نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟
چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۴
۱۹ |
۶
مخوف‌ترین زوج فوتبال ایران/ ظهور ژاوی و اینیستا در پرسپولیس!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

اوستون اورونوف آن قدر به سبک بازی مهدی ترابی ایمان آورده که او را بهترین پارتنر خود می‌خواند.

یکی از دلایل موفقیت و پیروزی‌های پرسپولیس در دیدارهای اخیر خود زوج مخوف مهدی ترابی و اوستون اورونوف است. شکی وجود ندارد این دو از بازی کنار یکدیگر لذت می‌برند و این را می‌شود در تک تک لحظات بازی پرسپولیس به وضوح به چشم دید.

فوتبال ورزشی داروینی است که در آن موفق‌ترین تیم‌ها یا اثرگذارترین تیم‌ها با جراتشان برای ابداع و امتحان کارهای جدید تعریف می‌شوند. نکته‌ی اساسی فوتبال این است که زوج سازی اهمیت زیادی دارد و تیم‌هایی که توانسته اند این زوج سازی را بیشتر انجام دهند نتایج بهتری گرفته اند.

به طور مثال می‌توان به زوج افسانه‌ای خط میانی سابق بارسا یعنی ژاوی و اینیستا اشاره کرد.

لیونل مسی بازیکن مهمی‌است اما به قول پپ گواردیولا، هر آنچه بارسلونا اکنون دارد و هر آنچه از این تیم به میراث مانده، به لطف دو مغز متفکر وسط زمین بوده است. همه گفتند این دو نمی‌توانند کنار هم بازی کنند اما اشتباه می‌کردند. در واقع ژاوی در کتاب اینیستا به این موضوع اشاره کرده و گفته است «ما به دنیا اثبات کردیم آن‌ها اشتباه می‌کردند. هرچه بیشتر استعداد داشته باشید، همه چیز بیشتر ممکن می‌شود. هردوی ما نیازی نداشتیم در زمین حرف بزنیم. شاید نهایت چیزی که گفته باشم این بود که کمی نزدیکم شود، همین! نه بیشتر و نه کمتر. آندرس از آن بازیکنانی است که دوست ندارد در کل بازی اصلا حرف بزند. ما قادر به درک عالی یکدیگر بودیم، می‌توانم به جرات بگویم فقط با یک نگاه، منظور هم را می‌فهمیدیم.

الکس فرگوسن این دو را بهترین زوج‌های خط میانی جهان خواند و هنوز هم خیلی این حرف را باور دارند. در مثل جای هیچ مناقشه‌ای نیست؛ امروز اوستون اورونوف و مهدی ترابی با کمترین بازی کنار هم به هماهنگی زیادی رسیده و چشم بسته یکدیگر را پیدا می‌کنند.

شاید دلیل اصلی این هماهنگی عجیب، تکنیک بالای هر دو بازیکن باشد. ستاره‌هایی که مثل آب خوردن مدافعان حریف را دریبل می‌زنند و برای پاس دادن به یکدیگر رقابت عجیبی دارند. یک و دوهای ترابی و اورونوف هم مثالزدنی و در لیگ برتر ما بی نظیر است. این زوج مخوف می‌تواند حتی پرسپولیس را به افتخارات بزرگتری برساند و شاید یکی از دلایل تمدید مهدی ترابی با تیم فعلی اش همین ستاره ازبک باشد. به نظر شما این طور نیست؟!

بیشتر بخوانید: هاشمی‌نسب عاشق پرسپولیس و هودارانش است/ این شخص مهدی را از عشقش گرفت

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۵
  • اوف IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    ووووییی خدا مردم از خنده.🤣🤣🤣🤣🤣🍆
    • پرسپولیس ، آث میلان ، ایتالیا FR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      تیم کیسه همیشه حسود !!! از حسادت عوض گریه خندتون گرفته
  • پیمان💙 IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    مقایسهء این دو نفر(ترابی و اورونوف ) بیشتر با پَت و مَت شبیه است تا ژاوی و اینیستا
  • S Si IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    بابا بیخیال دوتا در پیتِ داغون را با ژاوی و اینیستا مقایسه نکنید. اینا اگر بدرد میخوردند که لنگ جلو آلومینیوم حذف نمیشد یا همین بازی با هوادار حرکت مثبتشون چی بود؟؟؟ بسه دیگه خیلی هوا ورتون نداره...
  • رضایاک IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    البته لقب ژاوی واینستا برای لنگیا برازنده برادران حیدری است خخخخخخخ
  • علی IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    دوستی این دو تا خیلی زود تموم میشه چون ترابی اولین کار زشتی که از اورونوف ببینه رو بدو بدو میره سفارت ازبکستان لو میده . دست خودش هم نیست تنظیمات دیفالتش آدم فروشیه . البته شاید هم جنس همدیگرو می شناسن که اینجور زود با هم جفت و جور شدند چون میگن اورونوف زمانی که ازبکستان بوده زیر لباسش یه تیشرت پوشیده بود که روش نوشته بود : تنها راه نجات ازبکستان حمایت از اسلام کریم اف !!
  • افشین دست کج IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    والا بیشتر به پت و مت شبیهن، خبر ورزشی جدیدا زده تو کار مطالب طنز برای بالا بردن روحیه مردم در سطح جامعه
    • عروس محمدان IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      ولی زوج نصرتی شیث خیلی به هم میامدن
  • بغض یایا در پشت فرمان IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    فقط میتونم بگم خخخخخخخخخخ
  • احمد IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    حسود هرگز نیاسود
  • فرامرز IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    جوری این دو نفر هماهنگ هستند که انگار ده سال ست که با هم بازی می کنند این را هم باید پای تمرین های اوسمار گذاشت وگرنه هماهنگی و درک متقابل به این سادگی و در این مدت کم بدست نمی آید
  • اخراجیها: IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    مهدی ترابی کلا ۱۰ دقیقه فوتبال موثر داره و بقیه دقایق بازی مفت نمی‌ارزه و یه سره در حال توپ لو دادنه و وقتی لو داد مثل ماست وایمیسه نگاه میکنه تا دیگرون بگیرنش. او بیشتر دقایق بازی رو برای خودش بازی میکنه و چون شوتهاش بیشتر با نوک پاش میزنه اکثرا کج و کوله از آب در میان. ارونوف اگه محسن مسلمانو کنارش میدید سجده میکرد براش. به خدا اگه دست من بود میرفتم سراغ مسلمان و چهار پنج سال دیگه ازش استفاده مفید میکردم. دست من بود ترابی و صادقی و اسماعیلی‌فر و ریگی رو آخر فصل با احترام کامل رد میکردم بره. اسماعیلی‌فر هم مثل ترابی زیاد توپ لو میده و خیلی وقتا خودش و سرشو از جلوی شوتها میدزده. هر کدوم اینا به تنهایی تیمو ۱۰ نفره میکنن. جالبه هیچ تغییری هم تو سبک بازیشون نمیدن.
  • کامران زارعی IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    هههههه لنگ،لنگ،لنگ،خبرورزشی لنگی
  • عدالت خواه IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    آقای محترم شوخی هم حد و اندازی داره....😳

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی