نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
آمار رویایی پرسپولیس در افتتاحیه لیگ برتر/ تلاش سرخ‌ها برای عبور از رکورد استقلال
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

تیم پرسپولیس در تمام ادوار لیگ برتر، تنها دو باخت را در هفته اول تجربه کرده است.

بعد از یک هفته تاخیر سوت شروع بیست و سومین دوره لیگ برتر از چهارشنبه زده خواهد شد. پرسپولیس به عنوان قهرمان فصل قبل رقابت‌ها و مدافع عنوان قهرمانی در بازی اول خود میزبان خواهد بود و شاگردان یحیی گل محمدی به مصاف آلومینیوم اراک خواهند رفت. آلومینیوم که تغییرات زیادی در نقل و انتقالات داشتند، بعد از جدایی مهدی رحمتی به سراغ دستیار سابق یحیی رفتند و مجتبی حسینی را به عنوان سرمربی معرفی کردند.

آلومینیوم طی سال‌های اخیر به عنوان گربه سیاه پرسپولیس شناخته شده و یکی از معدود تیم‌هایی است که توانسته دو بار در چند فصل اخیر پرسپولیس را شکست دهد. در بازی رفت فصل قبل پرسپولیس با تک گل میلاد سرلک به برتری رسید و بازی برگشت دو تیم در تهران با نتیجه بدون گل مساوی به پایان رسید. به بهانه شروع لیگ و اولین بازی پرسپولیس در فصل پیش رو، تقابل‌های سرخ پوشان را در همه هفته‌های اول لیگ در ادوار گذشته مورد بررسی قرار دادیم.

پرسپولیس آمار بسیار عالی در شروع لیگ برتر داشته و در ۲۲ دوره گذشته تنها ۲ باخت در کارنامه این تیم در بازی افتتاحیه ثبت شده است. رکورد ویژه پرسپولیس در هفته‌های اول تاریخ لیگ برتر، نباختن این تیم در شانزده دوره اخیر است. دومین و آخرین شکست پرسپولیس در افتتاحیه لیگ برتر در دوره ششم رقم خورد که تیم مصطفی دنیزلی در مشهد برابر ابومسلم اکبر میثاقیان باخت. استقلال هم رکوردی مشابه با پرسپولیس داشت و تا قبل از شروع لیگ هفدهم در هیچ کدام از بازی‌های اول خود نباخته بود.

با این حال شکست در دیدار مقابل صنعت نفت در هفته اول لیگ هفدهم باعث شد تا رکورد فوق العاده آبی‌ها روی هدد ۱۶ بماند. حالا یحیی و پسرانش که در سال‌های اخیر رکوردهای زیادی را مال خود کردند، می‌توانند با شکست نخوردن در بازی چهارشنبه مقابل آلومینیوم اراک از رکورد استقلال عبور کنند. رکورد ویژه دیگر پرسپولیس در هفته‌های ابتدایی تاریخ لیگ برتر، گل زدن است.

پرسپولیسی‌ها فقط در دو دوره لیگ برتر موفق به زدن گل در بازی افتتاحیه نشدند که یکی فصل قبل و بازی مقابل ذوب آهن بود که با تساوی بدون گل به پایان رسید. بهترین برد یک تیم در بازی اول متعلق به پرسپولیس است که با هدایت وینگو بگوویچ موفق شد در یک بازی تاریخی با نتیجه ۸ بر دو پگاه گیلان را شکست دهد. قرمزهای پایتخت در هفت فصل اخیر تنها در یک بازی افتتحایه گل خوردند و در سایر بازی‌ها موفق به ثبت کلین شیت شدند.

در بازی دو فصل قبل در اهواز که پرسپولیس موفق شد با نتیجه ۳ بریک از سد فولاد بگذرد، دروازه حامد لک از روی نقطه پنالتی باز شد. نکته جالب اینجاست که پرسپولیس در هفت فصل اخیر فقط در همان یک فصلی که در بازی اولش کلین شیت نکرده بود، قهرمان نشد و در ۶ فصل دیگر عنوان قهرمانی را به دست آورد. در مجموع پرسپولیس در بازی اول خود در ادوار مختلف لیگ برتر آمار ۱۲ برد، ۸ مساوی و ۲ شکست را به ثبت رسانده است که آماری قابل قبول به حساب می‌آید.

نتایج پرسپولیس در این بازی‌ها به شرح زیر است:

لیگ اول: پرسپولیس یک- فولاد یک

لیگ دوم: برق شیراز یک- پرسپولیس دو

لیگ سوم: پرسپولیس هشت - پگاه دو

لیگ چهارم: فولاد سه - پرسپولیس یک

لیگ پنجم: فجرسپاسی دو - پرسپولیس دو

لیگ ششم: ابومسلم سه - پرسپولیس دو

لیگ هفتم: صنعت نفت دو - پرسپولیس سه

لیگ هشتم: سایپا صفر - پرسپولیس یک

لیگ نهم: مس کرمان سه – پرسپولیس سه

لیگ دهم: پرسپولیس یک- تراکتور صفر

لیگ یازدهم: پرسپولیس یک- ملوان یک

لیگ دوازدهم: صنعت نفت صفر - پرسپولیس یک

لیگ سیزدهم: پرسپولیس یک- تراکتور صفر

لیگ چهاردهم: پرسپولیس یک- نفت یک

لیگ پانزدهم: پرسپولیس دو - پدیده دو

لیگ شانزدهم: سایپا صفر - پرسپولیس یک

لیگ هفدهم: پرسپولیس دو - فولاد صفر

لیگ هجدهم: پدیده صفر - پرسپولیس یک

لیگ نوزدهم: پرسپولیس یک - پارس جنوبی جم صفر

لیگ بیستم: سایپا صفر- پرسپولیس صفر

لیگ بیست و یکم: فولاد یک- پرسپولیس سه

لیگ بیست و دوم: ذوب آهن صفر- پرسپولیس صفر

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • عیسی IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    هفته دوم اگر امدادهای غیبی شامل حال لنگیا نشه به تراکتور خواهند باخت
  • Reza IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
    حسینی که به پیش کسوت خودش نه نمیگه گربه سیاه امسال موشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی