نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
علی دایی - عادل فردوسی‌پور
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

علی دایی اسطوره فوتبال ایران صحبت‌های جالبی در مصاحبه با عادل فردوسی‌پور داشت که مرور آن خالی از لطف نیست.

علی دایی در چند ماه اخیر بارها در صدر اخبار قرار گرفته و حتی عده‌ای با حمله به مغازه او، اسطوره فوتبال ایران را بی‌شرف و وطن‌فروش نامیدند. این اقدام در واکنش به حمایت علی دایی و همسرش از اعتصابات بوده که آن‌ها رستوران و جواهرفروشی خود را در آن روزها تعطیل کرده بودند. همچنین هفته پیش همسر و دختر علی دایی در حال سفر به دبی بودند که هواپیمای حامل خانواده دایی هنگام خروج از کشور در کیش فرود آمد و آن‌ها به تهران برگشتند و اعلام شد مونا فرخ‌آذری همسر علی دایی ممنوع الخروج است.

این اتفاقات باعث شد تا جریانی رسانه‌ای علیه اسطوره فوتبال ایران و جهان جبهه بگیرند. در جدیدترین واکنش‌های این‌چنینی، کارشناس شبکه افق در جملاتی عجیب و تمسخرآمیز درباره علی دایی گفت: ایشان قهرمان محسوب نمی‌شود. خدا به ایشان قد بلندی داده و هرکسی سانتری می‌کشید، توپ به سر او برخورد می کرد و وارد دروازه می‌شد... این افراد قهرمانان ما نیستند! قوه قضاییه و نهادهای امنیتی این افراد را ممنوع‌الخروج نکنند تا این‌ها بروند و کشور کمی تطهیر شود.

با پایان اجباری برنامه ۹۰، عادل فردوسی‌پور در برنامه‌ای جدید سراغ علی دایی و برخی دیگر بزرگان و ستاره‌های ورزش ایران رفت و مصاحبه‌های جالبی با آن‌ها انجام داد. دایی هم در آن مصاحبه از علاقه‌اش به مردم و دینی که فوتبال بر گردن او دارد گفت. به بهانه اتفاقات اخیر، بخش‌هایی از صحبت‌های علی دایی در فوتبال۳۶۰ عادل فردوسی‌پور را می‌خوانید:

  • من همیشه گفتم فوتبال بهانه و دلیلی شده تا من کنار مردم باشم و جایگاه اجتماعی که الان در بین مردم دارم را مدیون فوتبال هستم.
  • برای فوتبال جوانی‌ام را گذاشتم و به خاطرش بالای ۳۰۰ تا بخیه خوردم.
  • جایگاهی که بین مردم دارم را با هیچ چیزی در زندگیم عوض نمی‌کنم.
  • در کنار مردم بودن یک حس و حال دیگری به آدم می‌دهد. کار کوچکی که در جامعه انجام می‌دهم، شادی‌اش تا ماه‌ها با من می‌ماند.
  • ممنوع‌الکار هم باشم افتخار می‌کنم به خاطر حرف حقی که زدم ممنوع‌الکار هستم. من آویزان این فوتبال نیستم و هیچ موقع هم نبودم.

عادل فردوسی‌پور هم در وصف دایی می‌گوید: انقدر لجم می‌گیرد که عده‌ای می‌گویند که علی دایی فقط جلوی دروازه می‌ایستاد و گل می‌زد. دایی انواع گل را زده است؛ از برگردان گرفته تا شوت پشت هجده قدم تا ضربه ایستگاهی و گل با ضربه سر.

بیشتر بخوانید: حمایت رفیق شفیق عادل فردوسی‌پور از علی دایی/ من میگم مرد باید کوتاه باشه...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲۱
  • کاربرجدید IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    درود بر شرافت و انسانیت علی دایی .
  • مرتضی مقدم IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    درود به شرفت مررررد ، چشم بدخواهان کور،یکی مثل من موقع بازی میکرد خوشم ازش نمیومد و اعتقاد داشتم مهاجمای جوون اون موقع رو میسوزونه نمیذاره تو تیم ملی شکوفا بشن ولی وقتی بازنشست شد فهمیدم عجب ستاره ای بوده و ما قدرش ندانستیم .
  • تراختور IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    دایی خوب بلده با کلمات جادویی و دهن پر کن مردم را فریب بده.در ضمن ما فقط یه شهریار داریم .شهریار شاعر معاصر بهجت تبریزی.تمام.لطفا به اسم شهریار توهین نکنید.
    • مرتضی IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
      از ته دل باهات موافقم
  • حمید قاسمی IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    برزیل وآرژنتین و غیره اسطوره هاشونو چکار می کنن ما چکار ؟ هردهان نشسته چرکویی که میخواد اسمش مطرح بشه ' شروع میکنه فک زدن شخصا استقلالی دوآتیشه هستم و بختیاری ساکن اهواز خوزستان ' رزمنده جبهه هستم وسه برادرم شهید 'آزاده و جانباز هستن و همسن خود آقای دایی هستم ' و از اینکه ایشون هموطنم هست افتخار میکنم
  • فرها IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    شما هیچ جایگاهی بین مردم ندارید همین همه واسه خودت نوشابه باز نکن
  • ابوالعجائب IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    عجبببببب !؟ تو که راست میگی و اصلا از تعطیلی دوکون دستگاه خودتو همسرت ناراحت نیستی. به قول بابا بزرگا، اونجای آدم دروغگو... بعدش، واقعا عجیب جایگاهی داری! همینطور ادامه بده. دوکون دستگاهت همیشه تعطیل باشه، و در همون جایگاه میون مردمت باش. تو راضی و ما هم راضی و شبکه های معلوم الحال هم راضی که یه چیزی گیرشون میاد شلوغ کنند. خدارو چی دیدی!؟ شاید تو هم یه روز مثل اون فوتبالیست آفریقایی رئیس جمهور بشی. البته ایرانی ها که اونجوری رای نمیدن. برو مثلا آمریکا یا کانادا. شاید اونجا ها رای بعضی هارو بیاری🤣🤣🤣🤣🤣🤣
  • محسن IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    اشتباه دایی همین جاست اونی که مهمه جایگاه آدم پیش خداست نه مردم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی