نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
مهدی تاج و جواد خیابانی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

این بار رئیس فدراسیون فوتبال به جای شبکه ۳ به شبکه ورزش رفت تا روبه‌روی جواد خیابانی و مجری جوان دیگری بنشیند و پاسخ‌گوی سؤالات آنها باشد.

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران، بعد از اتمام کار تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی بالاخره در تلویزیون حاضر شد تا پاسخ‌گوی ابهامات موجود درباره تیم ملی باشد. تاج که پیش‌ازاین هم نشان داده بود علاقه‌ای ندارد به غیر از تلویزیون با جایی مصاحبه کند، این بار برنامه موردعلاقه‌اش برای گفت‌وگو را هم تعیین کرد تا شاید فضای به‌مراتب آرام‌تری را تجربه کند.

او پیش‌تر با حضور در برنامه شبکه سه روبه‌روی میثاقی نشست و با کلی متلک، به مجری برنامه فهماند که هنوز راه زیادی برای تبدیل‌شدن به عادل فردوسی‌پور دارد. می‌شد با توجه به بحث شکل‌گرفته در آن برهه، متوجه نیش و کنایه‌های مهدی تاج شد که مجری را در سطحی نمی‌بیند که بخواهد وارد چالش با او شود؛ اما این اتفاق به شکل بدتر و واضح‌تری دوباره در تلویزیون رخ داد. این بار رئیس فدراسیون فوتبال به جای شبکه ۳ به شبکه ورزش رفت تا روبه‌روی جواد خیابانی و مجری جوان دیگری بنشیند و پاسخ‌گوی سؤالات آنها باشد.

فارغ از مباحث شکل‌گرفته در این گفت‌وگو که به‌هیچ‌عنوان نمی‌توانست قانع‌کننده باشد، ادبیات عجیب‌وغریب مهدی تاج که شدت طلبکاری‌اش بیش از هر زمان دیگری نمود داشت هم برجسته بود؛ ادبیات نه‌چندان حرفه‌ای تاج در پاسخ به سؤالات و تأکید بر بی‌دانشی مجریان یا حداقل مسلط‌ نبودن آنها به بحث، به قدر کافی خبرساز شد.

مهدی تاج؛ پاسخگو یا پرسشگر؟/ شبی که جواد خیابانی بدجوری شکست خورد/ برای عادل فردوسی پور شدن راه زیادی دارید!

نتیجه این شد که مخاطب، شاید طبق چیزی که انتظار می‌رفت، از صحبت‌های مهدی تاج قانع نشد و او با قیافه یک فرد فاتح استودیوی شبکه ورزش را ترک کرد. موضوعی که بعد از این گفت‌وگو به شکل عجیبی مخابره شده، این است که تلویزیون قرار است چند بار دیگر برابر مهدی تاج شکست بخورد؟ مردی که برای پاسخ‌گویی خوانده می‌شود، ولی در قامت یک پرسشگر سربلند، صحنه را ترک می‌کند. واقعیت این است که در همه دیالوگ‌های ردوبدل‌شده در این گفت‌وگوی تلویزیونی تنها چیزی که مشخص بود، این است که جواد خیابانی «این‌کاره» نبود. او خیلی زود وارد جنگ روانی مهدی تاج شد و بعضا با استرس‌های مشهود، نمی‌توانست پاسخی را که درخور است، بدهد و بشنود.

اینکه جواد خیابانی و همکارش فضا را برای تاخت‌وتاز مهدی تاج در این گفت‌وگو مهیا کردند، تقصیر فرد دیگری نیست. بدیهی است که تاج به‌واسطه تجربه‌های بی‌شماری که داشت، اجازه نداد جریان به سمتی برود که او مجبور به عقب‌نشینی شود. وقتی متوجه شد که پرسشگر چیز زیادی در چنته ندارد، بهترین دفاع را در حمله دید و مصاحبه را همان‌طور که خودش دوست داشت، به پایان رساند: با پاسخ‌های مبهم، فرارهای هوشمندانه و خیال خوش از اینکه دیگر قرار نیست در آینده‌ای نزدیک محاکمه شود.

این وسط تنها موردی که بیش از هر زمان دیگر به چشم آمد، خلأ یک مجری یا پرسشگر قهار مانند عادل فردوسی‌پور است که کسی نه توانی برای فرار از پرسش‌های چالشی‌اش داشت و نه اینکه کسی جرات به خرج می‌داد تا با چنین وضوحی الفاظی عجیب‌وغریب در مصاحبه به کار ببرد. اینکه تلویزیون چطور قرار است با این مورد کنار بیاید، هم طبیعتا چندان محل بحث نیست؛ چون این سازمان از مدت‌ها پیش بنا بر خودی و غیرخودی گذاشته و آنهایی را که خارج از مدار هستند، بی‌خیال شده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۹
  • امیر IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    در اینکه فردوسی پور بسیار مسلط تر از این مجریان تاریخ مصرف تمام شده هست هیچ شکی نیست و در اینکه فردوسی پور فنون به چالش کشیدن و به راه آوردن مخاطب و مصاحبه شونده را بسیار خوب میداند بازهم هیچگونه شکی نیست، ولی یادتون نره در همان زمان پخش برنامه نود، ایشان بزرگترین حامی کیروش بودند و خود رو به گونه ای سپر ایشان قرار میدادند که تصور میشد جزیی از کادر فنی ایاشن هستند تا جایی که لقب "کیروشی پور" رو برای خودشان تصاحب کردند، اگر الان هم ایاشن در صحنه بودند امکان یک برنامه منصفانه و نقد و به چالش کشیدن آقای کیروش مهیا نمی شد چون آقای کیروش پیرمراد آقای فردوسی پور هستند.
  • حسن IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    اتفاقا صحبتهای تاج گاملا شفاف بود و کسی که مغرض نباشه رو کاملا قانع میکنه. مشخصه که رسانه ها به دلیل اینکه سعی در پاک کردن اسم وزیر سابق در آمدن ویلموتس دارند نام تاج را بولد میکنند تا تمام تقصیر ها رو بگردن تاج بیاندازند و دیگر دلیل اصرار تاج به حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال هست که صدا و سیما به هیچ عنوان میلی به تن دادن به این موضوع نداره و سعی داره با ترور شخصیت تاج یک تیر و دو نشان بزنه! باند پشت پرده حتی کار رو تا استیضاح وزیر هم پیش برده تا منافعشون به خطر نیافته! گرچه مطمئن هستم که این صحبتهای من منتشر نمیشه ولی باید گفته میشد!
    • علی IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      دقیقا تاج هر بدی داشته باشه چون داره واسه حق پخش باشگاه‌ها میجنگه ما فعلا فقط در این زمینه ازش حمایت می‌کنیم و تلوزیون میخواد از هر فرصتی برای کوبیدن تاج استفاده کنه که قربون اصفهانی برم که با زبونش به اینا نمیبازه ( تاج به تی وی نبازه)
  • کاکو IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    از کودکی یک سوال همیشه مطرح بود: از من میترسی یا از خدا ؟ جواب همه این بود ; از آدم بی حیا! بی حیایی هنر نیست. مطمئنا کسی که پست تره در جنگ بی حیایی برنده میشه در جام جهانی آخر شد زبونش بلندتر از قبل شد
  • علی IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    البته در یک مورد به وضوح حق با تاج بود که کارشناسان بی اطلاع هم چیزی نداشتند که ارائه دهند. تاج به درستی مشکل فوتبال کشور را در ناکارآمدی و ضعف ساختاری باشگاه های کشور معرفی کرد که حتی خیابان هام تصدیق کرد که وظیفه فدرسیون بازیکن ساختن نیست. حال سوال از گزارشگران بی اطلاع نلوزیون این است وقتی باشگاههای ما فقد آکادمی در رده های پایه هستند آیا تیم ملی باید از مریخ بازیکن بیاورد. مطمئن باشید با کیروش و یا بی کیروش در جام ملت های سال بعد وضع بدتر از 4 سال قبل است. چون ما بازیکن شاخصی به فوتبال در چند سال اخیر ارائه نکرئدیم. جالب این که با این همه هزینه و بریز و بپاش تنها 2 باشگاه حرفه ای داریم!!!
  • قائم مقامی IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    واقعا مسخره است. کل درآمد باشگاه های حرفه ای در دنیا (حداقل 60 تا 80 درصد )‌از حق پخش است و بعد خیابانی با طلبکاری می گه چرا باید صدا و سیما به باشگاه ها پول بده. بسیار خوب اگر فدراسیون تصمیم بگیره که صدا و سیما را به ورزشگاه ها راه نده،‌شما با کدوم برنامه آنتن تلوزیون را پر می کنید و در آمد های بازرگانی نجومی کاسب می شوید؟
    • علی IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      صدا و سیمای ایران تنها تلوزیونی در دنیا است که نه تنها پولی بابت حق پخش نمیده بلکه از بایت تبلیغات دور زمین پول هم می گیره!!!!!!!!!!!!!!
  • حامی IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    بهتره اینجوری به مسئله نگاه کنیم که دلیل این کارا بزرگ کردن و پیروز نشون دادن تاج هست و باخت صداسیما و خیابانی مهم نیس
  • علی IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    واقعا خیلی ادبیات بدی به کار میبره جناب تاج، (توی جیب منه، شاهدت کیه دمم و ...)، نگاه بالا به پایین بدی داره انگار به هیچکی نمیخواد جواب بده یا بهش بگن تو. البته فشار روی ایشون خیلی زیاده و از حرفاش مشخصه، قابل درکه ولی خب باید ادبیات بهتری بکار ببرن.
  • زنده باد ایران IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    1مجریان تلویزیون هم به اندازه ای پررو هستند که جلوی تاج کم نیاورند.ولی با توجه به تجارب قبلی مجریان ماضی،آنها نگران از دست دادن شغل و حقوق و نان زن و بچه شان می باشند که طبیعی است2اگر خیابانی و مجیدی جلوی تاج درمی آمدند؛تاج در ادامه رفتارهای شارلاتان گونه اش استودیو را ترک می کرد3اگر شخصیت تاج این نبود هرگز هزارباره بعد این همه فضاحت به فوتبال بازنمی گشت.تاج بدون ماسک و روتوش خودخود تاج حاضر در آن برنامه بود4کسی از تاج نمی ترسد.ترس از حامیان ابرقدرت تاج است5تاج در واقع به خیابانی و مجیدی توهین نکرد؛بلکه در وهله اول به مردم ایران دهن کجی نمود6نفاق دورویی ماکیاولی گری شارلاتانیسم و...نه فقط جو غالب فضای مدیریتی بلکه جو اصلی جامعه است7تاج و حامیانش اینقدر نمی فهمند که تیم ملی باشگاه نیست و بزرگترین مربیان دنیا طی پانزده روز تمرین نمی توانند تحول مثبتی ایجاد کنند8تاج حتی زحمت یک دفاع خوب رابه خودش نداد.این نشان می دهد که نظر مردم برای وی ذره ای اهمیت ندارد و فقط خواست روسا برایش مهم است9فردوسی پور حامی کیروش است.الان هم برودازطارمی و باندش در بوشهر فیلم موفقیت درجام جهانی بسازد
  • میلاد IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    عادل فردوسی پور هیچوقت جزات حمله یا پرسش از تاج زو نداشت و نکرد و اتفاقا همیشه حامی تاج و تیمش بود
  • سجاد IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    این مدل صحبت کردن و جواب دادن در هرجای دنیا صورت بگیره تا قبل تمام شدن مصاحبه مدیر رو اخراج میکنند
  • شاهرخ خان: (۱) IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    همونطور که گزارش کردن احتیاج به دانش فنی داره مصاحبه کردن هم احتیاج به دانش فنی و تسلط و هوش داره. وقتی مصاحبه‌کننده بدون سند و مدرک حرف میزنه و صحبت از شایعات میکنه بایدم جوابای کنایه‌آمیز بشنوه. به هیچ وجه قصد طرفداری از تاج رو ندارم ولی از طرز مصاحبه‌اش خوشم اومد چون از نقطه ضعف اون دو ابله نهایت استفاده رو کرد و تا تونست رید بهشون. مثلا اونجا که تاج راجع به حق پخش میگفت و رسولی دائم راجع به کیروش و آینده تیم ملی میپرسید. جوری که تاج بهش گفت مگه شیش ماهه دنیا اومدی؟ اجازه بده من صحبت کنم!! یا اونجا که گفت فوتبالیا میفهمن من چی میگم که تاج گفت آره فقط صداوسیماییها میفهمن شما چی میگید!! وقتی شما یه سوالو برای چندمین بار تکرار میکنی خب معلومه که بهت میگن چند بار این سوالو میپرسی؟ خودت خسته نشدی؟ مشکل تو ندونستن نیست، نخواستن در دونستنه. یا اونجای مصاحبه که جواد خیابانی گفت چرا کارلوس کیروش به ایران اومد و چرا نمیره، خب تاج با توجه به احوالات خیابانی مجبوره بگه اگه من این بحثو ادامه بدم شما در آخر میخوای گریه کنی.
  • شاهرخ خان: (۲) IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    یا اونجا که خیابانی از روی عصبانیت با گوشیش بازی میکرد و مهدی تاج متوجه بی‌توجهیش شده بود بهش گفت میشنوی چی میگم؟ حواست هست؟ اگه حواست هست بگو من چی گفتم که خیابانی نتوانست جواب بده. وقتی منه نوعی سوتی میدم بایدم بهم بخندن یا وقتی پرت و پلا میگم بایدم پرت و پلا بشنوم. این دو ابله نشون دادن نه تنها باهوش نیستن بلکه کندذهن هم هستن. همونطور که سوال پرسیدن هنره، حاضرجوابی هم هنره. تا زمانی که مجریان این مملکت از شجاعت کافی برخوردار نیستن و دائم تو این فکرن که یه وقت از پشت گوشی بهشون نپرن که چرا اینو گفتی بایدم امثال تاج بل بگیرن و جسور بشن. متاسفانه بعضیا توی اطلاعات گذشته خودشون موندن و فکر میکنن دنیا وایساده و تغییری نکرده در حالی که نسخه امروز من ممکنه فردا نتیجه عکس بده و مریضمو بکشه. 
  • ایران IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    عادل فردوسی‌پور پور بود وسط برنامه تاج گریش می گرفت می رفت
  • حشمت IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    من اگه مربی تیم ملی بودم حداقل تیم ملی رابه یک چهارم نهایی میرساندم سرمربیگری کار مضاعف(تکراروتمرین چند سویه) وعلم ودانش ومهارت (سرعت عمل سریع)واستفاده از نیروی جوان وبا استعدادفردی رامی طلبد(رمز موفقیت در فوتبال)
  • امیرحسین IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    اقا چه ربطی به خیابانی داره. طرف مسووله باید ادب داشته باشه وظیفش پاسخ گوییه باید باهاش با سیاست و روان شناسانه صحبت کنه خیابانی که وجوابشو بده.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی