نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
امیرحسین زارع
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

روز ۱۳ فروروردین در اردوی تیم ملی کشتی آزاد ایران اتفاق عجیبی رخ داد.

کشتی ایران اگرچه تا سه، چهار سال قبل فقط دلخوش به یک نام بود، ولی چند سالی می‌شود که ظهور چندین پدیده به این رویه پایان داده و حالا چندین چهره سرشناس معرفی شده‌اند که علاوه بر شانس همیشگی مدال، کشتی‌های تماشاگرپسندی هم می‌گیرند. امیرحسین زارع دقیقا یکی از همین چهره‌هاست. جوان ۲۲ ساله‌ای که با حضورش در دسته سنگین‌وزن تیم ملی کشتی آزاد، دوباره در این وزن تبدیل به یکی از مدعیان جدی شده و اتفاقا بعد از سال‌ها ناکامی ایران در این دسته، توانست مدال طلای جهان را به ارمغان بیاورد. او در شرایطی حالا مدال جهان را در کارنامه دارد که در عین جوانی توانست ایران را در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو صاحب مدال برنز کند و ارزش‌های فنی‌اش را نشان دهد.

امیرحسین به غیر از این موارد، شادی منحصربه‌فردی هم دارد و بعد از بردهای مهمش، ادای تاج‌گذاری و بستن کمربند طلایی را درمی‌آورد تا از همین حالا لقب پادشاه را برای خودش به کناری گذاشته باشد. حال با توصیف همین چند خط، انتظار ایجاد حاشیه از جوانی مثل او که طبیعتا الگوی بسیاری از نوجوانان کشتی‌دوست است، نمی‌رود یا اینکه کمتر می‌رود. دست بر قضا ولی این روزها نام او به سرخط خبرها رسیده و از اردوی تیم ملی کشتی ایران، همین روز گذشته، اخراج شده است! ماجرا مربوط به یک روز قبل یعنی سیزدهم فروردین است. او در کنار سایر ملی‌پوشان مشغول تمرین بود و در بخش بازی بسکتبال که کادر فنی برای کشتی‌گیران ایرانی در نظر گرفته بود، کامران قاسم‌پور، کشتی‌گیری که همین چند وقت پیش به‌عنوان برترین کشتی‌گیر سال انتخاب شد، روی او خطایی مرتکب می‌شود.

امیرحسین ولی کنترل اعصاب را از دست می‌دهد و طبق گزارشی که یکی، دو رسانه داخلی نوشته‌اند ضربه‌ای به سینه و صورت کامران قاسم‌پور می‌زند و با او کتک‌کاری می‌کند. اگرچه این موضوع ادامه‌دار نشده و ادعا شده که طرفین اندکی بعد با یکدیگر آشتی کرده‌اند ولی پژمان درستکار، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ایران، امیرحسین زارع را به عنوان کسی که شروع‌کننده این دعوا بوده و اصولا جنجال اصلی را رقم زده از تیم ملی اخراج می‌کند.

نکته: امروز صبح گفته شد موضوع درگیری امیرحسین زارع با وساطت پدر او و یکی از پیشکسوتان در فدراسیون کشتی ختم به خیر شد. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • سهراب امانی IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    کامران پرچم داره
  • پارادایس IR ۰۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
    کامران عشقه
  • رضا IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    ماشالله کامران
  • ‌کامران صیفوری SE ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    با سلام خدمت کشتی‌ دوستان و کشتی گیران،،، با احترام به کادر فنی و مربیان زحمت کش،،، رفتار و کردار يک کشتی‌ گیر هنگام باخت و برد او در پايان يک مسابقه مشخص میشه،،، آقای زارع و کامران قاسمپور هر دو باعث افتخار ميباشند. بنظر من اين خبر نبايد رسانه‌ای میشد. ورزش حرفه اي کشتی‌ احتیاج به تمرکز داره و در چنين شرايطي روان انسان دگرگون میشه، با سپاس فراوان
  • رادمهر IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    کامران کشتی گیر با شخصیتی هست ، زارع ناپختگی کرد و باید جبران کنه، فدراسیون باید از لحاظ شخصیت و فرهنگ سازی با کشتی گیرا بیشتر کار کنه، چون آنها الگوی ورزشکاران هستند
  • جعفر IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    به نظرم شیطنت فدارسیونه، واسه اینکه امیرحسین رو کنار بذارن و جاش پدر فردین معصومی رو بیارن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی