نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟
پیش‌بازی رئال‌مادرید – بارسلونا
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

در عربستان و شهر ریاض، ال‌کلاسیکو در فینال سوپرجام اسپانیا بین رئال‌مادرید و بارسلونا برگزار خواهد شد؛ آنچلوتی در پی کسب همه جام‌های این فصل است و ژاوی هم به اولین جامش همراه بارسا می‌اندیشد.

امشب از ساعت ۲۲:۳۰ سرانجام عربستانی‌ها به آرزوی‌شان می‌رسند و ال‌کلاسیکویی در ریاض را به تماشا خواهند نشست. از زمانی که اسپانیایی‌ها و عربستانی‌ها قرارداد همکاری امضا کرده بودند، سعودی‌ها امیدوار بودند که فینال سوپرجام بین رئال‌مادرید و بارسلونا برگزار شود. اگرچه سال گذشته ال‌کلاسیکو در نیمه‌نهایی و در همین ورزشگاه برگزار شد، اما حالا قرار است با برگزاری دیدار فینال سوپرجام هیجان دوچندانی به ورزشگاه بین‌المللی ملک فهد بیاید.

رئال‌مادرید؛ درو کردن جام‌ها

مأموریت اول: سوپرجام اروپا... مأموریت دوم: سوپرجام اسپانیا! رئال‌مادرید از امشب تا آخر فصل در پی درو کردن جام‌هاست. کارلو آنچلوتی سرمربی باتجربه‌ای که معمولاً در زمان درست نتیجه مناسب را می‌گیرد. او سال گذشته هم رئال را قهرمان سوپرجام کرد و حالا در پی تکرار خاطرات با بردی مهم‌تر است. رئالی‌ها البته اخیراً کم مشکل نداشته‌اند و در ۴ بازی ۲ مرتبه شکست خورده‌اند که باعث شده در لالیگا از بارسا عقب بمانند. با این وجود فاصله‌ها آنقدر زیاد نیست که کهکشانی‌ها ناامید شوند. شاید شکست دوباره بارسا سرآغازی برای بازگشت رئال باشد و نشان دهد که تیم کارلتو در نبردهای تن‌به‌تن از بزرگ‌ترین رقیبش برتر است. به نظر می‌آید رئال‌مادرید یکی از تیم‌هایی بوده که از وقفه جام‌جهانی بیشترین ضرر را هم کرده. امشب هم در فینال سوپرجام برخی بازیکنان کلیدی‌شان مثل آلابا و شوامنی را در اختیار نخواهند داشت. با این وجود بنزما دوباره آماده شده و در کنار وینیسیوس و کورتوا می‌توانند مردان تعیین‌کننده این دیدار باشند.

بارسلونا؛ اولین جام با ژاوی

صدرنشینی در لالیگا کافی نیست، اما لازم است. بارسلونا بعد از ال‌کلاسیکو نشان داد که به ثبات رسیده و شکست تلخ لالیگایی مقابل رئال‌مادرید را هم زود فراموش کردند. با این وجود اگر در ال‌کلاسیکوی بعدی که پای جام هم در میان است شکست بخورند، کار برای ژاوی سخت خواهد شد. فاصله‌شان با رئال در لالیگا آنقدر زیاد نیست که بشود روی آن حساب کرد. بعد از سوپرجام هم به بخش دوم و مهم‌تر فصل خواهیم رسید. البته که بعید است بارسا لیگ اروپا که باید در مرحله یک‌شانزدهم نهایی‌اش به مصاف منچستریونایتد بروند، را جدی نگیرند. سوای تمام ماجراهای این فصل، به نظر می‌آید که انگیزه شخصی ژاوی برای کسب اینجام بالا باشد. او که ۶ جام در قطر همراه السد گرفت، در پی کسب اولین جام با تیم محبوبش است. ژاوی ابزار لازم برای موفقیت در این بازی را دارد، چرا که برخلاف رقیب در ال‌کلاسیکو همه بازیکنانش آماده هستند.

کارلو آنچلوتی و ژاوی پیش از فینال سوپرجام اسپانیا بین رئال‌مادرید و بارسلونا

آخرین جدال
در ال‌کلاسیکوی رفت فصل جاری لالیگای اسپانیا، رئال‌مادرید در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو با نتیجه ۳-۱ از سد بارسلونا گذشت. بنزما، والورده و رودریگو برای رئال و تورس برای بارسا در آن دیدار گل زدند.

آمار بازی
۱۲۱) سال ۱۹۰۲ یعنی ۱۲۱ سال قبل اولین ال‌کلاسیکوی تاریخ برگزار شد. در آن دیدار ماه می ۱۹۰۲، بارسلونا با نتیجه ۳-۱ از سد مادریدی‌ها گذشت.
۲۸۴) در بیش از یک قرن نبردهای رسمی و دوستانه بین رئال‌مادرید و بارسلونا، پایتخت‌نشین‌ها در ۱۰۵ بازی پیروز شده‌اند، کاتالان‌ها ۱۱۷ بازی را برده‌اند و ۶۲ بازی این دو تیم مساوی شده است.
۲۵۰) در ۲۵۰ ال‌کلاسیکوی رسمی، رئال‌مادرید ۱۰۱ برد داشته، بارسلونا ۹۷ بازی را با پیروزی پشت سر گذاشته و ۵۲ بازی هم با تساوی خاتمه یافته است.
۱۵) ۱۵ مرتبه در سوپرجام اسپانیا این دو تیم به مصاف هم رفته‌اند که ۹ بازی را رئال برده و ۴ بازی به سود بارسلونا خاتمه یافته. ۲ بازی هم برنده نداشته است.
۱۳) بارسلونا با ۱۳ قهرمانی پرافتخارترین تیم سوپرجام اسپانیا است. رئالی‌ها که ۱۲ قهرمانی دارند اگر دیدار ریاض را ببرند به بارسا خواهند رسید، اما با توجه به این که بارسا ۱۱ نایب‌قهرمانی دارد و رئال ۵ مرتبه در رده دوم ایستاده، باز هم کاتالان‌ها بالای سر آن‌ها خواهند ماند. آخرین جامی که بارسلونا برده به سال ۲۰۱۸ برمی‌گردد و رئال‌مادرید سال گذشته به این جام رسید.
۱۰۰) این جام می‌تواند صدمین جام قهرمانی تاریخ رئال‌مادرید باشد. در تاریخ دو تیم، بارسلونا ۹۷ جام کسب کرده و رئال‌مادرید ۹۹ جام به ویترین افتخاراتش افزوده است. البته بارسا با ۷۵ جام داخلی در اسپانیا بیش از رئال که ۶۸ جام گرفته، افتخار دارد.
۴) در ۴ ال‌کلاسکوی آخری که در رقابت‌های سوپرچام برگزار شده، رئال‌مادرید پیروز شده است. دیدار نیمه‌نهایی فصل گذشته، دیدارهای رفت و برگشت فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ و دیدار برگشت فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۲ را رئال از رقیب دیرینه‌اش برد.
۷) در ۷ ال‌کلاسیکوی آخر رئال‌مادرید ۶ مرتبه پیروز شده و بارسلونا فقط یک دیدار برگشت فصل گذشته را با ۴ گل به سود خودش پایان داد.
۱) بارسلونا در کل فصل در دیدارهای داخلی فقط یک باخت داشته و آن باخت هم در ال‌کلاسیکوی لالیگایی مقابل رئال‌مادرید بوده است.
۸) آخرین مرتبه‌ای که رئال‌مادرید سوپرجام را واگذار کرد به ۸ سال و چند ماه قبل برمی‌گردد. سوپرجام سال ۲۰۱۴ را به اتلتیکو باختند و بعد از آن در ۳ فینال متوالی برنده شده‌اند.
۲۶) لیونل مسی با ۲۶ گل زده فعلاً در صدر جدول گلزنان ال‌کلاسیکو دست‌نیافتنی است. بین بازیکنان فعلی دو تیم کریم بنزما با ۱۲ گل زده برترین گلزن این بازی بزرگ بوده است.

مصدومان و محرومان
در حالی که بارسلونا بدون مصدوم یا محروم به استقبال ال‌کلاسیکوی سوپرجام خواهد رفت، رئال‌مادرید بازیکنان مهمی مثل داوید آلابا، اورلین شوامنی و لوکاس واسکس را در اختیار ندارد. از طرفی ادواردو کاماوینگا و ادر میلیتائو هم آسیب دیده‌اند و شرایط‌شان برای حضور در ال‌کلاسیکو مبهم است.

ترکیب احتمالی دو تیم
رئال‌مادرید:
کورتوا، کارواخال، ناچو، رودیگر، مندی، کروس، والورده، مودریچ، رودریگو، وینیسیوس و بنزما
بارسلونا: تراشتگن، کونده، آرائوخو، کریستنسن، آلبا، گاوی، بوسکتس، پدری، رافینیا، دمبله و لواندوفسکی

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • Beni IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    انشاالله اولین جام ژاوی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی