نظرسنجی

کدام لژیونر روزهای بهتری را سپری می‌کند؟
پایان کار بهترین بازیکن سال در تیم ملی/ داستانم را نوشته‌ام و امروز به پایان رسید
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کریم بنزما مهاجم رئال‌مادرید رسماً خبر از خداحافظی‌اش از فوتبال ملی داد.

کریم بنزما، ستاره رئال مادرید، یک روز پس از باخت فرانسه در فینال جام‌جهانی مقابل آرژانتین، از فوتبال ملی اعلام بازنشستگی کرد.

بنزمای ۳۵ ساله در توییتی نوشت: «من تلاش کردم و اشتباهاتی انجام دادم تا به جایی که امروز هستم برسم و به آن افتخار می‌کنم! من داستانم را نوشته‌ام و به پایان رسید.»

بنزما در فهرست ۲۶ نفره دیدیه دشان قرار داشت اما به دلیل مصدومیت از اردوی تیم خارج شد و دیدیه دشان کسی را جایگزین او نکرد. همین موضوع شایعاتی را به وجود آورد مبنی بر اینکه او به بازی فینال برخواهد گشت. اما بنزما با انتشار پستی در اینستاگرام این شایعات را رد کرد و نوشت: «اهمیتی نمی‌دهم».

این ستاره گلزن برای کشورش در فینال آرزوی موفقیت کرد ولی آنها در ضربات پنالتی شکست خوردند. بعد از اینکه RMC Sport گزارش داد بنزما دعوت امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه را برای تماشای بازی در قطر رد کرد، آینده بنزما در تیم ملی در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت. نشریه «اکیپ» هم اعلام کرد که دشان از فراخوانی بنزما خودداری کرد و بنزما هم تمام روابط خود با تیم ملی را قطع کرده است. این آخرین حماسه بنزما در تیم ملی است.

بنزما در سال ۲۰۰۷ اولین بازی خود در تیم ملی را انجام داد و تا سال ۲۰۱۵ به طور ثابت در تیم حضور داشت. اما به دلیل نقشش در اخاذی از هم‌تیمی خود، متیو والبوئنا به دلیل یک رسوایی جنسی، از بازی برای تیم ملی فرانسه محروم شد. او در نوامبر ۲۰۲۱ به جرم همدستی مجرم شناخته شد و توسط دادگاهی در ورسای به یک سال حبس تعلیقی و پرداخت جریمه ۷۵۰۰۰ یورویی محکوم شد. در همان سال در فهرست ۲۶ نفره فرانسه برای مسابقات قهرمانی اروپا قرار گرفت و در یورو ۴ گل به ثمر رساند. این مهاجم در مسابقات بعدی لیگ ملت‌ها و مقدماتی جام جهانی هم بازی کرد. اما در ماه نوامبر به دلیل مصدومیت از حضور در جام جهانی زمستانی قطر محروم شد.

در همین حال بنزما به تمرینات رئال مادرید بازگشت و با ۳۷ گل در ۹۷ بازی از تیم ملی فرانسه خداحافظی کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام لژیونر روزهای بهتری را سپری می‌کند؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی