو تیم میشه
  • حیدرعلی IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    قربان زاده : استقلال ۷۳ میلیارد مالیات غیرقابل بخشش دارد و پرسپولیس ۱۲۳ میلیارد مالیات غیر قابل بخشش. | اون وقت اینا میگن پرسپولیسی که فعلا ۱۰ میلیارد نداره قسط دوم رادوشویچ را بده رفته ۱۲۳ میلیارد داده واسه مالیات ها !!!! نکنه این مالیات غیرقابل بخشش هم بخشیدن ما خبر نداریم !
  • مجید IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    راه فرار نیست ... سرخابی های دولتی از مدت ها قبل حذف شدند و این بدهی ها و حرف و حدیث ها واسه تبرئه کردن دولت هست .
  • قشقایی IR ۰۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    تیم‌های حکومتی با حیله و کلک هرسال خودشونا حفظ می کنند و واجب هست حذف شوند و رانت فوتبال قابل بخشش نیست..
  • مهدی IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    پرسپولیس حذف نمیشه بحث اصلی کنفدراسیون بدهی هست که پرسپولیس نداره
  • امیر FR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    همون بهتراستقلال نره اسیا،،،
  • سعید IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    شیشتقلال از زمان شاه تا الان حکومتی بوده و هست و پرسپولیس مردی هستش اینو کل ایران میدونن
  • شکیبا IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    لنگ حکومتی خیلی زود از طریق پول هایی مانند پول های دزدی هدایتی ، یا پول های دزدی رویانیان ، یا پول فلان صندوق بیمه یا اشتغال زایی روستاییان بدبخت ، یا یک نمونه دیگر از این پول ها را پیدا می کنه و مشکلش حل میشه. تفاوت این دو باشگاه کاملا مشخص بوده از قدیم.به تصاویر امثال دادکان و مایلی کهن در تظاهرات ضد حکومت وقت نگاه کنید تا مصاحبه های اسطوره باشگاه !! جناب پروین از دیدار و دست بوسی فلانی . این تیم سوگلی قدرت بوده و هست و قابل قیاس با بقیه تیم ها نیست. فکر کردید اتفاقی است که طرف در آمریکا و اروپا تحت تعقیب است به دلیل پرونده فلان ولی دست در دست پیروانی و دیگر اعضای تیم داره دیگ نذری هم می زنه؟؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی