نظرسنجی

نتیجه بازی پیکان - استقلال؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - مس رفسنجان؟
اعترافات تکان‌دهنده ستاره لیگ برتری؛ دعا می‌کردم مصدوم شوم تا مجبور به بازی نباشم/ از همسرم طلاق گرفته بودم و...
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

تروماهای شخصی میکایل آنتونیو بر فوتبالش تاثیر منفی گذاشت و او برای ادامه دادن به بازی به شدت تقلا می‌کرد تا اینکه در نهایت با کمک گرفتن از روان‌درمانگر زندگی‌اش را نجات داد.

میکایل آنتونیو، ستاره لیگ برتر انگلیس، از زمانی که حس نفرت نسبت به فوتبال پیدا کرد به سراغ روان درمانی رفت. مهاجم ۳۴ ساله وستهام و جامائیکا که هفته‌ای ۸۵ هزار پوند دستمزد می‌گیرد، گفت که حتی دعا می‌کرد مصدوم شود تا مجبور به بازی نشود. آنتونیو فاش می‌کند که آسیب‌های زندگی باعث ناراحتی روحی او شده و اذعان داشت: «نسبت به بازی حس نفرت پیدا کردم. درمان را شروع کردم زیرا واقعاً مستاصل شده بودم.»

ستاره وستهام می‌گوید که مشکلات سلامت روان باعث شد نتواند قهرمانی حماسی سال گذشته باشگاه در اروپا را با هم‌تیمی‌هایش جشن بگیرد، و به جای آن تصمیم گرفت بخوابد. حتی اعتراف کرد که دعا می‌کرد مصدوم شود تا نتواند بازی کند. او معتقد است مشکلاتش تا حدی ناشی از خیانت دوستان مدرسه و جدایی از همسرش است. آنتونیو می‌گوید تراپی واقعا زندگی او را عوض کرده و قصد دارد حداقل تا دو سال دیگر به درمان ادامه بدهد.

این ستاره متولد لندن آشفتگی ذهنی خود را در مصاحبه‌ای تلویزیونی با جیک همفری و دیمیان هیوز آشکار کرد و در ابتدا در مورد جشن وستهام بعد از قهرمانی در اروپا صحبت کرد. به نقل از نشریه سان، او با یادآوری آن روزها گفت: «مراحل طلاق را طی می‌کردم و نمی‌توانستم ذهنم را خالی کنم. بعد از اینکه بردیم تمام تیم بیرون رفتند، همه مشغول جشن بودند، بعضی از بازیکنان دو سه روز نخوابیدند و فقط مست شدند و خوش گذراندند، من در اتوبوس خوابیدم و به هتل برگشتم. به خاطر همه مسائلی که خارج از فوتبالم اتفاق می‌افتاد از نظر روحی خسته شده بودم و به هتل برگشتم و در حالی که همه در حال پایکوبی بودند به خواب رفتم.»

اعترافات تکان‌دهنده ستاره لیگ برتری؛ دعا می‌کردم مصدوم شوم تا مجبور به بازی نباشم/ از همسرم طلاق گرفته بودم و...

اما قبل از این جشن‌ها و پایکوبی‌ها نیز حال آنتونیو خوب نبود. او ادامه داد: «آدم مثبتی هستم اما احساسات منفی داشتم. از فوتبال لذت نمی‌بردم. از دسامبر گل نزدم تا اینکه فکر کنم در مارس یا آوریل بود که گل زدم. سپس به سراغ بازی با جامائیکا رفتم زیرا به دلایلی عجیب از فوتبال با جامائیکا لذت می‌بردم. اما در واقع برای مصدومیت دعا می‌کردم. با خودم فکر می‌کردم که من ۳۳ سال دارم. نمی‌توانم به این شکل ادامه بدهم وگرنه قرارداد جدیدی نخواهم گرفت. همه این فکرها در ذهن آدم می‌چرخد؛ به خودت می‌گویی: آیا به آخر خط رسیدم؟ آیا دوران فوتبالم تمام شده؟»

آنتونیو گفت که در حوالی کریسمس ۲۰۲۲ به دنبال کمک رفت و چند درمانگر را ملاقات کرد تا اینکه درمانگر مورد علاقه خود را پیدا کرد. «من درمان را شروع کردم زیرا واقعاً در حال دست و پا زدن بودم. فکر می‌کردم درمان برای افراد دیوانه است اما زندگی من را تغییر داد. اولش عجیب بود. تو در اتاق نشسته‌ای و یک نفر آنجاست که می‌گوید: حالت چطور است؟ و پاسخ طبیعی شما این است که: خوبم. او گفت: پس چرا اینجایی؟ من ‌گفتم: راستش، فوتبال، من در فوتبال دست و پا می‌زنم، از همسرم جدا شدم.»

اعترافات تکان‌دهنده ستاره لیگ برتری؛ دعا می‌کردم مصدوم شوم تا مجبور به بازی نباشم/ از همسرم طلاق گرفته بودم و...

آنتونیو که در سال ۲۰۱۵ با ۷ میلیون پوند از ناتینگام فارست به وستهام پیوست، ادامه داد: «فوتبال همیشه راه فرار من از هر اتفاقی بود که در زندگی‌ام رخ می‌داد. پدرم فوت کرد و مشکلات زیادی به وجود آمد، من به سراغ فوتبال رفتم و آن دو ساعتی را که آنجا بودم یا چهار ساعتی که آنجا بودم را به هیچ چیزی فکر نمی‌کردم. اما پس از آن زندگی‌ام کمی وارونه شد زیرا از همسرم جدا شدم و همچنین در زمین بازی نمی‌کنم و اوضاع برای من خوب پیش نمی‌رود. من هرگز گریه نمی‌کنم ولی همینطور که داشتم با دکتر حرف میزدم اشک ریختم. غیرقابل کنترل بود و به نوعی به من آرامش داد. انگار قفسه سینه‌ام از فشار خالی شد.»

او از طریق درمان دریافت که بزرگ شدن در جنوب لندن او را از نظر روانی زخمی کرده است. «در دوران کودکی من اتفاقات خاصی افتاد. ابتدایی که بودم برای پیدا کردن دوست خیلی تلاش کردم، هیچکسی بهترین دوستم نبود، تا زمانی که ۱۲ ساله شدم و آن شخص هم رفت. ۱۴ ساله بودم و فکر می‌کردم این آدمها دوستان من هستند، اما دوچرخه دزدیدند و دستگیر شدند. همه باهم گروه تشکیل دادند و گفتند میکایل دوچرخه را دزدید. سه سال با آنها دوست بودم هرروز با هم مدرسه می‌رفتیم، ولی باعث شدند به آدمها بی اعتماد شوم.»

آنتونیو که اکنون در شرایط روحی خیلی بهتری قرار دارد احساس می‌کند که می‌تواند تا سه سال دیگر به فوتبال ادامه بدهد و همچنین از بودن در وستهام خوشحال است.

بیشتر بخوانید: اولین افشاگری درباره زندگی خصوصی جود بلینگام/ ستاره رئال‌مادرید عاشق دختر هلندی شد؟ +عکس

اعترافات تکان‌دهنده ستاره لیگ برتری؛ دعا می‌کردم مصدوم شوم تا مجبور به بازی نباشم/ از همسرم طلاق گرفته بودم و...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی پیکان - استقلال؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - مس رفسنجان؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی