نظرسنجی

به نظر شما، در هفته اول لیگ نخبگان آسیا و در دو بازی مقابل الغرافه قطر و الاهلی عربستان، کدام تیم ایرانی بهتر نتیجه می‌گیرد؟
کی‌روش با من تماس بگیرد نه نمی گویم/ می‌خواهم ایران بیایم تا دستیارش باشم/ در خصوص خرید چند بازیکن ایرانی با او مشورت کردم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

پویا اسبقی که سابقه سرمربیگری در گوته‌بورگ سوئد، تیم ملی زیر ۲۱ ساله‌های این کشور و همچنین بارنزلی در چمپیونشیپ را در کارنامه دارد، درباره بازگشت کارلوس کی‌روش به نیمکت تیم ملی ایران صحبت‌های جالبی می‌کند.

 این مربی ۳۷ ساله و ایرانی- سوئدی معتقد است شناخت کی‌روش از تیم ملی و همچنین جام جهانی می‌تواند باعث کسب نتایجی بهتر از سوی ایران باشد. او از مکالمه قدیمی خود با کی‌روش پرده بر می‌دارد و مدعی است اگر پیشنهاد همکاری با او را دریافت می‌کرد، حتماً آن را می‌پذیرفت.

حتماً خبر داری که دراگان اسکوچیچ از نیمکت تیم ملی ایران جدا شد و کارلوس کی‌روش جای او را گرفت. نظرت درباره این تغییر چیست؟

این یک اتفاق خوب برای تیم ملی ایران است. کی‌روش کارهای خوب زیادی در گذشته انجام داده و حالا هم می‌تواند در جام جهانی روزهای موفقی را با ایران رقم بزند. درست است زمان کمی تا آغاز جام جهانی مانده اما کی‌روش هم شناخت زیادی روی بازیکنان تیم ملی ایران دارد و چنین  تورنمنتی را می‌شناسد و با ریزه‌کاری‌های موفقیت در این مسابقات آشنا است. بنابراین او یک انتخاب مطمئن برای تیم ملی ایران است.

با توجه به زمان کمی که تا جام جهانی وجود دارد، آیا کی‌روش می‌تواند تفکراتش را در تیم ملی ایران پیاده کند؟

قطعاً اگر زمان بیشتری در اختیار کی‌روش بود، بهتر می‌توانست تیم ملی را آماده حضور در مسابقات کند. مثلاً اگر او دو سال زمان داشت، بهتر از حالا می‌شد که دو ماه وقت دارد. با این حال من خوشبینم که تیم ملی ایران بتواند با حضور او کارهای بزرگی انجام بدهد.

تیم ملی ایران در گروه سختی همراه با انگلیس، امریکا و ولز قرار دارد. با کی‌روش می‌توانیم مدعی صعود از این گروه باشیم؟

چرا که نه. به نظرم انگلیس حریف سرسختی است که می‌تواند به‌عنوان تیم اول صعود کند. با این حال ایران هم شانس دارد که به‌عنوان تیم دوم راهی مرحله حذفی شود.

پروژه دفاعی کی‌روش که در انجام آن تبحر دارد، تا چه حد می‌تواند در جام جهانی روی نتایج ایران تأثیر بگذارد؟

انجام درست امور دفاعی یکی از دلایل اصلی موفقیت تیم‌ها است. در این تورنمنت مهم است که شما گل نخورید و اگر توانستید گل برتری را وارد دروازه حریف کنید. تیم‌های قهرمان هم همیشه در دفاع عملکرد درخشانی به نمایش گذاشته‌اند. نمونه‌اش ایتالیا که در جام جهانی ۲۰۰۶ به بهترین شکل ممکن دفاع کرد و قهرمان شد. پس تجربه کی‌روش در بازی دفاعی و ضد حمله در جام جهانی هم کارساز خواهد بود.

خودت چه شناختی از کی‌روش داری؟

وقتی سرمربی گوته بورگ بودم، چندین بار با او صحبت کردم. حرف‌های ما هم بیشتر درباره بازیکنان ایرانی بود که من دوست داشتم از آنها در تیمم استفاده کنم. کی‌روش مشاوره‌های خوبی به من داد. او خیلی به من کمک کرد و در کل آدم مهربانی است. من خاطرات خوبی از او دارم و امیدوارم بتواند با تیم ملی ایران به موفقیت برسد و در جام جهانی ۲۰۲۲ نتایج درخشانی کسب کند.

اگر پیشنهادی برای همکاری در تیم ملی ایران به شما بدهد، آیا قبول می‌کنید؟

اگر کارلوس کی‌روش با من تماس بگیرد، نمی‌توانم به او جواب ندهم. صددرصد بهترین پاسخ را به او می‌دهم. چون علاقه‌مند بودم و هستم با او همکاری کنم. هر چند فعلاً که چنین شرایطی به وجود نیامده و نمی‌دانم آیا پیش خواهد آمد یا نه؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • بهنام IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    اینم برای معروف شدن دست به هر کاری میزنه یه تیم آماده جام جهانی و کسانی که در قبل آن برای معروف شدن دست به هر کار و تعریف و تمجیدی می کنن فقط . . .
    • مسعود IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      دلت خوشه کی روش نصف درآمدش از طریق تیم فنیشه که قرارداد بالایی دارند همه ی گروهش هم پرتغالی هستن. نمیاد یکی مثل شما رو دستیار خودش قرار بده. اون یه کمک ایرانیشم با زور فدراسیونه اگه نه تمایلی به این کار نداره و مدام دستیار ایرانیشو عوض میکنه .
  • عباس آخوندی IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    مردم ازپولی که کی روش میگیردراضی نیستند جرات داریدرفراندوم نظرسنجی کنیدببینید چقدرتاج به جیب میزند
  • ایران IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    والا یکی توضیح بده بدون تعصب رنگی ، که متاسفانه تعصب کورکورانه ارجحیت داره به واقعیت های موجود . یکی برای من موفقیت های ۷ سال کی‌روش در ایران رو بگه ؟ با تشکر
    • پدرام CA ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      فقط نباید عملکردش در ایران رو شما ملاک قرار بدی شما به موفقیتهای پیاپیش بعد از رفتن از ایران توجه کن! در کلمبیا! در مصر! دیروز دستیارش مصاحبه کرده که "مصر جز 20 تیم برتر افریقا نبوده وقتی ما رفتیم اونجا"...... در حالیکه مصر به دور نهایی هر دو تورنمنت صعود کرده بوده و رنک 6 افریقا بوده درشروع کار کیروش و رنک 6 افریقا بوده در پایان کار کیروش https://football-ranking.com/rankByConfederation?zone=CAF&period=16%20September%202021
    • آگرین سزاوار IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      بارها توضیح داده شده اما چشم یک بار دیگه توضیح می‌دیم: ۱- صعود پیاپی به جام جهانی در حالی که در سال ۲۰۱۱ تیم ملی در ضعیف‌ترین حالت خودش قرار داشت وبه اما و اگر عادت کرده بود. ۲- تحویل گرفتن تیمی با میانگین سنی نزدیک ۳۰ و تنها یک لژیونر اروپایی (نکونام) و تبدیلش به تیمی با چند لژیونر و ساختن یک نسل جوان در ۲۰۱۸ که هنوز استخوان‌بندی تیم رو تشکیل میدن. ۳- تأسیس ساختمان پک که به نظر من مهمترین دستاوردشه و حتی وقتی نسل بازیکناش هم از بین بره پک برای سال‌ها میمونه. شما واقعاً در کسی مثل اسکوچیچ یا مربیای ایرانی می‌دیدید که بتونن جایی مثل پک رو طراحی و برنامه‌ریزی کنن و فدراسیون فشل و بی‌عمل ایران رو مجبور به ساختش کنن؟ ۴- بهترین نتایج تیم در تاریخ جام‌ جهانی- ۴ امتیاز در گروه مرگ. ۵- مجبور کردن فدراسیون به استفاده از امکانات حرفه‌ای در تراز جهانی مثل معرفی GPS و لباس آدیداس ۶- و بالاخره ‍انجام کاری که باعث شد صعود متوالی به جام جهانی برای یکی مثل شما اونقدر عادی بشه که به چشمت نیاد و فضای سال‌های 2013-2014 و 2017-2018 که مردم از این صعودها خوشحال بودن و بهشون عادت نداشتن رو فراموش کنی.
  • کوهمره_جروق IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    بوی کباب شنیده.😂😂😂
  • افشین IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    اگر واقعا فکر میکنید نظر مردم به برگشتن کی روش بوده یک بازی دوستانه با یک تیم مطرح اروپایی در ورزشگاه آزادی در حضور صدهزار تماشاگر برگذار بکنید تا مشخص بشه که نظر مردم و فوتبال دوستان و اونهایی که فوتبال رو می فهمند و دنبال میکنند نظرشان نسبت به آمدن کی روش،مثبت هست یا منفی
  • علی IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    شما چون خارج کشور ساکنی قبول نمیکنه فدراسیون، نبال گزینه داخلی هستن
  • ناصری IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    ایناهم ازمافیاهستن
  • زباله گر IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    نتیجه اصلا مهم نیست ما با اسکوچیچ ی حفظ توپ تو میدون نداشتیم نظم نداشتیم دفاع نداشتیم نتیجه فقط برای وجود لژیونر بوده .ما نتیجه نمی‌خوایم بازی قشنگ می‌خوایم مثل پرتغال و اسپانیا. ببازیم ولی قشنگ بازی کنیم کاری که کی‌روش بلده بکنه نظم هستش .بهترین تصمیم بود کی روش بزرگ من نه پرسپولیسیم. نه استقلالی چون کیفیت لیگ ایران در حد تو کوچه ای هستش و لیاقت پوشیدن پیراهن تیم ملیو ندارن چون اگه تعصف داشتن تو لیگ به ی مشت عرب نمیباختن
    • آرمان IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
      یه جوری میگید نتیجه انگار بازیکنای تیم ملی مثه تیم های بزرگی فرانسه یا اسپانیا یا برزیل و .. تو تیم دارید که همه ستاره‌ن خودت رو بذار جای کیروش با چهار تا بازیکن معمولی میشه چیکار کرد؟ تو پلی استیشن هم با این تیم نمیشه نتیجه جالبی گرفت بین بازی خوب و بی آبرویی در جام جهانی کدوم بهتره
  • حمید IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    اگه بخوایم منصفانه برخورد کنیم درسته که اسکوچیچ تیم وبه جام جهانی آورد ولی در جام جهانی نمی تونست مثل کی‌روش عمل کنه چون ما بازی‌هایی ضعیفتر مثل کره و..باختیم توجام جهانی دیگه بدتر بود ولی کی‌روش لاقل طوری آرنج میکنه که گل خوردن ما در مسابقات جام جهانی خیلی خیلی پایین میاد حالا چند تا مهاجم با تجربه مثل طارمی وآسمان را هم داریم که میتونه از فرصت ها استفاده هم کند در کل استفاده از کی‌روش نسبت به اسکو خیلی فکر خوبی بود وایران زودتر می‌آمد واین پیشکسوتها با حرفهای تضعیف کننده به فکر جیب خودشان بودند ونباید زیاد حرفهای آنها را ملاک قرار داد
  • طرفدار IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    فردا که کی روش رو آوردن و قطعا نتیجه هم نخواهند گرفت خواهند گفت‌ وقت چندانی نداشت تا تیم رو آماده کند آنوقت مردم خواهند گفت‌ خودتان هستید با طناب تاج نرید توچاه
  • ,شادمهر IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    اینکه یک سری آدمها فقط به دنبال خراب کردن شخصیتی مثل کی روش که جزوه بهترینهای حال حاضر جهانه و تواناییهای ویژه آیی در امر مربیگری داره و با توجه به عملکرد او در این چند سال گذشته در تیم ملی که میشه گفت با ورود او تیم ملی ایران واقعا متحول شد و این در حالیه که عملکرد تیمهای ایرانی در مواجه با تیم های آسیایی و حتی اعراب منطقه از جمله قطر امارات و عربستان بسیار عملکردی ضعیفی بوده و این نشان از پیشرفت تیمهای آسیایی دارد و این در حالیه که ایران امروز تواناییه قهرمانی در جام آسیا را از دست داده و این بسیار نگران کننده است ولی چطور میشود تیم ملی ایران چنین هماهنگی داشته باشد و بتواند عملکردی خیره کننده را در مواجهه ی با بزرگان فوتبال دنیا را به نمایش بگذارد و همین نشان از یک عزم و هوش و ریزبینی و تاکتیک‌های یک مربی سطح بالا را دارد و کسانی هم که ادعا دارند عملکرد خود را نشان دهند و ثابت کنند که آنها هم بزرگ هستند نه اینکه بخواهند با مقلطه گری عمل کرد یک اسطوره را زیر سوال ببرند اگر کسی توانایی دارد حتما در قبال آن پول خوب میگیرد و به نظر من در فوتبال دنیا پول بخش مهمی از یک تیم بزرگ است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما، در هفته اول لیگ نخبگان آسیا و در دو بازی مقابل الغرافه قطر و الاهلی عربستان، کدام تیم ایرانی بهتر نتیجه می‌گیرد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی