نظرسنجی

نتیجه بازی پیکان - استقلال؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - مس رفسنجان؟
سود و زیان تیم‌های لیگ برتری بعد از جام‌جهانی ۲۰۲۲
منبع: BBC
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

برخی از بازیکنان و باشگاه‌ها احتمالاً آمادگی بیشتری نسبت به سایرین برای از سرگیری لیگ برتر دارند، و در اینجا وضعیت تیم‌های لیگ برتری را بررسی می‌کنیم.

لیگ برتر در تاریخ ۲۶ دسامبر (۵ دی) پس از ۶ هفته وقفه به دلیل برگزاری جام‌جهانی قطر، از سر گرفته می‌شود.

برای برخی از باشگاه‌های درجه یک، تعطیلات زمستانی اجباری فرصتی برای استراحت بازیکنان کلیدی، روی فرم آمدن بازیکنان مصدوم و تنظیم مجدد برنامه‌های تیمی است. اما برخی دیگر از باشگاه‌ها آماده می‌شوند تا با خماری روحی و جسمی ناشی از مسابقات کنار بیایند؛ بعضی از بازیکنان با اعتماد به نفس برمی‌گردند و برخی باید دوره‌های ریکاوری بعد از مصدومیت‌هایشان را طی کنند و برخی هم با غم و اندوه شکست در مراحل حساس تورنمنت دست و پنجه نرم می‌کنند.

سایت «بی‌بی‌سی اسپورت» به بررسی سود و زیان باشگاه‌های لیگ برتری پرداخته است.

جام‌جهانی محروم از هالند

جهان نتوانست درخشش ارلینگ هالند، قوی‌ترین مهاجم لیگ برتر را در قطر ببیند، ولی منچسترسیتی خوشحال است که تعطیلات نیم‌فصل به او کمک کرده تا فرم انفجاری خود را حفظ کند. خیلی چیزها می‌تواند به آمادگی و شادابی هالند بستگی داشته باشد، زیرا او با ۱۸ گل در ۱۳ بازی لیگ و پنج گل دیگر در ۴ حضور در لیگ قهرمانان، می‌تواند عاملی کلیدی در رسیدن سیتی به موفقیت‌های داخلی و اروپایی باشد.

اگر حضور هالند گلزن به اندازه کافی برای مدافعان ترسناک نباشد، ریاض محرز هم هست که پس از ناکامی کشورش الجزایر در مرحله مقدماتی جام‌جهانی مشتاق درخشش در سیتی است، و خولیان آلوارس با انرژی قهرمانی در جام‌جهانی با کشورش آرژانتین به انگلیس برگشته است.

ارلینگ هالند

مصدومیت بدموقع ژسوس

در مقابل، برتری ۵ امتیازی آرسنال در بالای جدول، به دلیل مصدومیت گابریل ژسوس در جام جهانی، به طرز مشخصی متزلزل شده است. این مهاجم که در این فصل خریدی متحول‌کننده برای توپچی‌ها بوده است باید مدت قابل توجهی از میادین به دور باشد. در این میان، تیم میکل آرتتا با یک سری مسابقات چالش‌برانگیز روبه‌روست و کارش را با بازی خانگی با وستهام و سفر به برایتون آغاز خواهد کرد و تا قبل از ژانویه باید به مصاف نیوکاسل، تاتنهام و منچستریونایتد برود.

تاتنهام برای رسیدن به جمع ۴ تیم برتر، باید مراقب باشد که هری کین دچار فرسودگی ناشی از غم از دست دادن پنالتی حساس در دیدار با فرانسه در مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی نشده باشد. سرمربی اسپرز، آنتونیو کونته، همچنین ممکن است از اینکه ریچارلیسون در حین درخشش برای برزیل دچار مصدومیت شده، به شدت ناراحت باشد. در انتهای دیگر زمین، با توجه به وضعیت کریستین رومرو به عنوان قهرمان جهان و راهیابی هوگو لوریس دروازه‌بان فرانسوی به فینال، اوضاع کمی مثبت‌تر به نظر می‌رسد.

گابریل ژسوس

ریکاوری صلاح

در همین حال، هواداران لیورپول خوشبین هستند که غیبت محمدصلاح، مهاجم مصری در مسابقات، هرنوع سستی و کندی را از او دور کرده باشد و بتواند به باشگاهش کمک کند تا به جمع ۴ تیم برتر برسد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که دیوگو ژوتا می‌تواند تا اوایل فوریه دوباره برای قرمزها در دسترس باشد تا از دست دادن لوئیس دیاسی که به دلیل مصدومیت مجدد زانویش در کمپ تمرینی در دوبی تا ماه مارس از میادین دور است، جبران شود.

منچستریونایتد از قهرمان آرژانتینی «لیساندرو مارتینس» استقبال می‌کند. آنها از هری مگوایر می‌خواهند که همان فرمی که با انگلیس در جام‌جهانی نشان داد را در باشگاه به نمایش بگذارد. دیوگو دالوت هم در پرتغال درخشید و رافائل واران به فرانسه کمک کرد تا به فینال برسد.

اعتراف علنی دکلان رایس به اینکه کسب عناوین در سطح باشگاهی از اولویت‌هاست، احتمالا گمانه‌زنی‌های نقل و انتقالاتی را در مورد این هافبک وستهام افزایش داده است. با این حال، دیوید مویس از اینکه هیچ نگرانی خاصی در مورد وضعیت سلامتی و آمادگی جسمانی ندارند، خرسند است.

الکسیس مک‌آلیستر، هافبک برایتون، شهرت خود را با نمایش فوق‌العاده‌اش برای آرژانتین افزایش داد، و درحالیکه سه سال از قرارداد فعلی او باقیمانده، باشگاهش می‌تواند تمام خواستاران جذب او را رد کند.

اونای امری، سرمربی استون‌ویلا نیز از اینکه همه بازیکنان بیرون از زمین خود را چند هفته قبل از شروع مجدد لیگ برتر بازگردانده، راضی خواهد بود، درحالیکه جایگاه امیلیانو مارتینس، دروازه‌بان او پس از موفقیت‌هایش در قهرمانی آرژانتین بالا رفته است.

محمد صلاح

فرار چلسی

جام‌جهانی مسلماً در زمان خوبی برای گراهام پاتر، سرمربی چلسی، برگزار شد تا پس از سه شکست متوالی در لیگ برتر فصل را دوباره از سر بگیرد، اما این شرایط برای بازیکنان او متفاوت بود. رحیم استرلینگ جایگاه خود را در انگلیس از دست داد، میسون مانت دیگر در ترکیب اصلی نیست، درحالیکه کای هاورتز بار شکست آلمان را به دوش خواهد کشید.

با اینحال، بازیکنان کلیدی مانند ریس جیمز، انگولو کانته، وسلی فوفانا و بن چیلول توانسته‌اند دوران ریکاوری مصدومیت‌هایشان را طی کنند و انتظار می‌رود در ژانویه بازگردند.

سود و زیان تیم‌های لیگ برتری بعد از جام‌جهانی ۲۰۲۲؛ باکسینگ‌دی متفاوت/ ستاره‌های خسته بازگشتند!

دقایق بازی

منچسترسیتی و آرسنال ۲۶ بازیکن در قطر داشتند. بازیکنان سیتی ۴۶۲۸ دقیقه در قطر بازی کردند و بازیکنان آرسنال ۱۶۹۹ دقیقه بازی کردند. بازیکنان تاتنهام (۳۶۹۲)، چلسی (۳۵۸۸) و منچستریونایتد (۳۵۸۵) همگی بیش از دو برابر توپچی‌ها در جام‌جهانی حضور داشتند.

یوناس بائر هافمن، دبیرکل اتحادیه بازیکنان فیفپرو، در مورد تأثیر مشغله کاری بر سلامت جسمی و روانی بازیکنان هشدار داده است. او به خبرگزاری PA گفت: «برخی از بازیکنان قبل از جام‌جهانی ۱۰، ۱۵ بازی متوالی را بدون زمان ریکاوری مناسب انجام دادند؛ یعنی حداقل ۵ روز بین بازی‌ها. نه فقط ریکاوری فیزیکی، بلکه آمادگی ذهنی هم برای بازی‌ها لازم است.»

سود و زیان تیم‌های لیگ برتری بعد از جام‌جهانی ۲۰۲۲؛ باکسینگ‌دی متفاوت/ ستاره‌های خسته بازگشتند!

نکات مثبت

تیم انگلیسی سیتی متشکل از جان استونز، فیل فودن و کایل واکر همگی با اعتبار و آبرو بازگشته‌اند، و کالوین فیلیپس و جک گریلیش مصمم هستند دقایق بیشتری را در زمین بازی کنند. درمقابل، کوین دی‌بروینه نتوانست باعث صعود نسل طلایی بلژیک از گروه خود شود و آلمان ایلکای گوندوگان نیز خیلی زود از تورنمنت خارج شد، اگرچه حذف زودهنگام این تیم‌ها ممکن است در اواخر فصل برای تیم گواردیولا مفید باشد.

گابریل مارتینلی که فرصت مانور کمی در سلسائو داشت، باید با انرژی و اشتیاق فراوان از برزیل به آرسنال بپیوندد. همین امر در مورد بن وایت نیز صدق می‌کند، که اردوی انگلیس را به دلایل شخصی ترک کرد، درحالیکه ویلیام سالیبا، به ندرت از روی نیمکت ذخیره‌های فرانسه بلند شد.

نکته مثبت بزرگ دیگر برای تیم میکل آرتتا این است که مارتین اودگارد، الکساندر زینچنکو، محمد الننی و کایران تیرنی همگی در پی ناکامی تیمشان در راهیابی به جام‌جهانی استراحت کافی داشته‌اند، اگرچه غیبت ژسوس ممکن است به این راحتی‌ قابل جبران نباشد.

جیمز مدیسون ۲۶ ساله حتی یک دقیقه هم برای سه شیرها در قطر بازی نکرد و می‌تواند تمام انرژی خود را برای لستر بگذارد.

در ادامه لیگ برتر، دومینیک کالورت-لوین مهاجم اورتون توانسته از زمانی که در اختیار داشت برای بهبودی از مشکلات زانو، همسترینگ و شانه استفاده کند. و عملکرد عالی جردن پیکفورد نیز باعث تشویق فرانک لمپارد، سرمربی تیم بوده است.

در دسترس بودن کایل واکر-پیترز که به دلیل مشکل همسترینگ از میادین به دور بوده، می‌تواند به نفع تیم ساوتهمپتون، و سرمربی جدیدش ناتان جونز باشد.

دوران جدیدی در وولوز تحت هدایت جولن لوپتگی آغاز می‌شود، و او امیدوار است پدرو نتو از مصدومیت مچ پا بازگردد و همچنین تیمش را در پنجره نقل و انتقالات ژانویه تقویت کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی پیکان - استقلال؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - مس رفسنجان؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی