نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟
 حمید مطهری: دراگان اسکوچیچ هم برنامه داشت، هم پلن B
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مربی تیم فوتبال پرسپولیس به خبرورزشی گفت: انصاف نیست با ضعیف خواندن بوسنی، تیم ملی را کوچک کنیم.

خبرورزشیلیگ برتر ایران؛ حمید مطهری مربی کنونی پرسپولیس یکی از شاگردان قدیمی زنده‌یاد محمود یاوری است؛ سرمربی اسبق تیم ملی ایران که به تازگی دار فانی را وداع گفت. در همین خصوص سراغ حمید مطهری رفتیم که بحث به جاهای جالب‌تری هم کشیده شد.

قبل از هر چیز می‌خواهیم درباره شادروان محمود یاوری بپرسیم. می‌دانیم درتیم ملی جوانان شاگرد آن مرحوم بودید.
درگذشت مرحوم محمود یاوری را به خانواده آن مرحوم، جامعه فوتبال و همه دوستان، نزدیکان و شاگردان پرشمار ایشان تسلیت عرض می‌کنم. بنده در تیم ملی جوانان شاگرد آقای یاوری بودم و خیلی چیزها یاد گرفتم.

یک خاطره از زنده‌یاد یاوری بگویید.
این را واقعاً از ته قلب می‌گویم که نظم و انضباط مهم‌ترین درس مرحوم یاوری به من و همه شاگردانش بود. روی نظم و انضباط خیلی تأکید داشت و سختگیری هم می‌کرد. حالا که خودم مشغول کار مربیگری هستم متوجه آموزه‌های آن مرحوم می‌شوم. در تیم ملی جوانان هم خیلی به شخص بنده محبت داشت و... روحش شاد.

در آن تیم بازیکنانی چون کریم باقری، مهدی پاشازاده، ‌فرد ملکیان و... بازی می‌کردند و...
مهدی حسین‌زاده، داوود حسینی، حسین فخرمحمدی، علیرضا سهندرازیان، ساحل ساسانی، حسین ربیحاوی، رحیم خلفی و خیلی‌های دیگر بودند. تیم خوبی بودیم که می‌توانستیم در آسیا موفق‌تر هم ظاهر شویم اما یک بازی در دُبی بین ژاپن و امارات برگزار شد که شائبه تبانی داشت و نتوانستیم به آنچه استحقاقش را داشتیم، برسیم. با این وجود بازیکنان بزرگی از آن تیم بعدها به تیم ملی بزرگسالان رسیدند که شاگرد سرهنگ یاوری بودند.

چرا در بازی با بادران مساوی کردید؟
 (‌می‌خندد) نمی‌دانم چرا در بازی دوستانه و رسمی داوری با پرسپولیس مهربان نیست. ما بازی خوبی برابر بادران ارائه داده و ۲- صفر هم جلو افتادیم اما یک گل بَد روی اشتباه فردی خوردیم اما دوباره ابتکار عمل را به دست گرفتیم. به نظرم گل دوم بادران هند بود که داور نگرفت. هندی که خیلی هم تابلو بود!

اینکه نتیجه بازی دوستانه خیلی اهمیت ندارد حرفی کلیشه‌ای است یا نه؟
من خودم در هر بازی روی نتیجه آن حساس هستم ولی ما در بازی دوستانه با بادران اهدافی را دنبال می‌کردیم که یک مقدار داوری ما را اذیت کرد.

یک پنالتی هم به دست آوردید که امید عالیشاه به بیرون زد. شما امید را برای زدن پنالتی انتخاب کردید؟
امید عالیشاه خودش داوطلب شد، توپ را برداشت و پنالتی زد. به هر حال این اتفاق در ضربات پنالتی طبیعی است ضمن آنکه ما پنالتی‌زنان خیلی خوبی داریم. از این بابت مشکلی نخواهیم داشت.

ملی‌پوشان شما هم نبودند. نفرات جایگزین توانستند نظر کادر فنی را جلب کنند؟
پرسپولیس بازیکنان زحمتکشی دارد که همه وجود خود را در زمین می‌گذارند. نقطه قوت تیم ما هم همین است که در بازی تمرینی، دوستانه یا رسمی همه بچه‌ها با تمام وجود می‌جنگند و کم نمی‌گذارند.

 بحث تیم ملی پیش آمد، می‌خواهیم بپرسیم بازی تیم ایران و بوسنی را دیدید؟
متأسفانه نتوانستم ۳۵ دقیقه ابتدایی این بازی تدارکاتی را ببینم اما در مجموع احساسم این بود که تیم ملی ایران با برنامه کار می‌کند. به نظرم دراگان اسکوچیچ خیلی با برنامه تیمش را به زمین می‌فرستد. تیم ملی ایران هم تاکتیک داشت، هم برنامه و هم پلن B که خیلی امیدوارکننده است.

ولی برخی هم معتقدند تیم ملی بوسنی با نفرات اصلی خود از جمله ادین ژکو یا آسمیر بگوویچ و... با ما بازی نکرد.
انصاف نیست این حرف‌ها را بزنیم. بوسنی به هر حال بوسنی است و در اروپا حرف برای گفتن دارد. ما نباید این‌گونه قضاوت کنیم و تیم اسکوچیچ تیم قابل احترامی را شکست داد. با این صحبت‌ها و نقدهای غیرمنطقی نباید تیم ملی ایران را کوچک کرد. این تیم نیاز به حمایت دارد.

تیم پرسپولیس محمدحسین کنعانی‌زادگان، احمد نوراللهی، سیامک نعمتی، مهدی شیری و وحید امیری را در تیم ملی دارد در حالی که برخی کارشناسان معتقدند حامد لک و سعید آقایی هم می‌توانستند در لیست اسکوچیچ باشند. نظر شما چیست؟
باید به نظر سرمربی تیم ملی احترام گذاشت. مطمئن هستم دراگان اسکوچیچ یا وحید هاشمیان با دقت و وسواس بازی‌های لیگ برتر ایران را رصد می‌کنند و هر کس حقش باشد دعوت خواهد شد.

عدم دعوت حامد لک روی عملکرد دروازه‌بان اول پرسپولیس تأثیر منفی نمی‌گذارد؟
نباید هم بگذارد. حامد لک باید خیلی قوی باشد و به این مسائل توجه نکند. حامد لک اگر همین روند را ادامه دهد شک نکنید دعوت خواهد شد. او تازه به پرسپولیس آمده و باید هر روز بهتر و قوی‌تر از دیروز باشد.

شنبه آینده باید با صنعت نفت آبادان بازی کنید. این تیم را چطور می‌بینید؟
راستش را بخواهید هنوز این تیم بازی رسمی انجام نداده و فکر می‌کنم بعد از بازی سه‌شنبه برابر پیکان ارزیابی بهتری از این تیم خوب شهرستانی خواهیم داشت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • سرخپوشان ایران و آسیا IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    فرق مکتب شاهین با مکتب دوچرخه سواران ازش پرسیدن سعید آقایی و حامد لک هم می توانستند در تیم ملی باشند اما دعوت نشدند گفت باید به نظر سرمربی تیم ملی احترام گذاشت اما استقلال چی آرش برهانی پرویز مظلومی و صمد مرفاوی گفتن حق وریا غفوری هست که در تیم ملی باشد و حتی احمد مددی هم گفت باید وریا غفوری دعوت شوند حالا فقط صحبت های صمد مرفاوی به عنوان دستیار فکری را با صحبت های حمید مطهری مقایسه کنید ادب و شخصیت را در حمید مطهری می بینید اما استقالی ها هیچ احترامی به نظر اسکوچیچ نگذاشتند اگر پرسپولیس هم می خواست مثل استقلال باشد باید اعتراض کند که چرا حامد لک به تیم ملی دعوت نشده هست شخصیت در پرسپولیس را ببینید
  • per IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    شما خيلي آقايي بخدا.. بمونين برامون
  • آنالیزور FR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    با این تعریف و تمجید کردن هیچ فرقی تو کیفیت اسکوچیچ بوجود نمیاد ، ولی حساب آدم دروغگو از آدم صادق و روراست جدا میشه ، ممنون که برای شناختن افراد فاسد کمکمون میکنی !

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی