نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
۰ |
۰
عکس| ایران با این ستاره‌های نامی هم اوت شد!
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

فوتبال ایران در دهه بزرگی خود در آسیا، نتایح بد هم از خود به جا گذاشته است.

سه بار قهرمانی در جام ملتهای آسیا و چهار قهرمانی در بازی‌های آسیایی کارنامه تیم ملی بزرگسالان ایران در رقابت‌های قاره ای می باشد که با شش حضور در جام جهانی فوتبال تکمیل می شود.

آغاز بزرگی ایران در فوتبال آسیا از سال ۱۹۶۸ و با قهرمانی در جام ملتهای آسیا در تهران آغاز شد، قهرمانی که دو بار دیگر در سالهای ۱۹۷۲ و ۱۹۷۶ که تایلند و بازهم به میزبانی ایران برگزارگردید، تکرار شد.

حد فاصل این سه دوره قهرمانی پیاپی ایران در جام ملتهای آسیا ایران یک بار در بازی‌های آسیایی تهران در سال ۱۹۷۴نیز که در آن سالها و تا سال ۱۹۹۸ تیم‌ها با بازیکنان بزرگسال اجازه شرکت داشتن، مقام قهرمانی را به دست آورد، ولی آن تیم رویایی و دست نیافتنی که با حضور بازیکنان دو نسل در آن سالها به جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین و المپیک مونیخ۱۹۷۲ نیز صعود کرد در بازی‌های آسیایی بانکوک ۱۹۷۰با ترکیبی از بهترین‌ها و در عین ناباوری نتیجه خوبی به دست نیاورد.

عکس| ایران با این ستاره‌های نامی هم اوت شد!

در آن رقابت‌ها که به میزبانی تایلند برگزار شد، ایران در گروه سه تیمی در برابر اندونزی متوقف شد و به کره جنوبی باخت تا با ترکیبی که در تصویرمشاهده می کنید و در آن مصطفی عرب، کارو حق وردیان، منصور پورحیدری، علی پروین، ناصرحجازی، حسن حبیبی، جعفر کاشانی،ابراهیم آشتیانی، حسین کلانی، پرویز قلیج خانی و اصغر شرفی حضور داشتند در گروه خود سوم شود و از دور رقابتها کنار برود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی