نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
تیم ملی آمریکا
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

تیم ملی آمریکا ۲۰۲۲ در گروه B مسابقات جام جهانی قطر با سه تیم انگلیس، ایران و ولز همگروه است و بعد از ۲۴ سال بار دیگر در چارچوب جام جهانی ۲۰۲۲ مقابل تیم ملی ایران قرار خواهد گرفت.

تیم ملی آمریکا در حالی یازدهمین حضور خود در رقابت‌های جام جهانی را در قطر تجربه خواهد کرد که اولین حضور آنها در این تورنمنت معتبر به سال ۱۹۳۰ بازی می‌گردد. یانکی که در رده‌بندی فعلی فیفا در رده شانزدهم برترین تیم‌های جهان است، در جام جهانی ۱۹۳۰ موفق شد به عنوان سومی‌این رقابت‌ها برسد. تیم ملی آمریکا بعد از یک دوره غیبت در جام جهانی، یکی از ۳۲ تیم حاضر در کشور قطر خواهد بود و بعضی‌ها یانکی‌ها را بعد از انگلیس، شانس دوم صعود از گروه B رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ می‌دانند.

بررسی حضور آمریکا در جام جهانی‌های قبلی

تیم ملی آمریکا ۲۰۲۲ برای یازدهمین بار حضور در رقابت‌های جام جهانی را تجربه می‌کند. بهترین مقامی‌که یانکی‌ها در این مسابقات کسب کرده اند به جایگاه سومی‌سال ۱۹۳۰ بازمی‌گردد. البته در آن دوره فقط ۱۳ تیم حضور داشتند که آمریکایی‌ها توانستند به نیمه نهایی راه پیدا کنند و سومی‌جهان را در اولین دوره این تورنمنت معتبر جهان بدست آورند. بعد از اولین دوره جام جهانی، یانکی‌ها دیگر موفقیتی کسب نکردند. تیم ملی آمریکا تا کنون ۴ بار به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی رسیده، یکبار حضور در یک چهارم را تجربه کرده و در ۴ دوره نیز در مرحله گروهی حذف شده است. البته در جام جهانی ۲۰۱۴ افریقای جنوبی که این تیم در گروه نسبتا سختی قرار داشت با هدایت یورگن کلیزمن آلمانی توانست از گروهش صعود کند. آمریکا که در گروه هفتم (که به «گروه مرگ» شهرت یافت) قرار گرفته بود با تیم‌های ملی پرتغال، آلمان، و غنا همگروه شد که توانست با ۴ آمتیاز به عنوان تیم دوم بعد از آلمان به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند و در مرحله حذفی برابر تیم بلژیک تن به شکست دو بر یک داد و حذف شد.

خط دفاع آمریکا پاشنه آشیل

آمریکایی‌ها از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۴ به طور پیوسته در جام‌های جهانی حضور داشته اند و در سال ۱۹۹۴ نیز میزبانی این رقابت‌ها را بر عهده داشتند. آنها در مجموع ۳۳ بار در رقابت‌های جام جهانی به میدان رفته اند که حاصل آن ۸ برد، ۶ تساوی، ۱۹ باخت، ۳۷ گل زده و ۶۲ گل خورده بوده است. این موضوع نشان میئ دهد که یانکی‌ها خط دفاع ضعیفی دارند و به قول معروف خوب دروازه اش در ادوار جام جهانی باز می‌شود.

حریفان ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را بشناسید/ تحقیر یانکی ها مقابل واکینگ ها  و تعظیم برابر یوزهای پارسی/ دفاع آمریکا پاشنه آشیل

تحقر یانکی‌ها با ۱۱ گل مقابل وایکینگ‌ها

نخستین بازی تیم یانکی‌ها به سال ۱۸۸۵ و شکست یک بر صفر مقابل تیم ملی کانادا بازمی‌گردد. بهترین پیروزی آمریکایی‌ها در سال ۲۰۰۸ مقابل تیم ملی بار با دوست رقم خورد و یانکی‌ها با نتیجه ۸ بر صفر پیروز شدند اما بدترین شکست آنها به سال ۱۹۴۸ برمی‌گردد که مقابل نروژ با نتیجه ۱۱ به صفر تحقیر شدند. جالب است بدانید رکورددار بیشترین بازی در تیم ملی آمریکا را کپی جونز به نام خود ثبت کرده و این بازیکن با ۱۶۴ بازی ملی رکورد جالبی را از خود بر جای گذاشته است . بیشترین گل زده در تیم ملی آمریکا را دو مهاجم به نام خود ثبت کردند، کلینت دمپسی و لندون داناون با ۵۷ گل زده در صدر قرار دارند.

تجربه تلخ یانکی‌ها از یوزهای ایرانی در بازی قرن

در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه تیم ملی آمریکا با تیم‌های آلمان، ایران و یوگوسلاوی همگروه شد . یانکی‌ها در این گروه در هر ۳ بازی شکست خوردند و یکی از ضعیف ترین نتایج خود را در جام جهانی به ثبت رساندند.

حریفان ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را بشناسید/ تحقیر یانکی ها مقابل واکینگ ها  و تعظیم برابر یوزهای پارسی/ دفاع آمریکا پاشنه آشیل

۲۴ سال پیش در ۳۱ خرداد، بازی ایران آمریکا در جام جهانی ۱۹۹۸، یکی از خاطره انگیز ترین بازی‌های تاریخ جام جهانی در حضور ۳۹۱۰۰ تماشاچی حاضر در ورزشگاه و میلیون‌ها طرفدار پای تلویزیون انجام شد. بازی ایران و آمریکا در دومین بازی دو تیم در جام جهانی آن دوره  در ورزشگاه ژرلان در شهر لیون کشور فرانسه برگزار شد و تیم ملی ایران موفق شد با گل‌های مهدی حمید استیلی و مهدوی کیا  ، آمریکا را شکست دهد و اولین پیروزی ایران در جام‌های جهانی را رقم بزند. تک گل تیم ملی آمریکا مقابل ایران را مک براید به ثمر رساند. بازی ایران آمریکا ۹۸ معروف به “سیاسی ترین بازی تاریخ جام جهانی” و “بازی قرن” است و به “مادر تمام بازی‌ها” نیز شناخته می‌شود.

حریفان ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را بشناسید/ تحقیر یانکی ها مقابل واکینگ ها  و تعظیم برابر یوزهای پارسی/ دفاع آمریکا پاشنه آشیل

بعد از شکست آمریکا مقابل ایران در چارچوب رقابت‌های جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه، آنها در جام جهانی ۲۰۲۲ برای انتقام وارد میدان می‌شود و شکی نیست که گذر زمان نتوانسته تلخی آن باخت را از ذهن آمریکایی‌ها پاک کند. گروه ایران در جام جهانی با حضور انگلیس و آمریکا می‌تواند به یکی از جذابت ترین گروه‌های جام تبدیل شود.

 نحوه صعود تیم ملی آمریکا به جام جهانی قطر

تیم ملی فوتبال آمریکا ۲۰۲۲ در مرحله انتخابی جام جهانی قطر در منطقه کونکاکاف با ۷برد، ۴ مساوی و ۳ باخت و کسب ۲۵ امتیاز به عنوان تیم سوم گروه توانست بعد از یک دوره غیبت جواز حضور در جام جهانی را به دست بیاورد.

بازیکنان سرشناس و تعیین کننده آمریکا

 بی‌شک آماده‌ترین ستاره تیم ملی فوتبال آمریکا در این روزها کسی جز کریستین پولیشیچ یکی از ستاره‌های چلسی در لیگ برتر انگلیس نیست، اما بازیکنان تعیین کننده این تیم تنها به ستاره چلسی منحصر نمی‌شود. وستون مک‌کنی دیگر ستاره آمریکا به شمار می‎‌رود که حضور او در یوونتوس تجربیات گرانبهایی به او منتقل کرده است. آدامز ۲۳ ساله بازیکن لایپزیش دیگر بازیکن مهم آمریکا به‌شمار می‌رود که یکی از بهترین‌هافبک‌های بوندس‌لیگا نامیده می‌شود. دیگر بازیکن تعیین کننده گرگ برهالتر، یونس موسی است که در والنسیا بازی می‌کند و در ۱۹ سالگی یکی از گران‌قیمت‌ترین استعدادهای دنیای فوتبال به‌شمار می‌رود. دیگر استعداد فوتبال آمریکا که از سال ۲۰۲۰ در بوندس‌لیگا و دورتموند توپ می‌‍زند، جیووانی رینا است که در همین یک‌سال اخیر توانسته رکوردهای زیادی را جابه‌جا کند. او طی دوران حضور در فوتبال آلمان نام خودش را به‌عنوان جوان‎‌ترین آمریکایی گلزن در این لیگ مطرح کرده و در جام حذفی آلمان هم جوان‌ترین بازیکنی است که موفق به گلزنی شده است.

حریفان ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را بشناسید/ تحقیر یانکی ها مقابل واکینگ ها  و تعظیم برابر یوزهای پارسی/ دفاع آمریکا پاشنه آشیل

تاریخ و ساعت بازی‌های تیم ملی آمریکا

دیدار تیم‌های ملی آمریکا و ولز روز دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ از ساعت ۲۲:۳۰ برگزار می‌شود. مصاف انگلیس و آمریکا ساعت ۲۲:۳۰ جمعه ۴ آذر آغاز می‌شود. بازی حساس ایران و آمریکا نیز از ساعت ۲۲:۳۰ سه شنبه ۸ آذر برگزار می‌شود.

استادیوم و شهر بازی‌های تیم ملی آمریکا

بازی تیم ملی آمریکا برابر ولز در استادیوم احمد بن علی الریان برگزار می‌شود. بازی تیم ملی آمریکا مقابل انگلیس در ورزشگاه البیت الخور خواهد بود. ایران و آمریکا نیز در ورزشگاه الثمامه مقابل هم قرار می‌گیرند.

بازیکنان آمریکا در جام جهانی ۲۰۲۲

گرگ برهالتر سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، لیست ۲۶ نفره نهایی تیم ملی امریکا برای جام جهانی ۲۰۲۲ را به شرح زیراعلام کرد:

دروازه‌بان‌ها:

ایتن هوارژ (لوتون تاون انگلیس/ ۸ بازی ملی)

شان جانسون (نیویورک سیتی / ۱۰ بازی ملی)

مت ترنر (آرسنال/ ۱۸ بازی ملی)

مدافعان:

تیم ریم (فولام/ ۴۶ بازی ملی)

کامرون کارتر ویکرز (سلتیک/ ۱۰ بازی ملی)

سرجینیو دست (میلان/ ۱۷ بازی ملی)

آرون لانگ (ردبولز امریکا/ ۲۹ بازی ملی)

شک مور (نشویل امریکا/ ۱۵ بازی ملی)

آنتونی رابینسون (فولام/ ۲۸ بازی ملی)

جو اسکالی (گلادباخ/ ۲ بازی ملی)

دآندره یدلین (اینترمیامی/ ۷۴ بازی ملی)

واکر زیمرمن (نشویل امریکا/ ۳۱ بازی ملی)

هافبک‌ها:

آکوستا (لس آنجلس اف‌سی/ ۵۲ بازی ملی)

تیلور آدامز (لیدزیونایتد/ ۱۹ بازی ملی)

وستون مک‌کنی (یوونتوس/ ۳۴ بازی ملی)

یونس موسی (والنسیا/ ۱۸ بازی ملی)

کریستین رولدان (سیاتل امریکا/ ۳۲ بازی ملی)

برندن آرونسون (لیدزیونایتد/ ۲۱ بازی ملی)

لوکا دلاتوره (سلتاویگو/ ۱۲ بازی ملی)

مهاجمان:

جیو رینا (دورتموند/ ۱۱ بازی ملی)

جسوس فریرا (دالاس امریکا/ ۱۲ بازی ملی)

جردن موریس (سیاتل امریکا/ ۴۷ بازی ملی)

حاجی رایت (آنتالیاسپور/ ۳ بازی ملی)

کریستین پولیشیچ (چلسی/۵۰ بازی ملی)

جاش سارجنت (نوریچ/ ۱۹ بازی ملی)

تیموتی وه‌آ (لیل/ ۲۴ بازی ملی)

کادرفنی تیم ملی آمریکا در جام جهانی قطر

سرمربی: گرگ برهالتر (آمریکا)

دستیار اول: بی جی کالاهان (آمریکا)

مربی دروازه‌بان‌ها: آرون‌هاید (انگلیس)

مربی: لوچی گونزالز (آمریکا)

مربی: آنتونی‌هادسون (آمریکا)

مربی بدنساز: استیو تاژین (آمریکا)

حریفان ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را بشناسید/ تحقیر یانکی ها مقابل واکینگ ها  و تعظیم برابر یوزهای پارسی/ دفاع آمریکا پاشنه آشیل

محل اسکان و تمرین تیم ملی آمریکا

«مارسا مالاز کمپینسکی». این نام هتل یا کاخی است که تیم ملی فوتبال آمریکا در ایام جام جهانی در آن سکونت دارد. هتلی فوق‌العاده مجلل در دل جزیره دست‌ساز مروارید قطر.

یانکی‌ها برای آماده‌سازی باید در ورزشگاه الغرافه یا ثانی بن جاسم تمرین کنند. ورزشگاهی که میزبان بازی‌های ۲ تیم الغرافه و ام‌صلال در لیگ ستارگان قطر است. این استادیوم در سال ۲۰۰۳ ساخته شد و در جام ملت‌های ۲۰۱۱ هم یکی از ورزشگاه‌های میزبان بود.

حریفان ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را بشناسید/ تحقیر یانکی ها مقابل واکینگ ها  و تعظیم برابر یوزهای پارسی/ دفاع آمریکا پاشنه آشیل

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کوروش کبیر IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    سوم شدن آمریکا هم مثل زمانیه که سه تا تیم در پیتی تو آسیا بوند و اس تق لال مثلا قهرمان شد
  • محمد IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    باز هم مقابل ایران شکست میخوره
  • امید IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    چه حالی میده دوباره از ایران شکست بخوره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی