نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
جواد خیابانی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

ادعای جواد خیابانی گزارشگر معروف سیما درباره دوپینگ برخی بازیکنان استقلال قبل از دربی سال ۱۳۵۴ حواشی زیادی را ایجاد کرده است.

شهروند آنلاین در گزارشی نوشت: جواد خیابانی مدتی است پنجشنبه‌ها در برنامه سلام صبح بخیر شبکه سوم سیما حضور پیدا می‌کند و روایت‌هایی را درباره اتفاقات نوستالژیک فوتبال بر زبان می‌آورد. گزارشگر معروف و خبرساز صداوسیما پنجشنبه گذشته نیز طبق روال همه هفته‌ها روی آنتن رفت، اما اینبار ادعایی را مطرح کرد که سروصدای زیادی به پا کرده است.

خیابانی به دربی سال ۱۳۵۴ استقلال و پرسپولیس اشاره کرد که با برتری آبی‌های پایتخت به پایان رسید، اما ادعای او درباره دوپینگ چند بازیکن آن زمان تاج واکنش‌های مختلفی در پی داشته است.

خیابانی در این‌خصوص گفت: «تاج این بازی را ۳ بر یک برد و همایون بهزادی که سرمربی وقت پرسپولیس بود ادعا می‌کند که بازیکنان تاج دوپینگ کردند. او مدارکی رو می‌کند که چند بازیکن تاج شب قبل در کلانتری یوسف‌آباد بودند و همین مسأله باعث شد تا از هفت بازیکن این تیم پس از بازی آزمایش دوپینگ بگیرند.»

او صحبت‌هایش را اینطور ادامه داد: «بازیکنان متخلف توسط افسر دوپینگ راهی آزمایشگاهی در خیابان طالقانی می‌شوند و آنطور که من شنیدم جواب آزمایش دوپینگ آنها هم مثبت اعلام می‌شود.»

ادامه ماجرا از زبان خیابانی جالب‌تر بود: «علی عبدو رئیس باشگاه پرسپولیس و کامبیز آتابای رئیس فدراسیون فوتبال از همایون بهزادی می‌خواهند به دلیل حضور تیم‌ملی در مسابقات انتخابی المپیک، در این قضیه کوتاه بیاید. به دلیل اینکه تمام بازیکنان متهم‌شده، بازیکنان تیم‌ملی بودند و محرومیت آنها باعث ازهم‌پاشیدن تیم‌ملی خواهد شد، همین موضوع باعث درگیری بین بهزادی و عبدو شده و سرمربی وقت پرسپولیس از سمتش برکنار و بیوک وطنخواه جانشینش می‌شود.»

این ادعای خیابانی جنجال بزرگی درست کرد و باعث شد اکثر بازیکنان تیم آن زمان تاج (استقلال) که در قید حیات هستند به گزارشگر معروف سیما حمله کنند.

حمله های تند و شدید به مجری و گزارشگر جنجالی/ در استقلال فقط یک نفر سیگار می کشید؛ همین!

منصور رشیدی، دروازه‌بان سابق استقلال و تیم‌ملی یکی از نفرات تاج در آن مسابقه بود. او در واکنش به موضوع مورد ادعای خیابانی گفته است: «اصلا چنین مسأله‌ای نبوده و خدا شاهد است که اولین‌بار است می‌شنوم. شاید بچه‌های دیگر اطلاعات بیشتری داشته باشند؛ نمی‌دانم در آن‌ مسابقه بازی کردم یا نه، ولی در بطن کار بودم و فکر نمی‌کنم این اتفاق درست باشد.»

او افزود: «در ایران تا پیش از انقلاب آزمایش دوپینگ وجود نداشت و اصلا هم اینطور نبود که بگویند یک بازیکن دوندگی زیاد داشته یا با سن بالا بیش از حد تلاش می‌کند پس دوپینگ کرده است. اصلا آزمایش دوپینگی وجود نداشت و من هم چیزی نشنیده‌ام.»

در عین حال شایعاتی مطرح شد که منظور خیابانی از دوپینگ مثبت‌شدن آزمایش مصرف موادمخدر بوده که البته پیشکسوتان کنونی استقلال و بازیکنان آن زمان تاج چنین مسأله‌ای را نیز رد می‌کنند. حسن روشن در این‌باره گفته است: « واقعا از حرفی که جواد خیابانی زد، شوکه‌شدم و تعجب کردم. واقعا نمی‌دانم او چرا آمده و همچین مزخرفی گفته است. اگر سند و مدرکی برای حرف‌هایش دارد رو کند، ولی اگر سندی ندارد چرا چنین حرفی را روی آنتن زنده می‌زند؟»

روشن درباره شایعه مصرف موادمخدر توسط بازیکنان در آن زمان تاکید کرد: «آن زمان سالم‌ترین تیم فوتبال ایران در کنار تیم‌هایی مثل راه‌آهن همان تیم تاج بود. بحث دوپینگ و اعتیاد و این مسائل در تیم‌های دیگر وجود داشت و من می‌دانم ولی اسمی نمی‌برم، اما تیم تاج واقعا سالم‌ترین تیم فوتبال ایران بود. در آن تیم فقط خدابیامرز ناصر حجازی بود که گه‌گاهی سیگار می‌کشید و سایر بچه‌ها حتی اهل همان سیگار هم نبودند چه برسد به این کارها؟»

منبع: شهروند آنلاین

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۹
  • کیسه حکومتی IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    کیسه کشا از دیرباز به کثافت کاری عادت دارن نمونه اش قهرمانی فصل قبل با حمایت سجادی کیسه کش
    • لنگ مفتی IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
      سلام بر دوستان عزیز فلانی اومده به بهزادی گفته برای انتخابی المپیک که داریم کوتاه بیا بچه ها بدون مشکل برن بازی کنند ایراد این داستان آقای خیابانی اینه که مگه برای المپیک تست دوپینگ نمی‌گیرند؟! اثر دوپینگ هم باقی می مونه و یکروزه از بین نمیره! المپیک که سخت گیر تره! همیشه این آقا باید به یه شکلی بیاد خودشیرینی کنه بعدش هم ضایع شه! مثل ادعای انگلیسی بلد بودنش که در مکالمه با آقای فاریاس! مستر فاریاس رو مجبور کرد براش فارسی صحبت کنه! مرد حسابی مگه مجبوری!!
    • آذری IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
      اولاً حرفهای کسی رو که حتی همکاران خودش قبول ندارن رو زیاد جدی نگیرین! این بنده خدا اینقدر سوتی داد تا از برنامه های ورزشی حذفش کردن و الان هم جایی بجز برنامه سلام صبح بخیر نداره تازه اونم با کلی پارتی بازی که آبرو و حیثیتش نره گزاشتن تا یه جوری سر خودشو گرم کنه! در مدح آقای خیابانی همین یک کلام بس که ایشون بواسطه شرکت تبلیغاتی که دارن زمان سرمربیگری کروش میخواستن بند تبلیغات پیراهن تیم ملی رو بگیرن ولی کروش قبول نکرد و دمش گرم که قبول نکرده بعد اون قبول نکردن ها هم آقای خیابانی یک شبه شد منتقد کروش و از امام و شهیدان مایه گذاشت و گریه کرد که کروش رو بندازن بیرون تا نون ایشون که آجر شده بود دوباره بواسطه رفتن کروش برگرده به جیب مبارکشون! تمام این حرفها هم مستند هست و کسی خواست آدرس بده کامل میفرستم براش! دوما اگر فوتبالی باشه کسی میفهمه در این حد این چیزی که خیابانی نشون داد استناد به یک نامه که هفت بازیکن استقلال توی کلانتری بودن!کجاش ثابت میکنه دوپینگ کردن این بازیکنها؟ از کی تا حالا تست دوپینگ رو توی کلانتری میگیرن که این آقا استناد به اون کرده و میگه مدرک داره و محکم هم میگه دوپینگ
    • آذری (قسمت دوم کامنت) IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
      دوپینگ کردن این بازیکنها!سوم اینکه وقتی خدا کسی رو زده دیگه نباید بیشتر از این ما بزنیمش!این بنده خدا فکر میکنه با این حرفها دوباره میتونه روی بورس برگرده ولی ایشون بواسطه یه سری پاچه خواریهاش منفور بود و منفورتر هم شد، تا الان مردم بخاطر سوتی هاش میدیدنش میخندیدن بهش الان تا میبیننش با فحش و القابی که کاملا برازندشه صداش میکنن! امیدوارم آقای خیابانی انگلیسی الاصل که که به ده تا زبان دنیا خیلی روان صحبت میکنه و اصلا هم آبروی ایرانیهارو نبرده توی این زمینه، توی اسنادی که به دست آورده به زعم خودش این نکته رو هم سند بیاره که اصلا توی سال 54 مگه توی ایران تست دوپینگ هم وجود داشته؟آقای بهزادی که باخته بوده و فشار روش زیاد بوده و به در و دیوار میزده که یه جوری از زیر باخت در بره جالبتر اینکه خیابانی خودش اون زمان دو سالش بوده پسر بهزادی رو که اصلا اون موقع موز هم نبوده توی کمر باباش رو شاهد گرفته که پسر بهزادی هم شاهده دوپینگ بوده و جالبتر اونم تائید میکنه این مزخرفات رو!! یعنی خدایی با کیا شدیم هشتاد میلیون نفر، بعد میگن چرا پیشرفت نمیکنیم و چرا وضعیتمون اینجوریه...حرف آخرو پروین زد قرمزا
    • امیر علی IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
      اون سند منگوله دار و پلمب شده دست جواد خیابانی حتما از زیر رختخواب خسروانی اومده خخخخخ یعنی چنان با سند مدرک حرف زد نشون داد دیگه نفس کیسه کشا قطع شد
    • آبی رنگ عشقه IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      کار دو تا از پیشکسوتهای از دنیا رفته شما بوده
    • آبی رنگ عشقه IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
      نگذار دهنم را باز کنم اسمشان را بیاورم چون دستشان که با آن داوران را نوازش میکردند از دنیا کوتاه شده
  • رضایاک IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    تیم تاج منحل شده و سند و مدرک انحلال کاملش دست همشون هست و آقای پرویز مظلومی هم در یک مصاحبه تلویزیونی این موضوع را کاملا توضیح و تایید کرد. این تیم هییییییچ ربطی بجز رنگ پیراهن و اشتراک در چند بازیکن باهم نداشته و ندارن✋
  • دوپینگی IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    اینم مدرک زنده دوپینگ برای دوچرخه سواران عادی خخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • فرشاد IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    ای بابا خدا خیرت بدهد اقا جواد اینها همین چند سال پیش زمان بابا محمودشان در ریاست جمهوری که همین عزیز محمدی کاندیدای فدراسیون که رئیس سازمان لیگ بود در بازی فینال جام حذفی بود یا نیمه نهایی دقیق یادم نیست 3 نفر از بازیکنانشان بنامهای امیر آبادی ،حسینی و یکی دیگه از جک تری دیهایی که فرهادشون از امارات آورده بود در بازی با پرسپولیس زدند به رگ وآن بازی را 3 بر یک بردند که اتفاقا همان 3 بازیکن که دوپینگ کرده بودند گل زدند که با حمایت بابا محمود و سردار عزیز محمدی ریاکار از کیسه و فتل اجازه رفتن پرونده به کمیته انضباطی را ندادند فقط به این بسنده کردند که آره دوپینگ کردند اما اطلاع نداشتند که اینها دوپینگ حساب میشود زیر بار نرفتند که اتفاق در برنامه نود آنسال من خودم دیدم که حاج فتل برای قرعه کشی بازیهای اسیایی رفته بود همین عزیز محمدی را برده بود وقتی فردوسی پور ازش پرسید ایشان برای چه آمده گفتند مهمان کیسه در مالزی هست که در اصل همان دست خوش برای این سردار ریاکار که مانع برخورد با دوپینگ اینها شد بود حالا شما توقع داری اینها مطلب 50 سال پیش گردن بگیرند آنهم زمانی که اشرف و تیمسار افیونی..
  • فرشاد IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    خبر ورزشی ریاکار طرفدار کیسه چرا فایل صوتی اینها را در سایتتون قرار ندادید من میدونم چرا تو آن فایل صوتی یک مطلب هست که میگه وقتی دوپینگ کیسه کشها ثابت شد و قرار شد محروم بشوند از بالا منظورشان کاخ آنگور بگور به فدراسیون می نویسند که نباید محروم شوند بهانشان بازیهای المپیک بوده که در اصل دستور اشرف و تیمسار افیونی بوده که مرحوم علی عبده رئیس باشگاه پرسپولیس به مرحوم همایون بهزادی سرمربی پرسپولیس میگه از بالا دستور کوتاه بیا که بهزادی کوتاه نمیاد به همین خاطر با هم دعواشون میشود که منجر به اخراج سرمربی پرسپولیس میشود و وطنخواه به جاش میاد و درخت کاجهای حکومتی آن زمان و کیسه کنونی و حکومتی این زمان محروم نمی شوند
    • راکی IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
      کلمه ریا کار رو تازه یاد گرفتی هزار بار گفتی🤣🤣تخیلات قوی داری جای تو بودم هری پاتر شیش رو مینوشتم😆😆
  • بابا مسعود IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    اولین دپینگی لیگ سعداوی. اولین لژیونر کشور کاویانپور .اولین دپینگ دروازه بانی واعضی . تنها کارت به کارت ثابت شده فوتبال دایی. تنها ورزشکاری که کل استادیوم اصفهانو بخاطر تست ندادن بهم ریخت جلال حسینی و........ کلی نمونه ای دیگه حالا اون جونهایی که تو سی سالگی یهو سنگکوب کردنو کاریشون نداریم روحشون شاد . لنگی جماعت پررو نیستن اینا اول رو بودن بد دستو پا در آوردن. لنگی جان درسته از فوتبال سر درنمیارید که اگه میاوردین لنگی نمیشدین حداقل وجدان داشته باشید.
    • سورنا۲ستاره IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
      دمت گرم با تنها مطلبی که حال کردم مطلب تو بود👍.لنگی اگه فوتبال میفهمید جام در جام آسیارو بالتر از جام باشگاها نمیدونست.لنگی اگه فوتبال میفهمید از خودش میپرسید اگه استقلال قهرمان همون چهارجانبه شده پس چرا ما نشدیم مشکل کجابوده.لنگی لوگوی باشگاهش سنگ پاس که تراشیدن کله خر دراوردن ازش.کل کل با ی لنگی مثل کشتن پشه رو صورت خودت میمونه هر چقدر تلاش میکنی بدتر اعصاب خودت خورد میشه.
  • ارسلان GB ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    خیابانی اوردن مجلہ وگفتن یک ادعا چیہ را میخواہی بگی انہم برای پنجاہ سالكي پیش شما مجریان وجراید کشور جیرہ خوارومزدور ہستید ادعای یک لنگی ویک مجلہ کہ صحت وسقم ان معلومات نیست شاید مجلہ را درست کردہ باشیدو انقراض لنگی ہم کہ دراسات قید حیات نیست از کجا معلومات اوراست بگہ شاید بخاطر فرار از شکست تیم لنگ حرفی زدہ باشہ و یک مجلہ ہم بارزاً او ہمکاری کردہ باشہ مگر ما الان ہمہ ی مطالبی کہ مجلات وکلا جراید مینویسند درستہ مسلما نہ مثلاً راجب قہرمان شدن استقلال در اسیا انکار میکننداصلا جراید انہایی کہ مزدوروجیرہ خوار ہستند مطلب از دہن بازیکن مربی وپیشکسوت ہوادارو ومسولین ووووو مینویسند ہمہی انہا درستہ تویا خودت را مسخرہ کردی یا جیرہ خواری بایک مجلہ امدی ومیگی تاج ہفت بازیکنش فلان سال دوپینگ کردہ میدونم عقلت کمہ ولی خودت داری میگی میگن اگہ نمیدونی چرا تو برنامہ میگی معنی حرفت میشہ کو خوردم مزخرف میگم اونہا میگن و میری مجلہ میاری کہ دوبارہ گو بخوری بخور تاريخ سیر بشی مجلہ ی ساختہ شدہ یا مربی کہ شکست خوردونفلوقول میکنی پس بخورو بیشتر ہم خواستی بہت میدیم تاريخ سیر سیر کہ شدی تاريخ مزدور این وان نشی
  • امید US ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    عرق سگی دوپینگه یا نه ؟
  • تاج کبیر IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    هفتا بازیکن ملی پوش پس از بقیه سر بودن دوپینگ میخاستن چکار .بعد همینارو بردن المپیک یعنی اونجا تست نبوده .از کی تا حالا نیروزا رو کلانتری میگیره والا خیلی....
  • آبی رنگ عشقه IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۱
    همایون بهزادی چه کاره مملکت بوده که عبده و آتابای التماسش میکرده اند بی خیال شود ؟ نکند واقعا اون کاره بوده؟
  • Ali IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    آقای رشیدی : شما میگی نمی دانم من بازی کردم یا نه چطور تو وقتی از بازی کردن خودت خبر نداری از بقیه میخواهی خبر داشته باشی؟؟؟؟
  • Ali IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    کاربر به نام سورنا۲ستاره: خوب آقای فهمیده تو بگو اگر این ستاره هایی که ازش اسم میبری قانونی است و واقعی چرا تا زمان مدیر عاملی حاجی فتح اله زاده حتی یک ستاره هم روی پیراهن تیمتان حک نشده؟؟؟؟از 1970تا 1990 بیست سال میگذرد هیچ ستاره ای روی پیراهن تیمتان نیست چرا؟؟؟(یعنی 1971-1972-1973 و....نمی شد روی پیراهن ستاره را چاپ کنند؟؟؟)چون مسابقات چهارجانبه که قهرمانی آسیا نمی شود میشود؟؟؟ یعنی یک تیم با سه مسابقه حالا باهر نتیجه ای چون از سه تیم دیگر امتیاز بیشترآورده ویا امتیاز یکی بوده با تفاضل گل اول می شده ، این شد قهرمانی آسیا؟؟؟ یعنی آسیای به این پهناوری فقط چهار تیم داشته؟؟؟به ان دلایل هست که هیچ اعتباری ندارد واین بود و بود تا زمان حاجی فتح اله زاده ناگهان از شرایط کی به کی بودن استفاده ( بلکه باد گفت سوء استفاده) کرد و یکی هم نه دو ستاره روی پیراهن تیم چاپ کرد
    • آبی رنگ عشقه SG ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      زمانیکه ما چهار جانبه بازی میکردیم شما چه گ...ی میخوردید ما جام 4 جانبه میبردیم شما گ...ه زیادی میخوردید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی