خط و نشان حسن یزدانی در مبارزه نخست/ برد سخت نخودی و پیروزی جردن باروز
منبع: ایسنا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

نماینده اوزان ۷۹ و ۸۶ کیلوگرم ایران در نخستین مبارزه خود در رقابت‌های قهرمانی جهان به پیروزی رسیدند.

رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۲ از ساعت ۱۳ امروز(پنج‌شنبه) به میزبانی بلگراد پایتخت صربستان آغاز شد و نمایندگان ایران در اوزان ۷۹، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم برابر رقبای خود به میدان رفتند.

 در رقابت‌های وزن ۸۶ کیلوگرم که با حضور ۳۰ نفر برگزار می شود، حسن یزدانی دارنده مدال های طلای جهان و المپیک پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل ایوان ایچیزلی از مولداوی در مدت زمان ۴ دقیقه و ۲۴ ثانیه با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. دیوید تیلور قهرمان جهان و المپیک از آمریکا در آن سوی جدول قرار دارد و تا دیدار فینال با یزدانی روبرو نخواهد شد. یزدانی در کشتی نخست آمادگی بدنی خوبی داشت و برای رقبا خط و نشان کشید.

در وزن ۷۹ کیلوگرم که ۳۲ کشتی‌گیر شرکت کرده اند، محمد نخودی دارنده مدال نقره جهان ۲۰۲۱ در دور نخست به مصاف یاکوب شیخ جمال از رومانی رفت و در یک کشتی سخت و حساس ۷ بر ۶ به برتری رسید. نخودی در دور بعد به مصاف برنده دولگون آلتانزول از مغولستان و موکندی از کونگو می رود. جردن باروز قهرمان المپیک و جهان از آمریکا در آن سوی جدول قرار دارد و تا دیدار فینال به نماینده ایران برخورد نمی کند. باروز در مبارزه نخست با نتیجه قاطع ۱۲ بر یک صفر مراداف از ترکمنستان را شکست داد.

خط و نشان حسن یزدانی در مبارزه نخست/ برد سخت نخودی و پیروزی جردن باروز



در وزن ۱۲۵ کیلوگرم که ۲۴ کشتی گیر حضور دارند، امیرحسین زارع دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با برنده دیدار میان آیدین احمداف از آذربایجان و ژی وی دنگ از چین مبارزه می کند. طاها آکگول قهرمان المپیک و جهان از ترکیه در گروه زارع حضور دارد و تا دیدار نیمه نهایی به نماینده کشورمان برخورد نخواهد کرد. گنو پتریاشویلی قهرمان جهان و دارنده مدال های نقره و برنز المپیک در آن سوی جدول حضور دارد و تا دیدار فینال با نماینده کشورمان روبرو نخواهد شد.

امیرمحمد یزدانی در وزن ۷۰ کیلوگرم، دیگر نماینده ایران در ۴ وزن نخست این رقابت‌ها بود که طبق اعلام کادر فنی تیم ملی سر وزن نرسید و حضور در این رقابت ها را از دست داد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی