نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
۵ |
۰
ناصر حجازی
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تعویض دروازه‌بان‌ها در اواخر وقت‌های اضافه، بعضی وقت‌ها نتیجه لازم را نمی دهد و بهترین دروازه‌بان‌ها هم نمی‌توانند نقشه مربیان را به برد ختم کنند.

نمونه‌های متعددی از تعویض دروازه بانها در رقابت‌های مختلف در خاطر فوتبال ایران رقم خورده است که آخرین آنها در رقابت‌های باشگاهی ایران در جام حذفی مربوط به حضور علیرضا بیرانوند با تصمیم یحیی گل محمدی در دیدار حذفی پرسپولیس برابر ون پارس اصفهان به جای گوهری بود که با درخشش در این ضربات، سند صعود پرسپولیس در جام حذفی را به مرحله یک هشتم این رقابتها امضا کرد.

فوتبال ایران خاطرات خوبی از این تعویض‌ها ندارد، عربستان دو بار در مرحله نیمه نهایی و کره جنوبی یک بار در مرحله یک چهارم جام ملتهای آسیا در ضربات پنالتی ایران را شکست دادند تا این تعویض‌ها روی خوش به فوتبال ایران نشان ندهد.

جابجایی حافظ طاحونی با بهروز سلطانی در نیمه نهایی جام ملتهای آسیا ۱۹۸۴ سنگاپور در برابر عربستان، حضور احمد رضا عابدزاده به جای نیما نکیسا در همین مرحله جام ملتهای ۱۹۹۶ امارات، هر دو باعث برتری کشور عربستان و صعود آنها به فینال این رقابتها و قهرمانی آنها شد، تعویض رودباریان با طالب لو نیز در جام ملتهای ۲۰۰۷ مالزی، اندونزی در روزهای درخشش طالب لو در ضربات پنالتی نیز برای ما نتیجه نداد تا کره جنوبی به مرحله نیمه نهایی این رقابتها صعود کند. ناصر ابراهیمی، محمد مایلی کهن و امیر قلعه‌نویی هیچ کدام نتوانستند از ریسک آن روزهای خود بهره ببرند، همان طور که خود ناصر حجازی از تعویض خودش در ۴۰سال قبل سود نبرد.

عکس| شبی که حجازی بیرانوند نشد!

در روز ۱۳ اسفند سال ۱۳۶۱ از سری رقابت‌های جام حذفی تهران استقلال به مصاف راه آهن رفته بود، ناصر حجازی سرمربی آن روزهای استقلال که بازیکن مربی بود، از حجت الله خاکسار تهرانی در درون دروازه استفاده کرده بود و بازی دو تیم در وقت‌های قانونی و اضافه با نتیجه یک بر یک مساوی پیش می‌رفت. گل آبی‌ها را عبدالعلی چنگیز به ثمر رسانده بود و رضا عباسی‌هافبک راه آهنی‌ها گل مساوی را به استقلال زده بود که در دقیقه ۱۱۷ بازی حجازی دستور تعویض خود به جای خاکسار تهرانی را صادر می‌کند.

این تعویض و حضور حجازی هم برای آبی‌ها نتیجه نمی‌دهد تا راه آهن که در آن سالها گربه سیاه استقلال بود، بازی را درضربات پنالتی به نفع خود به پایان ببرد تا حجازی از این تعویض خود سودی نبرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • کیسه ی بی افتخار IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    احتمالا اونجا هم داور نگذاشته کیثه امتیاز بگیره!الان حاج فتل باید با کمیته داوران نامه نگاری کنه چون اگه داور اجازه داده بود کیثه قهرمان جام جهانی شده بود.😂😂😂
  • ناشناس IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    هیچکس علیرضا بیرانوند نمی شه بهترین دروازبان ایران علی بیرو
  • ناصرخان مرد دوران FI ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۴
    آوردن هر اسمی کنار حجازی توهین بزرگه به اون شخصیت ماندگاره، اسم ناصرخان رو میارید حواستون باشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی