نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
سسک فابرگاس
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سسک فابرگاس ستاره ۳۶ ساله پیشین بارسلونا، آرسنال و چلسی با انتشار چند ویدیو از فوتبال رسماً خداحافظی کرد.

سسک فابرگاس ستاره ۳۶ ساله اسپانیایی با سابقه بازی در بارسلونا، آرسنال، چلسی، موناکو و کومو به صورت رسمی خداحافظیااش از فوتبال را اعلام کرد.

قهرمان جام‌جهانی ۲۰۱۰ با انتشار سه ویدیو به زبان‌های انگلیسی، اسپانیولی و ایتالیایی از همه تشکر و یک سال پس از پیوستن به تیمی در سری‌بی ایتالیا، فوتبال را کنار گذاشت. در بخشی از پیام فابرگاس آمده است: «با ناراحتی شدید اعلام می‌کنم که زمان آن رسیده که به عنوان بازیکن کفش‌ها را بیاویزم. از بالای سر بردن جام جهانی و جام ملت‌های اروپا تا به دست آوردن همه افتخارات ممکن در انگلیس و اسپانیا و جام‌های باشگاهی اروپا من مسیری را طی کردم که هرگز فراموشش نخواهم کرد. من در این ۲۰ سال درخشان از خودگذشتگی‌های زیادی داشتم و با تعهد و جدیت فوتبال بازی کردم و لذت بردم. حالا وقت آن رسیده که از این بازی زیبا تشکر کرده و با آن خداحافظی کنم.»

فابرگاس در دوران حرفه‌ای‌اش در ۸۴۹ بازی حضور داشت، ۲۵۳ گل ساخت و ۱۴۸ گل به ثمر رساند. او ۱۷ جام رنگارنگ در رده ملی و باشگاهی کسب کرد. او در دوران طلایی اسپانیا با این تیم قهرمان جام‌جهانی ۲۰۱۰ و قهرمان یورو ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ شد. همراه آرسنال موفق شد یک قهرمانی جام‌حذفی انگلیس و یک قهرمانی جام‌اتحادیه انگلیس را به‌دست آورد. با بارسلونا در لالیگای اسپانیا یک جام کسب کرد و در کوپادل‌ری اسپانیا، سوپرجام اسپانیا، سوپرجام اروپا و جام‌جهانی باشگاه‌ها به قهرمانی رسید. در بازگشت به انگلیس پیراهن چلسی را برتن کرد تا با این تیم ۲ مرتبه قهرمان لیگ برتر انگلیس شود و یک قهرمانی در جام‌حذفی انگلیس و یک قهرمانی در جام‌اتحادیه انگلیس کسب کند. او در موناکو و کومو جامی نگرفت و در نهایت کفش‌هایش را آویخت.

مطلب درباره مقصدهای عجیب و جالب فابرگاس بخوانید: انتخاب‌های جالب یک ستاره فوتبال در دوران بازی‌اش/ خوشگذرانی یا فوتبال بازی کردن؟ مسئله این است!

سسک فابرگاس

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی