نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
خریدهای اشتباه منچستریونایتد بعد از فرگوسن
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

شرایط منچستریونایتد بعد از جدایی سرالکس فرگوسن در نقل‌وانتقالات چندان خوب نبوده و بیشترین انتقادها هم در این مورد از اد وودوارد می‌شود.

خبرورزشی - منچستریونایتد یکی از ثروتمندترین باشگاه‌های دنیاست که تحت مالکیت خانواده گلیزرهای آمریکایی اداره می‌شود. این باشگاه در زمان فرگوسن کاملاً حرفه‌ای و اقتصادی در بازار خرید می‌کرد اما با خداحافظی فرگی خریدهای سنگین به سمت اولدترافورد سرازیر شد. خریدهایی که در این سال‌ها همه موفق نبوده و مواردی که باشگاه فقط پولش را دور ریخته باشد هم در آن دیده می‌شود. 

الکسیس سانچس

شاید آرزو می‌کرد کاش زمان به عقب برمی‌گشت و فریب دستمزد هفته‌ای ۳۰۰ هزار پوند یونایتد را نمی‌خورد و به پیشنهاد سیتی پاسخ مثبت می‌داد. الکسیس سانچس در شرایطی به یونایتد آمد که مارسیال و رشفورد در سمت چپ‌ حضور داشتند اما مورینیو می‌خواست وینگر شیلیایی را ثابت بگذارد. سانچس هرگز آن بازیکنی که مورینیو می‌خواست نشد و زمان سولشائر به اینتر واگذار شد تا یونایتد ضرر هنگفتی از این انتقال بکند. 

آنخل دی‌ماریا

یک فصل بیشتر در منچستر حضور پیدا نکرد و قراردادش هم حدوداً ۶۰ میلیون پوند بود. یونایتد و آنخل دو ترکیب ناهمگون بودند که هرگز با هم نقطه مشترک نداشتند. حتی وقتی دی‌ماریا ۱۴ پاس گل داد هم باب میل خودش و طرفداران منچستر نبود. مدل او به شیاطین نمی‌خورد و جدایی را به ماندن ترجیح داد. 

ویلفرد زاها و ممفیس دپای

سرنوشت هر دو بازیکن مثل هم بود. زاها و دپای با کلی هزینه و همچنین آرزو برای پیشرفت از تیم‌های خود به منچستر آمدند اما اولدترافورد جایی برای توسعه‌شان باز نکرد. زاها با ۳ میلیون پوند به کریستال پالاس فروخته شد و ستاره تیمش شد، دپای هم به لیون رفت تا یکی از بهترین بازیکنان لیگ یک فرانسه شود. بازیکنی که با ۶ میلیون پوند فروخته شد الان از بارسا پیشنهاد جدی دارد.

فان‌خال و خریدهایش

خیلی‌ها اعتقاد دارند بدتر از دوران مویس، انتخاب لوئی فان‌خال بود که باشگاه ضربه مادی و عنوانی زد. لوئی فان‌خال هلندی با روی کار آمدنش بازیکنانی نظیر مورگان اشنایدرلین، رادامل فالکائو و باستین شواین‌اشتایگر را خرید و کلی خرج روی دست باشگاه گذاشت. شواینی که پا به سن گذاشته بود و اغلب با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کرد، مورگان با شرایط یونایتد هرگز وفق پیدا نکرد و به اورتون فروخته شد، رادامل هم سایه‌ای از آن مهاجم خطرناک همیشگی نبود و ۴ گل بیشتر نزد. همین ۳ بازیکن باشگاه را حسابی از لحاظ مالی متضرر کردند. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی