نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

لیورپول که این روزها خوشحال‌ترین تیم انگلیسی است در جام اتحادیه به مصاف آرسنالی خواهد رفت که درگیر حواشی شده.

لیورپول – آرسنال؛ یک دهه بعد از شب خوشِ توپچی‌ها به گزارش خبرورزشی، جام اتحادیه انگلیس خیلی زود به جا‌های حساس خودش رسید، چراکه قرعه باعث شده شاهد دو نبرد بزرگ در دور چهارم باشیم. از ساعت ۲۳ امشب در ورزشگاه آنفیلد، لیورپول میزبان آرسنال است. یک تیم موفق برابر تیمی با حواشی فراوان این روزها.

لیورپول؛ جدی می‌گیریم یا نمی‌گیریم؟
از اکتبر ۲۰۱۵ یعنی دقیقه ۴ سال پیش که یورگن کلوپ به لیورپول آمد هیچ‌گاه مسابقات حذفی از سوی این تیم جدی نگرفته شد. سرمربی موفق سرخ‌ها بازیکن‌های جوان را به میدان فرستاد و سعی کرد بیشتر تمرکزش روی لیگ برتر و لیگ قهرمانان باشد. در سال‌های ابتدایی حضورش هواداران انتظار داشتند حداقل دوری از قهرمانی لیگ باعث شود با یک قهرمانی در جام‌حذفی یا جام اتحادیه دل‌شان را خوش کنند. فصل قبل کلوپ چنین فرضیه‌ای را رد کرد و تلاش کرد بیشتر به بازیکنان اصلی تیمش در جام اتحادیه و حذفی بازی بدهد. با این حال شانس با او و تیمش یار نبود و باز هم به جایی نرسید. حالا در دوران اوج لیورپول هواداران می‌خواهند جام‌های بیشتری ببرند و ویترین افتخارات‌شان رنگارنگ‌تر شود. احتمالاً امشب برابر آرسنال شاهد حضور اکثر بازیکنان اصلی تیم خواهیم بود و این نبرد مثل بازی‌های لیگ برتری برای لیورپول جدی است.

آرسنال؛ دور از حاشیه
داستان آرسنال در سال‌های اخیر همین را کم داشت که کاپیتانش به هواداران توهین کند. یک کلمه از گرانیت ژاکا باعث شده تیم به حاشیه برود و اونای اِمری علاوه بر مسائل تاکتیکی ذهنش را درگیر حواشی کند. باید دید باشگاه و سرمربی چگونه با کاپیتانی که با میراث بزرگانی همچون آدامز، ویرا و آنری این‌گونه به خودش حق توهین به هواداران می‌دهد، برخورد خواهند کرد. در هر حال، آرسنال لیگ برتر تلاش می‌کند با رفع مشکلات به جمع ۴ تیم بالای جدول برسد. جایگاه آرسنال بعد از ونگر بهتر نشده و تیم پر از عیب و ایراد است. در خط دفاعی تلاشی برای بهبود وضعیت نشده و ۱۴ گل خورده در ۱۰ هفته لیگ برتر گویای ضعف دفاعی است. برابر حریف امشب‌شان در جام اتحادیه هم در لیگ برتر ۳ گل خوردند و حداقل چند گل هم نخوردند. ۱۰ بازی است که لیورپول را نبرده‌اند و تیم کلوپ برابرشان شکست‌ناپذیر بوده، اما در فوتبال چیزی غیرممکن نیست. شاید امشب در آنفیلد کمی اوضاع‌شان را سر و سامان بدهند.

آخرین جدال
دیدار رفت این فصل لیگ برتر را لیورپول ۳ بر یک از آرسنال برد. ماتیپ و صلاح (۲ مرتبه) گل‌های لیورپول را زدند و توریرا تنها گل آرسنال را به ثمر رساند.

آمار بازی
۸) لیورپول با ۸ قهرمانی پرافتخارترین تیم جام اتحادیه است، در حالی که آرسنال ۲ قهرمانی کسب کرده.
۱۰) آخرین جدال لیورپول و آرسنال در جام اتحادیه دقیقه ۱۰ سال و ۲ روز پیش در همین دور چهارم تورنمنت بود که توپچی‌ها ۲ بر یک پیروز شدند.
۱۰) لیورپول در ۱۰ بازی آخرش برابر آرسنال شکست نخورده است.
۴) آخرین برد آرسنال برابر لیورپول به ۴ سال و نیم قبل برمی‌گردد که ۴ بر یک پیروز شد.
صفر) لیورپول تحت هدایت یورگن کلوپ هنوز برابر آرسنال مغلوب نشده است.
۴) توپچی‌ها در ۴ حضور آخرشان در آنفیلد شکست خورده‌اند که همه بازی‌ها در لیگ برتر بوده است.
صفر) برخلاف رکورد شکست‌ناپذیری لیگ برتری لیورپول در آنفیلد که به ۴۵ بازی رسیده، در جام اتحادیه این رکورد صفر است. فصل قبل چلسی در این ورزشگاه لیورپول را شکست داد و حذف کرد.

مصدومان و محرومان
ناتانیل کلاین و ژردان شکیری هنوز مصدوم هستند. ویرجیل فان‌دایک، محمد صلاح و جوئل ماتیپ هم آسیب‌دیدگی داشته‌اند ولی به احتمال فراوان می‌توانند لیورپول را برابر آرسنال همراهی کنند. تنها مصدوم آرسنال برای این دیدار ریس نلسون است.

ترکیب احتمالی دو تیم
لیورپول: آدریان، آرنولد، گومز، فان‌دایک، رابرتسون، چمبرلین، فابینیو، کیتا، مانه، اوریگی و فیرمینو
آرسنال: مارتینس، بیرین، هولدینگ، لوئیس، کولاشیناتس، توریرا، گندوزی، پپه، ویلاک، اوبامیانگ و لاکازت

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی