نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
من و طارمی اگر ایرانی نبودیم قیمت‌مان چند برابر بود/ اسکوچیچ را برکنار کنند شرایط بدتر می‌شود/ حرف از صعود یعنی تخریب تیم ملی
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

سردار آزمون ستاره تیم ملی و تیم بایرلورکوزن معتقد است تغییر کادرفنی در این مقطع به نفع تیم ملی نیست.

امید یوسفیان؛ چند روز قبل سایت معتبر ترنسفرمارکت، سردار آزمون فوق ستاره تیم ملی ایران را به عنوان با ارزش‌ترین بازیکن حال حاضر فوتبال ایران معرفی کرد و مهدی طارمی زوج سردار در تیم ملی هم در جایگاه دوم قرار گرفت. همین موضوع بهانه ای شد تا با سردار تماس بگیریم و در مورد این موضوع و البته سایر مسائل فوتبالی گپ بزنیم. از اردوی قطر، تیم ملی و شانس صعود به جام جهانی گرفته تا تاسیس تیم والیبال بانوان و فصل جدید بوندسلیگا. گفت‌وگوی اختصاصی خبرورزشی را با ستاره لژیونر فوتبال ایران در ادامه می‌خوانید.

از چه زمانی در تمرینات لورکوزن شرکت می‌کنی؟

خب تیم ما چند وقتی است که تمریناتش را شروع کرده ولی من چون درگیر اردو و بازی تیم ملی بودم، دیرتر به تمرینات اضافه می‌شوم و فعلا مشغول استراحت هستم. به امید خدا چند روز دیگر راهی آلمان می‌شوم تا در تمرینات پیش فصل شرکت کنم.

با قدرتی که بایرن در آلمان دارد، کمتر تیمی می‌تواند در راه قهرمانی بوندسلیگا برای آن‌ها مزاحمتی ایجاد کند. به نظرت این موضوع فضای رقابتی را در فوتبال آلمان از بین نمی‌برد؟

ببینید؛ من به شخصه به همه تیم‌ها احترام می‌گذارم و می‌دانم بایرن مونیخ چه تیم بزرگی است. با این حال هیچ تیمی نمی‌تواند در فوتبال بگوید که ما از پیش برنده ایم و یا قهرمان خواهیم شد. مثلا در بازی برگشت فصل قبل مقابل بایرن، با اینکه کاملا تیم برتر زمین بودیم و باید بازی را می‌بردیم، به نتیجه تساوی یک بر یک رسیدیم. لورکوزن تیم کوچکی نیست و شک نکنید که ما برای قهرمانی وارد بازی‌ها خواهیم شد و می‌خواهیم تنه به تنه بایرن و سایر تیم‌ها برای قهرمانی بجنگیم.

از فصلی که گذشت برای ما بگو. توانستید جواز حضور در چمپیونز لیگ را کسب کنید.

خب من از نیم فصل از روسیه به فوتبال آلمان آمدم. مدتی طول کشید تا با شرایط بوندسلیگا خودم را وفق دهم. بازی در این سطح با بازی در لیگی مثل روسیه قابل مقایسه نیست. در مجموع شرایط طوری پیش رفت که بعد از گذشت چند وقت به ترکیب اصلی رسیدم و خداراشکر نتایج خوبی هم گرفتیم. بازی در لیگ قهرمانان آرزوی هر بازیکنی است و حس فوق العاده ای دارد. خیلی خوشحالم که مجوز حضور در این رقابت‌ها را به همراه لورکوزن گرفتیم و می‌توانم فصل آینده هم در بزرگترین تورنمنت فوتبال باشگاهی دنیا بازی کنم.

پاتریک شیک یکی از سرشناس‌ترین بازیکنان تیم شما است. بازی کردن در خط حمله کنار او چطور است؟

فوق العاده است. شاید باورتان نشود ولی یکی از بهترین مهاجمانی است که تا به حال دیدم. ضربه به توپ، هوش، تمام کنندگی، جایگیری و به طور کلی همه چیز را در کنار هم دارد و خیلی خوشحالم که در کنارش فوتبال بازی می‌کنم.

شیک از نظر جسمانی مشکلی ندارد؟ یادم می‌آید چند سال پیش در آستانه پیوستن به یوونتوس قرار داشت ولی آن موقع در تست‌های پزشکی رد شد و یوونتوس هم قیدش را زد.

واقعا این چیزی که تو می‌گویی را من نمی‌دانستم و در جریانش نیستم. ما که چیزی ندیدیم و پاتریک کاملا سالم و سرحال است. اگر او مشکل جسمانی دارد، پس ما دیگر شرایطمان خیلی وخیم است. (با خنده)

من و طارمی اگر ایرانی نبودیم قیمت‌مان چند برابر بود/ اسکوچیچ را برکنار کنند شرایط بدتر می‌شود/ حرف از صعود یعنی تخریب تیم ملی

سایت معتبر ترنسفرمارکت در گزارشی تو را به عنوان با ارزش‌ترین بازیکن ایرانی معرفی کرد و مهدی طارمی هم در رده دوم قرار گرفت. در این مورد چه صحبتی داری؟

خب طبیعی است که از این موضوع خوشحالم. بازیکنان ایرانی استعداد فوق العاده ای دارند و می‌توانند در بهترین تیم‌های دنیا بازی کنند. با این حال آنقدری در اروپا به بازیکنان ایرانی توجه نمی‌شود. اگر من و مهدی ایرانی نبودیم، شک نکنید قیمت ما در بازار جهانی چند برابر بود. با این حال امیدوارم شرایط طوری شود که استعدادهای فوتبال ایران بتوانند به بالاترین سطح در دنیا برسند.

شرایط این روزهای تیم ملی را چطور می‌بینی؟

باید واقعیت را به مردم بگوییم .اوضاع زیاد مناسب نیست اما ما هم نباید خیلی به این موضوع دامن بزنیم. این تیم ملی، تیم ملی ایران و برای مردم است. من به عنوان بازیکنی که ۹ سال است در تیم ملی حضور دارم، از مردم می‌خواهم که حمایت کنند. ضمن اینکه خیلی امید دارم هر کسی رئیس فدراسیون شود، اوضاع را بهبود ببخشد. از طرفی ما پول‌های بلوکه شده زیادی داریم که چند میلیون میلیون دلار است اما به دست فدراسیون فوتبال نمی‌رسد.

من از وزیر ورزش و هر مسئول دیگری که می‌تواند آن پول‌ها را به فدراسیون فوتبال بیاورد، خواهش می‌کنم که این کار را انجام بدهد. تزریق این پول‌ها می‌تواند به برگزاری اردوها و بازی‌های تدارکاتی بهتر کمک کند. بزرگان تیم ملی و همچنین خبرنگاران و پیشکسوتان باید از تیم ملی حمایت کنند چون ما فقط یک فیفادی دیگر پیش رو داریم و بعد از آن وارد جام جهانی می‌شویم و بازی‌های خیلی سختی مقابل امریکا، انگلیس و ولز باید برگزار کنیم. امیدواریم که بتوانیم نتیجه بگیریم. ما بازیکنان مستعدی در تیم ملی داریم و به بازیکنانی که در فوتبال ایران بازی می‌کنند خیلی امیدوارم و اعتقاد دارم. آنها می‌توانند در لحظه نتیجه را تغییر بدهند، به تیم ملی کمک کنند و باعث شادی مردم شوند.درست است که از نظر برنامه ریزی خوب نیستیم و بازی‌های دوستانه مناسبی نداشتیم. درست است که امکاناتمان در حد سایر تیم‌ها نیست، ولی باید امیدوار باشیم و هرچه داریم برای خوشحالی دل مردم ایران بگذاریم.

به نظرت با این وضعیت شانسی برای گرفتن نتایج خوب در جام جهانی داریم؟

همیشه ما ایرانی‌ها ثابت کردیم که مرد روزهای سخت هستیم. کار نشد ندارد و هرچیزی در فوتبال ممکن است. همانطور که گفتم، با همه مشکلات و سختی‌ها همه توانمان را می‌گذاریم تا نماینده خوبی برای مردم ایران باشیم.

بعد از قرعه کشی جام جهانی، خیلی از حرف از صعود می‌زدند و معتقد بودند با این گروه می‌توانیم به راحتی راهی مرحله بعد جام جهانی شویم. نظر تو به عنوان یکی از مهره‌های اصلی تیم ملی چیست؟

این حرف‌ها خنده دار است. آن‌هایی که حرف از صعود می‌زنند، هدفشان تخریب تیم ملی است و اصلا فوتبالی نیستند. کسی که فوتبال بداند و مسائل را دنبال کند، می‌داند که ولز و آمریکا تیم‌های خوبی دارند و بازیکنانشان در لیگ‌های معتبر اروپایی بازی می‌کنند. انگلیس هم جای خود. نا امید نیستیم ولی کار واقعا سخت است و به نظرم نباید اصلا توقع مردم را بالا برد. امیدوارم بهترین‌ها برای تیم ملی رقم بخورد و ما بازیکنان تیم ملی هم تمام تلاشمان را می‌کنیم تا بهترین نتایج را کسب کنیم.

انتقادها در خصوص اردوی قطر زیاد بود. به نظرت این اردو توانست به تیم ملی کمکی بکند؟

خب مشکل اصلی ما در قطر آب و هوای آنجا و امکانات نه چندان خوب بود. دو هفته تمرین در آن شرایط بازیکنان را فرسوده کرد و ما فقط توانستیم یک بازی در روز آخر اردو برگزار کنیم. امیدوارم در فیفا دی بعدی شرایط تغییر کند و ما بتوانیم چند بازی دوستانه خوب را مقابل تیم‌های قوی برگزار کنیم.

بازی با الجزایر چطور بود؟

هرچند بعضی از بازیکنانشان را نداشتند، با این حال تیم خوبی بودند و موفق شدند ما را شکست دهند. فکر می‌کنم در مجموع بازی با این تیم بد نبود و حداقل یک محکی خوردیم. امیدوارم در اردوی بعدی بتوانیم بازی‌های بیشتری برگزار کنیم تا با آمادگی خوبی وارد جام جهانی شویم.

من و طارمی اگر ایرانی نبودیم قیمت‌مان چند برابر بود/ اسکوچیچ را برکنار کنند شرایط بدتر می‌شود/ حرف از صعود یعنی تخریب تیم ملی

در این مدت و به خصوص بعد از اردوی قطر، انتقادات از اسکوچیچ هم زیاد شد و حتی خیلی‌ها از تغییر کادرفنی حرف زدند. به نظرت برکناری اسکوچیچ در این مقطع کار خوبی است؟

چرا باید سرمربی را تغییر دهیم؟ من واقعاً این صحبت‌ها را متوجه نمی‌شوم. الان وقت حمایت است و تنها یک اردوی دیگر در پیش داریم. شما فکر می‌کنید اگر بهترین مربی دنیا را هم بیاوریم بتواند کار خاصی انجام دهد؟ اول از همه فدراسیون باید بازیکنان را حمایت کند و بازی‌های دوستانه خیلی خوبی تدارک ببیند، نه تغییر سرمربی.

کنار گذاشتن سرمربی در شرایط کنونی خیلی بد است و کار ما را دشوار می‌کند. اینکه او توانسته رکورد را جابجا کند یعنی قابلیت‌هایی دارد. هر زمانی که اسکوچیچ حمایت شده نتایج خوبی گرفته است. هر زمانی که هم از تیم ملی و سرمربی آن انتقاد شده متاسفانه نتایج خوبی کسب نشده است. در این شرایط بهترین کار حمایت از بازیکنان و کادرفنی است.

همه می‌دانند که ارتباط خوبی با قربان بردیف داری. حتی شنیده شد چند بازیکن برای تراکتور به او معرفی کردی. به نظرت او می‌تواند در فوتبال ایران موفق شود؟

بردیف فوق العاده مربی خوبی است و شما خواهید دید که تراکتور را متحول خواهد کرد. با این حال هر مربی برای موفقیت نیاز به ابزار خوب و امکانات مناسب دارد. اگر از ارو قهرمانی و یا سهمیه می‌خواهند، باید بتوانند خواسته‌هایش را برآورده کنند. من چند بازیکن بسیار خوب به او معرفی کردم که همگی عضو تیم ملی هستند و یا کیفیتی در این حد دارند. تا جاییکه می‌دانم فعلا فقط یک بازیکن را توانستند بگیرند و بقیه به تیم‌های دیگر رفتند. اگر بازیکنان مدنظر بردیف را بگیرند، شک نکنید نتایج فوق العاده ای خواهد گرفت

تو امسال یک کار جالب کردی و یک تیم والیبال بانوان را در شهر گنبد، مدیریت می‌کنی. هدفت از این کار چه بود و اینکه کلا تجربه مدیریت در ورزش چطور است؟

من به عنوان ورزشکار وقتی می‌بینم بانوان کشورم استعداد دارند و می‌توانند پیشرفت کنند و کم‌کاری در این مورد انجام می‌شود، انتقاد کردم و همیشه در این مورد حرف زدم . خانواده و اقوام من همه والیبالیست بودند. بخصوص پدرم که جزو بازیکنان بزرگ تیم ملی در گذشته بوده است و الان هم کارهای مربوط به تیم والیبال سریک را انجام می‌دهد. فقط من در خانواده فوتبالیست شدم و حتماً خواست خدا همین بوده است. من این کار را برای حمایت از بانوان انجام دادم. چون می‌دانم چه استعداد و پتانسیلی در ورزش دارند. امیدوارم همین روند را ادامه دهم و بتوانم در رشته‌های بیشتری فعالیت کنم. درآمدی از این کار بدست نمی‌آورم ولی اینکه می‌توانم به مردم کشورم کمک کنم و باعث پیشرفت و موفقیت آن‌ها شوم، حس بسیار خوبی دارم و این موضوع باعث خوشحالی من است. مدیریت در ورزش کار سختی است ولی فعلا پیش می‌رویم تا ببینیم چه خواهد شد. در این راه البته خانواده ام مثل همیشه پشتیبان من هستند و خیلی به من کمک خواهند کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • رضا IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    اره اگه کیروشو نیارن چیزی عوض نمیشه اگه بیارن چون شناخت ازفوتبال ایران بازیکناش داره خیلی چیزا عوض میشه خط دفاع خوب میشه خط هافبک دروازبان
    • اشکان IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      نرود میخ آهنین در سنگ! تمام اهل فن و کارشناسای با سواد فوتبال ایران ، اکثر بازیکنان تیم ملی، همه و همه مخالف عوض کردن سرمربی هستن اونوقت چهار تا بچه در کانالهای مجازی و سایتها در حالیکه هنوز اصلا زمین چمن رو از نزدیک ندیدن از تغییر سرمربی و آوردن کی روش تز میدن! کاش مدرسه ها زودتر شروع می‌شد میرفتن دنبال درس و مشقشون و اینقدر در سایتها و کانالهای ورزشی کلوپ بازی در نمی‌آوردن! کی روش یه بار بین چهارم تیم ، تیممون رو چهارم کرد،مگه قرار بوده پنجم بشیم؟ یه بار هم به لطف گل بخودی حریف ما سوم شدیم اونا چهارم! پس این کی روش کی روش که می‌کنن دقیقا چیکار کرده؟ آسیا هم که هیچی! باج دادن به امثال عمان، لبنان، عراق ، ازبکستان و باخت سه هیچ به ژاپن. گلی به گوشه جمال قوچان نژاد که حداقل کاری کرد تا هوادارای کی روش و نه تیم ملی، بتونن کره کره کنن و گرنه هشت سال چیز خاصی ندیدیم در حالیکه که اسکو تیم نود درصد حذف شده رو به جام جهانی رسوند
    • ... IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      دمت گرم اشکان. کیروش‌پرستا فکر کردن فقط او بلده فوتبال دفاعی رو پیاده کنه و فقط اوست که میتونه جلوی قوی و ضعیف ترسو و محتاط بازی کنه. اسکوچیچ هم صددرصد بلده دفاعی بازی کنه ولی جلوی حریفای بزرگ نه حریفای ریزه میزه مثل کره و عراق و بحرین و مالدیو و... . این بچه‌ قنداقیا فدراسیونو که عرضه نداره یه بازی تدارکاتی واسه تیم ملی جور کنه ول کردن چسبیدن به اسکوچیچ ننه مرده که انصافا خوب نتیجه گرفته. او فقط باید چند تا از پیرمردای تیم از جمله حاج‌صفی و انصاریفرو بذاره کنار و چند تا جوون سرحال و سرپنجه رو جاشون بیاره. اینایی که میبینی یقه جر میدن واسه کیروش یه مشت کیسه‌کش بدبختن که فکر میکنن که اگه او بیاد درهای تیم ملی به روی استقلالیا باز میشه و پرسپولیسیا بایکوت میشن. بازی غلامی و نورافکن و مجید حسینی و کاوه رضایی استقلالی رو هم دیدیم. کنعانی و شجاع و امیری و طارمی و بیرانوند رو از تیم ملی بگیری کیسه گل میشدیم پیش عراق و بحرین و بقیه تیمهای گروه. سوتیهای غلامی و نورافکن و مجید حسینی باعث باخت ما به کره و الجزایر بود. حالا تقصیرو بندازین گردن آمریکای جنایتکار.
  • عماد US ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    من جای اسکوچیچ بودم میزاشتمش رو نیمکت، علیپور و میزاشتم جاش. اعتماد بهدنفس انقدر پایین؟ مگه کامرون در جام جهانی نود فوتبال درجه یک دنیا بود که اومد کولاک کرد؟
  • ... IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    هیچوقت خودتو با طارمی مقایسه نکن مرده‌خور. تو یه مرده‌خور بیشتر نیستی که نه تکنیک داره، نه بازیسازی بلده و نه دوندگی لازم رو داره. عیار تو تو بازیهای دفاعی کیروش معلوم شد که تو اکثر دقایق بازیها گم و گیج بودی. اگه تونستی مثل طارمی گل بزنی و پاس گل بدی و دریبل بزنی و به خط هافبک کمک کنی اون وقت حسابه. از نظر من تو هیچی نیستی. فقط شانس آوردی که پدرت عقل درست و حسابی داشت و تو رو آورد تو ورزش. تازه با گندت تو روسیه هم هیچ برخوردی نشد از طرف فدراسیون بنجل به دردنخور. تو بایر لورکوزن عیارت معلوم میشه
    • Moree IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      حسادت میکنی بیچاره؟ چه ته آزمون جز بهترین فوروادرهای اسیاست چیه انقدر میپری بالا پایین ،
    • ... IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      تو اگه حالیت بود از این مرده‌خور بی‌تکنیک طرفداری نمیکردی. یا فوتبال حالیت نیست یا کلا حالیت نیست. کسی که فقط بلده وایسه تا بهش توپ بدن و هیچ حرکت مثبتی برای تیم نمیکنه باید بهش گفت مرده‌خور. بازیهای جام جهانی زمان کیروشش رو ببین که چطور محو میشد از بازی و تیمو ۱۰ نفره میکرد. افتاد یا بزنم تو سرت بیفته. جماعتی که الکی از یه یابو طرفداری میکنن باید بهشون گفت نفهم.
  • مهدی IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    که توکه خوبشونو تو لورکوزن بازی میکنی اینی میگی وای به حاله بازیکنای دیگه تو خودتم به مربی انچنان اطمینانی نداری می دونی چجوریه نمی خوای بروز بدی سردار جان وگرنه چپو راست هی نمیگفتی نباید انتظارا ببریم بالا میشه مث بازیکنای دیگه ساکت بمونی هی طرفدار اسکوچیج نکنی مربیتون اینه که حاله روز روحیتون شده اینه اصن اعتماد به نفس ندارین چرا ازکیفت فنیش نمیگی ازبازیکنای که استفاده میکنه تو پست غیر تخصصی میزاره ازفرصتی که بازیکنای ذخیره نمیده عملا به نمیکتم که اعتقادی نداره توکه پیششی طرفداریشو میکنی به اقای مربی یه تیم وقتی موفقه یه نمیکت قویم داشته باشه بگو انقد بازی تداروکاتی لغو نکن هی بهانه مصدومیت راه دور نیار و نگران ما ۱۱ تایی لااقل یه بازی دوستانه واسه ذخیره بزاره یه بارو اون بدبختارو بسنجنده چطور الجزاایر اومد مقابل با ترکیب دومش بگو توام بلدی اون کارو کن
  • محمد IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    مربی خوب مربیه که حس انگیزه رقابت بین بازیکنای فیکس ذخیره ازبین نبره که بازیکن فیکس اگه اشتباه کرد یا بد کرد اصمینان داشته باشه فیکسه اگه اطمینان به فیکس بودن نداشته باشه همیشه خوب بازی میکنه تلاش میکنه تو همه جای دنیا اونجوریه ولی متا سفانه همین رقابت ازبین برده بازیکن تو پست غیر تخصصیش میده وقتیم نتیجه نمگیره میگه بازیکن اصلی نبود مگه قراره بازیکن اصلی همیشه باشه فوتباله هزار اتفاق عملا اون فقط ۱۱ قبول داره حتما تو جام جهانی حتما تعویضی نمیکنه دیگه اگه تعوضیم کنه اون بازیکن ذخیره ازبس بازی نکرده بهش فرصت داده نشده هم استرس داره نه به اعتماد به نفس داره اینجاست که چون نمیکت کار نشده کارمون تمومه من نمی دونم این سردار طرفداری چیه اسکوچیچ میکنه
  • بنام DE ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    هر دو جز بهترینهای تاریخ فوتبال ایران هستن.💪
  • پدرام CA ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    بزرگترین حسن وجود نظم در یک تیم فوتبال در مواقعی هست که بازیکنها در خطر احساسی شدن قرارمیگیرند مثل موقعی که یک تیم دو گل جلو میافته یا موقعی که یک یا دو گل عقب میافته. در طول هشت سال با کیروش ایران که زمانی به برگردوندن نتیجه معروف بود حتی بکبار نتونست بازی باخته رو به برد تبدیل کنه! نه در اسیا نه در ج ج نه در مقدماتی هیچ جا! اینها از برتری در مقابل کره در سئول میگن انگار در اون بازی برد حق ایران بوده یا گل ایران روی یک حرکت تیمی زده شده! رحمتی تک به تک با پارک رو خورد 4 سال بعد رحمان تک به تک با سون رو گرفت همین! کیروشیها متوجه نیستند یک مربی خوب الزاما سرمربی خوبی نمیشه. یک مربی به ندرت نیاز هست که تصمیمات مهم برای تیم بگیره در حالیکه اصل کار یک سرمربی نصمیم گیریه! سواد فنی فقط بخشی از کاره کما اینکه هیجکس حاضر نیست تیمش رو بده دست مدرسین فیفا! در واقع نوانایی حل چالش، یا اینکه دهنیت قوی برای تحلیل آنالیز خامی که به سرمربی میدن، بازی خونی و قوه تجسم مج آپ ها، ایده های فنی و داشتن شخم در موقع مناسب از سواد تئوریک یک سرمربی مهمنرند و خودشون رو در تصمیم گبریها نشون میدن.
  • حمید IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    حالا تو فکر کن با کیروش پرستیم بهت ثابت میشه هم تو جام جهانی هم تو بازی دوستانه که قراره انجام بدیم ما اگه حرفی میزنیم فقط به خاطر ابروی کشورمونه ما که نمگیم حتما کیروشو بیارن بزا مث عربستان که بهترین مربی فرانسوی رو سرشونو تو گروه به اون سختی اولشون کرد بزا بیارن ما ازخدامونه یه مربی بهتر ازکیروش بیارن ولی این فدراسیونه همیشه به صندلیشون چسبیدن پست مقام بیشتر واسشون ارزش داره تا تیم ملی واسه این میگیم کیروش تو این زمان بیاد که شناخت داره ازبازیکنا ازجام جهانی ۲۰۱۸ تا الان خیلیاشون بیشرفت کردن اون می تونه کاری کنه شما میگین گل بخودی تو جام جهانی زده شده ما نتیجه گرفتیم به خاطر ارسال خوب حاج صفی بود اگه طارمی پشت بازیکن مراکش بود اگه بازیکن مراکش تو دفع نمی کرد طارمی گلش میکرد یا گرفتن پنالتی رونالدو توسط بیرانود خودش میگفت انالیز کیروش بوده بهم گفته وقتی رونالدو استرس داره به سمت چپ میزنه یا میگفت کیروش و همه ما توانمو گذاشتیم رو بازی اول اگه بازی اول ببریم روحیه میگریم باعث میشه بازی دیگه ام نتیجه بگیزیم که همونم شد ما تا صعود چیزی فاصله نداشتیم اگه طارمی به خوبی الان بود
  • حسین IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    برای جلوگیری از فاجعه قطر به لینک زیر رای دهید https://www.karzar.net/46084
  • علی IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    کیفیت فنی بازی کنا ازجام جهانی ۲۰۱۸ تا حالا خیلی بالا رفته واسه همین ملت امیدوار شدن ولی حیف مربی خوب روشون نیست دست اسکوچیچ بازی ولی خوده اسکوچیچ دانش فنی نداره متلسفانه
  • آرش IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    دستت برای همه رو شده؛ فقط به خاطر منافع خودت از اسکوچیچ حمایت می کنی
  • وحید IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    امیدوارم از گروهتون صعود کنین اما چرا این حرفها رو زمان کی روش نمی زدین؟ یعنی چی که اگر حرف از صعود بزنین یعنی تخریب تیم ملی؟!
  • میلاد سعادتمندی IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    مصاحبه خوبی بود
  • مهدی IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    این آزمون فقط و فقط به این دلیل با برگشتن کیروش مخالفه چون براحتی از کت و کول اسکوچیچ بالا می ره و اصلا سرمربی رو ادم حساب نمیکنه در حالی که زمان کیروش از این خبرا نبود
  • پدرام CA ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
    آقا احمید دوباره برو ببین گل ایران رو طارمی به حساب اینکه مدافع مراکش میزنه توپ زو کاملا وایساد و حتی فشاری رو مدافع نیاورد. یعنی از مدافع رد میشد هیچکس به اون توپ نمیرسید من میفهمم نگرانی خیلیها رو منتهای مراتب میگم اولا هیچ تیم دیگه ای این کار رو نمیکنه که با یک هفته فرصت مربی عوض کنه کما اینکه هیج جا صجبتش نیست با اینکه خیلی از تیمها مربی شون معروف نیست و پول هم دارند مثلا تو گروه خودمون فقط ساوت گیت معروفه چون برای تشخیص این که یک مربی با یک تیم جواب میده فرمولی وجود نداره پس باید اگه جواب داد بچسبی. مگه کیروش با کلمبیا 3 تا از اروگوئه و 6 تا از اکوادور نخورد؟ پس چه تضمینی هست که با ایران این اتفاق براش نیافته. من میگم ما اگه قشنگ بازی کنبم بهتره تا انوبوسی امتیاز بگیریم کما اینکه خلاصه بازی ابران با آرژانتین رو خیلیها هنوز میرن نگاه میکنند ولی ایران و مراکش رو نه!
  • دوست دار فوتبال IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    چرا تیم ملی در جام جهانی توانایی صعود از گروه خودشو نداشته باشد ولی استرالیا و ژاپن توانایی دارند؟؟پس در تیم ملی ایران عزیز بازیکنان تلاش نمیکنند و انگیزه صعود در خودشان نمیبنند!! در شهرستان ها و جاجایی ایران عزیزو در دل روستا ها و جاهای دیگر، فوتبال دوستانی هستند حتی حاضرند برای تیم ملی جانشان را فدا کنند، دیده نمیشوند !حتی بهتر از سردار آزمون .پس در تیمی که بازیکنانش دنبال پول و منفعت شخصی خودشان باشد و خون و غرور ملی در وجودشان نباشد و پرچم مقدس ایران عزیز برایشان مهم نباشد توانایی صعود از گروه خودشو نخواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی