نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال ایران و النصر عربستان را پیش بینی کنید...
بدشانسی گاریدو مثل یحیی؛ راستِ پرسپولیس پاشنه آشیل می‌شود؟/ احتمال بازگشت امید به روزهای علی دایی!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

انگار مشکل دفاع راست با پرسپولیس جاودانه خواهد شد!

به گزارش خبرورزشی، پرسپولیس در طول تاریخ همیشه مدافعان چپ نامداری داشته و دست بر قضا بر خلاف استقلال، رقیب دیرینه‌اش که همیشه در سمت راست نقطه اتکا و برتری داشت، در پرسپولیس این سمت چپ بود که زورش می‌چربید.

از مجتبی محرمی، جواد منافی و رضا شاهرودی گرفته تا مهرداد میناوند و همین فصل قبل عبدالکریم حسن، دفاع چپ پرسپولیس همیشه نقطه قوت این تیم بود و در حملات ستون اصلی مشارکت...

اما در دفاع راست پرسپولیس همواره با مشکل دست و پنجه نرم کرده و این فصل داستان پرسپولیس و دفاع راست کم کم تبدیل به یک افسانه می‌شود. پرسپولیس که رامین رضاییان را به عنوان بهترین دفاع راست دهه اخیر فوتبال ایران، در این تابستان نخواست تا او به اجبار راهی استقلال شود.

یحیی گل محمدی قید رامین رضاییان را زد و شاگرد قدیمی‌اش دانیال اسماعیلی فر را به تهران آورد. دانیال طی ۲ فصل حضور در پرسپولیس نه فقط هرگز نتوانست مهره‌ای قابل اتکا باشد، بلکه تبدیل به پاشنه آشیل این تیم شد. فصل قبل ضعف او باعث شد پرسپولیس از لیگ قهرمانان کنار و در نهایت یحیی برود.

پیش از آن هم مجتبی شیری در فینال لیگ قهرمانان قهرمانی را از پرسپولیس گرفته بود، یک مدافع راست دیگر که مجبور شد از این تیم برود. او هم به تراکتور رفت، مسیری که این تابستان دانیال اسماعیلی فر پیمود! و انگار هر دفاع راست پرسپولیس باید برود.

خوان کارلوس گاریدو برای پر کردن خلاء دفاع راست به سراغ یکی از شاگردانش در الویداد مراکش رفت. ایوب العملود که آنقدر خوب است که به نشانه شایستگی به تیم ملی مراکش دعوت می‌شود. مراکش که در دفاع راست دو بازیکن سطح جهانی دارد، اشرف حکیمی در پاری‌سن‌ژرمن با سابقه رئال مادرید و مزراوی مدافع ثابت منچستریونایتد.

اما از بخت بد گاریدو، ایوب در مهم‌ترین بزنگاه‌های این فصل مثل دربی مصدوم شد و نتوانست به پرسپولیس کمک کند. ظهر دوشنبه ۳۰ مهر ماه پرسپولیس که اورونوف و حسین کنعانی زادگان را برای بازی با السد نداشت، با شوک مصدومیت ایوب روبرو شد.

با توجه به درخشش فرجی به عنوان جانشین ایوب در دربی پرسپولیسی ‌ها خیلی نگران نشدند. اما برابر السد در همان نیمه اول فرجی هم مصدوم شد و نوع خروج او از زمین به گونه‌ای بود که لااقل چند بازی بعدی را هم از دست خواهد داد.

پرسپولیس علاوه بر این دو بازیکن، یعقوب براجعه جوان را هم به خدمت گرفت اما او هم بیشتر درگیر اردوهای تیم ملی جوانان است تا اینکه در خدمت پرسپولیس باشد. جوانی که هنوز سابقه بازی در لیگ برتر را ندارد و به طور قطع نمی‌توان در کوتاه مدت به درخشش او دل بست.

انگار تاریخ برای پرسپولیس مدام باید تکرار شود. در سال‌هایی که این تیم دفاع چپ نداشت، وحید امیری با سن بالا جور بقیه را می‌کشید. حالا انگار باید کاپیتان اول یعنی امید عالیشاه مثل کاپیتان دوم، یعنی وحید امیری به پست دوران جوانی خود برگردد!

عالیشاه با بازی در دفاع راست و با شماره ۲ در راه آهن برای خود اسم و رسمی به هم زد و همراه علی دایی به پرسپولیس آمد. او در تمام این سال‌ها مهاجم سایه بازی کرده اما با توجه به مشکلات پرسپولیس در دفاع راست، انگار بعد از این باید عالیشاه را در خط دفاعی ببینیم!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال ایران و النصر عربستان را پیش بینی کنید...

پربازدید امروز

آخرین خبرها

بازرگانی