ایران ۴ - قطر ۱/ پیروزی قاطع ایران مقابل قطر/ سردار و محبی انتقام را تکمیل کردند
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ به مصاف هم رفتند که شاگردان امیر قلعه‌نویی این بازی را با نتیجه قاطع 4-1 بردند.

به گزارش خبرورزشی، تیم ملی فوتبال ایران امروز در ادامه دیدارهای هفته چهارم از گروه A انتخابی جام جهانی قاره آسیا به مصاف قطر رفت و در نهایت با نتیجه 4-1 پیروز شد.

قطری‌ها ابتدا با گلزنی معز علی در دقیقه 17 از تیم کشورمان پیش افتادند، اما دو گل سردار آزمون در دقایق 42 و 48 و نیز پاس گل او به محمد محبی در دقیقه 65 سبب شد ایران انتقام شکست تلخ مقابل عنابی‌ها در نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا 2023 را به بهترین شکل ممکن بگیرد. محمد محبی در دقیقه 8+90 تیرخلاص به عنابی‌ها بود.

شاگردان امیر قلعه‌نویی با 10 امتیاز در رتبه دوم جدول گروه A انتخابی جام جهانی 2026 در قاره آسیا باقی بمانند. ازبکستان با 10 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به ایران صدرنشین است.

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، علی نعمتی، میلاد محمدی، محمد کریمی (1+90 - محمد جواد حسین‌نژاد)، امید نورافکن، سعید عزت‌اللهی، محمد محبی، مهدی قایدی (77 - علیرضا جهانبخش)، مهدی طارمی (1+90- شهریار مغانلو) و سردار آزمون (85 - محمد قربانی).

عکس تیمی ایران

ترکیب قطر: مشعل برشم، عبدالکریم حسن، طارق سلمان (65 - ابراهیم الحسن)، لوکاس مندس، بوعلام خوخی، عبدالعزیز حاتم، جاسم جابر، احمد فتحی (65 - اسماعیل محمد)، ادمیلسون جونیور (58 - عبدالرحمان مصطفی)، اکرم عفیف و المعز علی.

عکس تیمی قطر

داور: یوسوکو آراکی

نیمه اول

دقیقه ۲: ارسال پشت مدافعان قطر با فرار محمد محبی همراه شد و ضربه بی دقت وینگر ایران به بیرون رفت.

دقیقه ۱۶: ارسال قطری ها پشت مدافعان ایران با ضربه سنگین معز علی تبدیل به گل اول قطر شد.

دقیقه ۲۰: فشار حمله ایران روی دروازه قطر و ضربه خطرناک مهدی قایدی با واکنش مشعل مهاجم ایران را ناکام گذاشت.

دقیقه ۳۰: شوت امید نورافکن از پشت محوطه جریمه قطر قدرت لازم را نداشت و در اختیار مشعل قرار گرفت.

دقیقه ۳۱: ضربه تماشایی سردار آزمون از پشت محوطه جریمه با بدشانسی به تیرک افقی دروازه قطر برخورد کرد.

دقیقه ۴۱: ضربه سر تماشایی سردار آزمون روی ارسال نورافکن ایران را به گل اول و تساوی رساند.

دقیقه ۴۵: ضربه سر بازیکنان قطر به تیرک دروازه ایران برخورد کرد.

دقیقه 4+45: ضربه محمد محبی روی ضد حمله به تیرک دروازه برخورد ورد تا باری در نیمه نخست با تساوی یک بر یک به پایان برسد.

ایران ۴ - قطر ۱/ پیروزی قاطع ایران مقابل قطر/ سردار و محبی انتقام را تکمیل کردند

نیمه دوم

دقیقه ۴۷: اشتباه عجیب مشعل و بهم خوردن تعادلش پس از برخورد با مدافع خودی توپ را در موقعیت دروازه خالی به سردار آزمون رساند و مهاجم ایران گل دوم را به ثمر رساند.

دقیقه ۵۹: فرار میلاد محمدی از سمت راست تیم ملی را در موقعیت گل قرار داد اما شوت محمدی قدرت لازم را نداشت و براحتی در اختیار مشعل قرار گرفت.

دقیقه ۶۴: سردار آزمون روی پاس فرار مهدی طارمی با مشعل تک به تک شد و با یک پاس دروازه خالی را به محبی هدیه کرد و وینگر ایران گل سوم را به ثمر رساند.

دقیقه ۷۲: ضربه خطرناک بازیکن قطر در میان تجمع مدافعان ایران به بیرون رفت.

دقیقه ۷۶: فرار جهانبخش از سمت راست ایران را در موقعیت گل قرار داد اما کاپیتان تیم ملی درحالیکه سردار آزمون در موقعیت خوبی برای گلزنی قرار داشت تصمیم گرفت تا از زاویه بسته اقدام به شوتزنی کند و شوت بی دقت جهانبخش از کنار دروازه قطر به بیرون رفت.

دقیقه ۸۲: پاس در عمق سردار آزمون طارمی را در موقعیت تک به تک قرار داد و طارمی با یک پاس کات بک توپ را به جهانبخش داد و گل چهارم به ثمر رسید اما با اعلام کمک داور ویدیویی این گل مردود شد.

دقیقه ۸۷: مهدی طارمی در موقعیتی تک به تک توپ را به مشعل کوبید و درحالیکه پس از بلوکه شدن توپ در آستانه ورود بع دروازه حریف قرار داشت مدافع قطر از روی خط توپ را برگرداند.

دقیقه ۹۰: شهریار مغانلو روی پاس پشت مدافعان قطر با مشعل تک به تک شد و گل هم به ثمر رساند اما در موقعیت آفساید بود و گل مردود شد.

دقیقه 4+90: ضربه مندس در محوطه جریمه ایران به کنار دروازه رفت.

دقیقه 7+90: محمد محبی با ضربه سر روی ارسال از کرنر نورافکن گل چهارم ایران را به ثمر رساند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

بازرگانی