نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
باز هم استقلال باز هم فصل یارگیری و باز هم تغییرات مدیریتی/ آیا مالکان جدید سنت‌شکنی می‌کنند؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

یکی از اتفاقات مهم در امر باشگاه داری برای تیم‌های حرفه‌ای حاضر در لیگ برتر فعالیت درست و به موقع در فصل نقل و انتقالات تابستانی است.

در طول سال‌های گذشته همواره با نگاهی به تیم‌های قهرمان در لیگ برتر می‌توان به وضوح دریافت آن دسته از باشگاه‌هایی موفق به کسب عنوان قهرمانی شده‌اند که در تابستان و در فصل یارگیری پیش از شروع مسابقات نفرات مورد نظر کادر فنی‌شان را جذب کنند.

نقل و انتقالات ۲ عامل مهم و تاثیرگذار را باید به همراه داشته باشد تا یک تیم فوتبال حرفه‌ای موفق عمل کند؛

اول اینکه تیم فوتبال باشگاه باید سرمربی مشخص و معین داشته باشد. با این تضمین که بداند فصل آینده در تیمش می‌خواهد فعالیت کند که با اظهارات اخیر نکونام درباره برنامه ریزی برای تمدید قراردادها به نظر می رسد از این بابت تا حد زیادی مطمئن است.

دوم اینکه باشگاه باید با یک مدیر مقتدر و همراه و همسو با کادر فنی به فکر یارگیری برای شروع پرقدرت‌تر فصل آینده لیگ برتر باشد. اتفاقی که در سال‌های گذشته کمتر و شاید اصلاً شاهد آن نبودیم مگر در لیگ برتر بیست و یکم و فصل نقل و انتقالاتی پیش از شروع فصل که فرهاد مجیدی با کسب اطمینان خاطر از کادر مدیریتی باشگاه لیست مورد نظرش برای حضور هرچه پرقدرت‌تر در فصل جدید را در اختیار کادر مدیریتی باشگاه قرار داد و در نهایت با خریدهایی که انجام داد توانست رکوردهای عجیب و غریبی را در لیگ برتر به نام استقلال به ثبت برساند و پس از حدود یک دهه بار دیگر جام قهرمانی را برای این تیم به ارمغان بیاورد.

اما با نگاهی به سال‌های قبل و بعد از آن به وضوح می‌توان دید که در فصل نقل و انتقالات یا مربی درست و حسابی نمی‌دانسته که فصل آینده در تیم می‌ماند یا نه، یا مدیرعامل در شرف تغییر بوده و یا بعداً عوض شده و یا هر دوی این اتفاقات همزمان با هم رخ داده که در نهایت باعث شد استقلال بعد از قهرمانی در لیگ برتر دوازدهم در طول سال‌های پس از آن قهرمانی، همواره دستخوش اشتباهات این چنینی در فصل مهم نقل و انتقالات پیش فصل شده باشد.

قطعاً مالکان جدید باشگاه استقلال باید به این موضوع مهم واقف باشند یا لااقل پیشکسوتان باشگاه استقلال در این باره در مصاحبه‌هایشان به آنها یادآور شوند که اهمیت فصل نقل و انتقالات برای یک تیم لیگ برتری در فوتبال حرفه‌ای بسیار زیاد است. تا آنجا که ممکن است کمی تعلل در جذب نفرات مورد نظر کادر فنی و یا عدم تقویت بخش‌هایی مثل خط دفاع هافبک حمله و حتی دروازه‌بان ممکن است در طول رقابت‌های تورنمنت طولانی مدت لیگ برتر یک بخش از تیم را با مشکل مواجه کرده و در نهایت همان باعث از دست رفتن عنوان قهرمانی برای تیمشان بشود.

مالکان جدید باشگاه استقلال قطعا اگر تصمیم دارند فردی را به عنوان مدیرعامل باشگاه معرفی کنند باید هرچه سریعتر این کار را انجام بدهند تا از همین فردا کلید یارگیری برای فصل آینده همراه با سرمربی لیگ برتر بیست و چهارم تیم استقلال را بزنند. در غیر این صورت باز هم باید شاهد تجمع هواداران مقابل ساختمان باشگاه استقلال و یا مسائلی از این دست باشیم که در نهایت ممکن است آه و افسوس پایان فصل لیگ برتر بیست و چهارم را برای طرفداران این تیم به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: مدیریت آماتور در فوتبال حرفه‌ای/ پشت پرده یک نامه عجیب در باشگاه استقلال

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • کیسه پاره حکومتی بی اصالت حقیر IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    جنگ زرگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی