نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
دربی تهران
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

حمله به بازیکنان فوتبال به بهانه غارت بیت‌المال و دست‌انداختن در جیب مردم از آن ادعاهای واهی و نخ‌نمای همیشگی است...

خبرورزشی به عنوان یک رسانه تخصصی وظیفه خود می‌داند برابر نگاه‌ها و تحلیل‌های غیرتخصصی که این روزها بنا به هر دلیل و بهانه‌ای به ورزشکاران و بازیکنان فوتبال می‌تازند، اعلام موضع کند. به ویژه آن‌جا که روزنامه‌های سیاسی با نگاه تئوریزه که جایگاه مصلح اجتماعی را تقویت می‌کند، اقشار ورزشی و فوتبالی را مورد نقد بی‌رحمانه قرار می‌دهد؛ نقد که البته چه عرض کنیم!

مطالب و یادداشت‌های بلند و بالایی که با واژه فوتبالیست‌جماعت آغاز می‌شوند، لابد نمی‌توانند فی‌الدبداهه باشند و نگارش آن هم با احتمال گوشمالی‌دادن بعضی‌ها است اما فراموش نکنید جایگاه هر شغل و حرفه‌ای در جامعه محترم است و روزنامه‌نگاران و چهره‌های فرهنگی رسانه‌ها را هم «روزنامه‌چی» خطاب کردن، مسلما باب میل هیچ کدام ما نیست.

در همین ارتباط: درِ این فوتبال را تخته کنید/ حمله شدید روزنامه جوان به بازیکنان لیگ برتر؛ فوتبالی‌جماعت «نمی‌فهمد» و دستش تا آرنج در جیب مردم است

القصه که حمله به بازیکنان فوتبال به بهانه غارت بیت‌المال و دست انداختن در جیب مردم نیز از همان ادعاهای واهی و نخ‌نمای همیشگی است. در کجای دنیا تا این حد به بازیکنان فوتبال می‌تازند و به آن‌ها حمله و توهین می‌کنند؟ دوست عزیزی که در کنج یک تحریریه سیاسی نشسته، چه می‌داند رنج‌ها و مرارت‌هایی که یک بازیکن حرفه‌ای فوتبال می‌کشد چیست؟ آیا یک تمرین ساده فوتبال را از نزدیک دیده یا وقتی به فصل بدنسازی بازیکنان نزدیک می‌شویم، حتی برای یک بار هم شده این پروسه سخت و طولانی را حداقل تماشا کند؟

ساده است در گوشه‌ای با کلوچه و چای بنشینیم و به تعبیر خودشان «فوتبالیست‌جماعت» که انصافا لفظی زننده است را از دم تیغ بگذارنیم، بدون آن‌که بفهمیم چه چیزی از قلممان تراوش می‌کند که لیگ برتر ایران را پس از جام جهانی، ضعیف توصیف می‌کنیم! این چه نگاه غیرتخصصی و مفتضحانه‌ای است که به فوتبال داریم؟ آن‌چه در این باره نوشته و به کلیت جامعه فوتبال تعمیم داده شده، مشخص است یک نگاه آماتوری و به دور از اخلاق است.

خیر! اصلا هم چنین نیست؛ اتفاقا هر کارشناس منصفی با تحلیل رقابت‌های همین یکی، دو هفته‌ای که از لیگ گذشت خواهد گفت کیفیت بازی‌های لیگ مطلوب بوده. همین دربی اخیر پایتخت که مشخص نشد سرانجام چرا تماشاگران را از دیدن آن محروم کردند، صحنه‌های پرشوری داشت؛ تقابلی که به دفعات مخطبانش را دلسرد کرده بود و بسیاری یپش‌بینی مشابهی داشتند ۴ گل به همراه داشت؛ لیگی که بعد از ۲ ماه تعطیلی در ۸ بازی ۱۸ گل به خود دیده را چه‌طور این‌قدر راحت می‌کوبیم و از درش را تخته کردن سخن می‌گوییم؟ شما چه می‌دانید فوتبال چیست و چه سررشته‌ای از این ورزش دارید که نه فقط یک بازیکن فوتبال، بلکه به عموم فعالان این رشته و حتی علاقمندانِ آن هتاکی و حکم صادر می‌کنید.

دفاع ما از هیچ بازیکنی نیست؛ هر کسی خطا کرده بی‌گمان در چارچوب قانون که آن هم در ساحت فدراسیون فوتبال و کمیته اخلاق می‌گنجد، پاسخگوی اعمال خود خواهد بود؛ اما به افراد غیرورزشی با این نقدهای کینه‌توزانه و غیرسازنده نیامده که در قاموس فوتبال، وارد دایره قضاوت شوند و هر آن‌چه دلشان خواست خطاب به این و آن بگویند. این لباس داوری برای تن شما، قطعا گشاد است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۴
  • ارسلان IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    فوتبال امروز یک صنعته، بازیکنای فوتبال هم مهره های این صنعت هستند. فوتبالیست ها نون هنری رو می خورند که دنیا دوستش دارند. روزنامه جوان نونش رو از کجا میاره؟ چند نفر این روزنامه رو می خونن؟ بودجش از کجاست؟
    • محمد IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
      فوتبال یک صنعت است. این جمله درست برای ایران نیست دوست عزيز. فوتبالی که عمده هزینه ها در لیگش رو دولت انجام میده و سود اقتصادی چندانی هم نداره صنعت نیست. اگر فوتبال خصوصی بشود و به معنای واقعی کلمه درآمدزا باشد و مالیات بدهد مطمئن باش دیگه برای این دوستان فوتبالیستی که الان دارن بازی می کنن نصف این پول ها هم هزینه نمیشه
    • ساوالان IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
      فوتبال در دنیا یک صنعت هست. و قرارداد بازیکن به ارزش اون بازیکن هست. و پول فوتبال از دل همان فوتبال یا اسپانسرهایش بیرون می اید. و هر تیمی طرفدار زیاد دارد. درامد زیاد دارد. ولی در ایران این قضیه معکوس هست هر تیمی طرفدار زیاد دارد فقیر هست. و هر تیمی لابی در دولت دارد. خون خزانه را می مکد. همین دیروز از پول مردم 200میلیارد به استقلال دادند. حال اش را ببرد. .. سپاهان این همه پول را از کجای فوتبال درامد زایی می کند. چرا ملوان نفت مسجد سلیمان ................نبرد.. وقتی فوتبال ما هم خصوصی شد. انوقت می توانیم ادعا کنیم که فوتبالیست هم نان ساق پایش را می خورد . نه از پول دولت.... پیکان سایپا ذوب سپاهان مس الومنیوم.... همه از دولت می خورند
  • ارش IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    افرین به خبر ورزشی و نویسنده ی این متن با ادبیات خوبش.
  • مهران IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    😂😂😂😂 ، از بانیان تقاضا میکنیم فوتبالو تعطیل کنن و در فوتبال و صدا و سیما و سینمارو گل بگیرن ، دیگه نمیخواهیم این اقشار برامون تخم دو زرده کنن ، لطفا پیامو بذارید
  • علی IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    راست گفته روزنامه جوان، این فوتبالی ها چه گلی به سر ملت زدن الانم همش داران ادا در میارن باید تعطیل بشه
  • سهیل IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    اگه فوتبالیست مثل علی کریمی باشه که با با پول ایران پیشرفت کرده و حالا دنبال تجزیه طلبی هست که قطعا باید در فوتبال را گل بگیرند ولی هر موقع فوتبال به پیشرفت کشور کمک کرد و بازیکنا به پیشرفت جمعی هم فکر کردتد و خارج از تخصصشون حرف تزدند اونموقه میشه روش حساب کرد.
  • عاقل باشیم IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    تندروی ممنوع ، کُند روی هم ممنوع آهسته و پیوسته اما با هم حرکت کنیم ، همه که نباید مثل هم فکر کنن اگر اینطور بود که خداوند ۸ میلیارد انسان خلق نمیکرد لطفا دنبال بهانه جویی و کشف عیوب و مچ گیری از دیگران نباشیم با احساسات دیگران بازی نکنیم آنچه که برای دیگری شیرین و لطیف است برای ما شاید بد تر از زهر باشد ،گاهی اوقات دقت و اتصال بیخودی به یک حرکت یا یک ماجرا منجر به باز شدن زخمهایی تازه التیام یافته میشود لطفا نگاهمان را بازتر و عمیقتر کنیم
    • من IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
      قضیه اینه که این خوشایند بعضی ها هزینش از جیب بقیه هست
  • افضلي NL ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    آفرين به خبرورزشي
  • بهرام IT ۰۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    آقا والا این فوتبال را همون تعطیلش کنن خیلی بهتر و آبرومندتر هست،آخه فوتبالی که میخواد از انگلیس شش تا از کره جنوبی ۲ تا از ژاپن ۳ تا گل بخوره دیگه بودنش بجز آبروریزی چیزی دیگه ندارد که.عوض اینکه بازیکن باشند و وظیفه اشان را در میدان درست انجام بدهند هی فقط بلد هستن ادا و شکلک در بیارن؟؟؟حالا دیگه همه مملکت آرام شده اون بابا تازه یادش افتاده بعد گل شادی نکنه؟؟
  • دانیال FR ۰۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    فوتبال ایران دولتیه. مستقیم از بیت‌المال تغذیه می‌کنه. کیفیت زیر صفر. پر از فساد و بی‌اخلاقی هست. واقعاً صدای همه مردم دراومده؛ ولی هیچ تغییر و اصلاحی انجام نمیشه و عده‌ای هم این وسط برای منافع خودشون، دارند از این فوتبال فاسد حمایت می‌کنند و اجازه تغییر نمیدن.
  • رحیم آب منگل IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    تمرینات بدنسازی کشتی گیر ها سنگین تره پس چرا یک دهم این فوتبالیست جماعت پول نمی گیرن
    • دریکوند IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
      تراکتور چند برابر لکسوس بار می کشه اما ارزونتره چون قیمت هر چیزی را بازار مشخص می کنه
  • فرهنگ IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    روزنامه جوان تو گه فیلت یاد هندوستان کرده و به درامد فوتبالیست ها بند کرده ایی یه نظر به دهها اختلاسی که در کشور شده بنداز و یه نگاهی هم به روزنامه خودت بنداز ببین حتی یه انتقاد که پیشکشت، یه خبری گذاشته ایی که حالا به ورزشکارانی که مطابق میل جنابعالی رفتار نکرده اند انتقاد داری .
  • مرتضی مقدم IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    وقتی زیر مطلب دیروزشون هر نظر مخالفی رو چه با ادب چه بی ادب حذف میکنی و نظر یه مشت سایبری رو میذارین معلومه فکر میکنن جاشو پیدا کردن برای ادعایی فضل ، این ادما اصلا ارزش ندارن وایسی به حرفشون گوش بدی بعد شما نظراتشونو مطلب میکنی ، درسته داغ میشه ،ولی داری به نویسنده های ادم حسابی و فهمیده خیانت میکنی با پرداز دادن حرفای اینا که همه میدونیم حتی حرف خودشونم نیست کس دیگ براشون نوشته
  • من IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    اگه این هزینه ای که برای فوتبالیست ها میشه برای کشتی و والیبال 6و غیره بشه بخدا نتیجش خیلی بهتره... هنوز نرفته جام جهانی پاداش چی بهشون میدن.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی