نظرسنجی

بهترین بازیکن ایران مقابل قطر از نگاه شما؟
جوانسوزی بجای جوانگرایی، آریا یوسفی نابود شد/ دفاع راست، تنها تغییر امیر قلعه نویی که معما شد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تیم ملی برد و با اقتدار به صدر جدول رفت اما یک بازیکن جوان را نابود کرد.

به گزارش خبرورزشی، تیم ملی ۴-۱ قطر را برد و جگرمان خنک شد. اگرچه به قول مهدی طارمی اگر صد بار دیگر هم این حریف را ببریم و له کنیم، متاسفانه مرهمی بر آن شکست نیمه نهایی جام ملت‌ها نیست. قدیمی‌ها مثالی معروف داشتند که به توپچی ۳۰ سال مواجب می‌دهند تا یک روز در لحظه و جایی که باید شلیک کند، اگر آن روز و آنجا و آن لحظه شلیک نکرد یعنی عملاً هیچ کاری نکرده.

ما از ۱۹۸۸ همیشه و در تمام میادین قطر را با اقتدار می‌بردیم اما درست جایی که باید طلسم ۵۰ ساله می‌شکست و به فینال جام ملت‌ها می‌رسیدیم، برابر این حریف که دو ماه قبل از آن چهار بر صفر مغلوب ما شده بود باختیم و قطر به فینال رفت و قهرمان شد.

اما به هر حال هر مسابقه حکایت خودش را دارد. ایران در مسیر جام جهانی قطر را برد و با اقتدار به صدر جدول رفت. به قول خود قلعه نویی ۵۰ درصد راه صعود به جام جهانی را پیمودیم و از همین حالا می‌توان برای موفقیت در جام جهانی ۲۰۲۶ و صعود به دور دوم برنامه‌ریزی کرد.

پس حالا وقت پرداختن به شعار جوانگرایی قلعه نویی است. او که برای تغییر نسل آمده بود اما آنقدر بازی تدارکاتی نداشتیم که به اجبار همان تیم ملی همیشگی را در هر مسابقه به میدان می‌فرستد! جوانانی که هرگز فرصت بازی پیدا نمی‌کنند تا با تجربه شده و جای بزرگترها را بگیرند.

البته قلعه نویی در هر اردو چند جوان را دعوت می‌کند تا میانگین سنی تیم ملی پایین بیاید! اما متاسفانه آنها بازی نمی‌کنند. به همین دو بازی فیفادی مهرماه نگاه کنید، قلعه نویی که بعد از جام ملت‌ها فقط رامین رضاییان را از ترکیب اصلی بیرون گذاشت، همیشه در این ماه‌ها فقط به دو دفاع راست سپاهان نگاه کرده و هیچ کدام از مدافعان راست دیگر لیگ را امتحان نمی‌کند!

جالب اینکه آریا یوسفی در سپاهان دفاع چپ بازی می‌کند و صالح حردانی هم خیلی بازی‌ها نیمکت نشین وحدت حنانوف است! اما باز مرغ امیر یک پا دارد و در این اردو هم فقط این دو نفر برای دفاع راست انتخاب شده بودند.

اما در شرایطی که حردانی در تاشکند اخراج شده و نمی‌توانست برابر قطر بازی کند، سامان قدوس هم دو اخطاره بود و هیچ آلترناتیوی برای دفاع راست در لیست تیم ملی وجود نداشت، باز هم امیر به آریا یوسفی بازی نداد تا میلاد محمدی از دفاع چپ به سمت راست بیاید!

در اینکه میلاد محمدی بازیکن بسیار خوبی است تردیدی وجود ندارد. در فوتبال همه باید به منافع تیمی نگاه کنند و بحثی نیست اما اگر از زاویه آریا یوسفی به قضیه نگاه کنید، متوجه حرف ما خواهید شد. بازیکنی جوان که تنها دفاع راست لیست تیم ملی بود در روزی که هیچ دفاع راستی نداشتیم هم بازی نکرد!

مسلماً دیگر نمی‌توان روی آریا یوسفی حداقل در کوتاه مدت حساب کرد. ماه‌ها طول می‌کشد تا او روحیه خود را پیدا و دوباره همان بازیکن شایسته قبلی شود که به حق به تیم ملی دعوت می‌شد. او ویران و نابود شد...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین بازیکن ایران مقابل قطر از نگاه شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

بازرگانی