نظرسنجی

نتیجه بازی پیکان - استقلال؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - مس رفسنجان؟
۰
یکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

به قول معروف پشت هر ادعایی باید منطق و استدلالی وجود داشته باشد که خب در فوتبال ایران در ۹۹ درصد موارد چنین چیزی دیده نمی‌شود.

خبرورزشی/ فرهاد اشراقی؛ تقریباً هیچ رکوردی نمانده که پرسپولیس در لیگ نوزدهم آن را نزده باشد. مهم‌ترینش کسب ۱۰ پیروزی پیاپی خارج از خانه است و عجیب این که پرسپولیس در دور برگشت همه تیم‌ها را شکست داده به جز استقلال!

حتی اگر بپذیریم که وزارت ورزش می‌خواست پرسپولیس را قهرمان کند، نمی‌توانیم باور کنیم هر ۱۵ حریف پرسپولیس در لیگ برتر از وزارت ورزش دستور می‌گیرند. واقعاً چطور می‌شود نفت مسجدسلیمان، شهرخودرو، تراکتور، فولاد و... طبق نظر وزارت به پرسپولیس ببازند؟ تازه وزارت ورزش یک جا‌هایی متهم به حمایت از استقلال هم می‌شود یعنی اگر امسال استقلال قهرمان جام حذفی شود، همین حرف‌هایی که در مورد وزارت و پرسپولیس می‌زنند را مسلماً در مورد استقلال و وزارت هم می‌زنند و مثلاً می‌گویند یکی از تیم‌های وزارت، قهرمان لیگ برتر شد و دیگری قهرمان جام حذفی!

فضایی که در فوتبال ایران به وجود آمده البته چیز جدیدی نیست و سابقه دارد. مثلاً یک زمانی که وزارت ورزش نبود و سازمان تربیت‌بدنی داشتیم، در زمان ریاست علی‌آبادی بر این سازمان می‌گفتند پرسپولیس و استقلال را قهرمان دو جام کرده‌اند! یک زمانی هم روی قهرمانی‌های سپاهان از این حرف‌ها می‌زدند، اما نکته مهم در مورد تمام این قهرمانی‌ها این است که سند و مدرکی وجود ندارد و هرچه هست در حد حرف و گمانه‌زنی است. در اروپا هم امسال خیلی‌ها قهرمانی رئال‌مادرید در اسپانیا را به خاطر مسائل داوری زیر سؤال بردند و یا قهرمانی‌های یوونتوس همیشه زیر سؤال است، اما باید دید چقدر از اتهامات و چقدر از حرف و حدیث‌ها واقعی است و صحت دارد. به قول معروف پشت هر ادعایی باید منطق و استدلالی وجود داشته باشد که خب در ۹۹ درصد موارد ندارد. همان موقعی هم که استقلال ۴ شهرآورد پیاپی را برد، پرسپولیسی‌ها مسائلی را مطرح می‌کردند و حالا استقلالی‌ها قهرمانی‌های پرسپولیس را زیر سؤال می‌برند که با کمال احترام به هواداران فهیم هر دو تیم هیچ‌کدام از این اتهامات منطقی نیست. استقلال هم اگر قهرمان جام حذفی شود، براساس شایستگی‌اش قهرمان شده و بی‌انصافی است که پرسپولیسی‌ها یا مثلاً سپاهانی‌ها و تراکتوری‌ها این قهرمانی را زیر سؤال ببرند همان‌طور که پرسپولیس امسال مثل سه سال گذشته با شایستگی قهرمان شده و واقعاً نمی‌توان پذیرفت که ۱۰ پیروزی پیاپی خارج از خانه شانسی و یا با کمک یک نهاد خاص بوده باشد، اما خب آنچه این وسط و در میان کرکری‌های مرسوم آبی و قرمز خریداری ندارد، منطق است!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی پیکان - استقلال؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - مس رفسنجان؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی