قطر ۳ نماینده دارد، ایران فقط یکی!/ این بار حریف را دست کم نگیرید...
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در جمع بهترین‌های دور سوم مقدماتی جام جهانی در آسیا فقط یک ایرانی حضور دارد و ۳ بازیکن از تیم ملی قطر!

به گزارش خبرورزشی، لپ کلام این است. نتایج بازی‌های فوتبال هیچ ربطی به پیشینه، کارنامه و آمار ندارد. هر بازی قصه خودش را دارد و همه چیز درون زمین تعیین می‌شود. اما خب رسانه‌ها هم به روال همیشگی خود در همه جای جهان به استقبال مسابقات مهم می‌روند.

تیم ملی کشورمان در چهارمین دیدار خود در دور نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ باید به مصاف قطر برود. از پیشینه رقابت دو تیم و آخرین رویارویی همه خبر داریم اما رسانه‌ها علاوه بر پیش بازی‌های مرسوم، آمار دیگری هم برای ارائه دارند. یکی از روش‌هایی که در سال‌های اخیر به لطف فضای مجازی فراگیرتر شده ارائه نمرات بازیکنان است.

در پایان هر هفته از لیگ قهرمانان در هر قاره یا هر دور از مسابقات مقدماتی جام جهانی، سایت‌های معتبر با امکانات پیشرفته کامپیوتری - نه آنچه برخی مردان رند در فوتبال خودمان با شمارش دستی و عددسازی به اسم آمار ارائه می‌کنند! - اقدام به دادن نمره به بازیکنان در بازی‌های مختلف می‌کنند.

سپس بهترین‌های هر مسابقه با یکدیگر مقایسه و یک تیم به عنوان تیم منتخب اعلام می‌شود. در دور سوم مقدماتی جام جهانی یا همان اولین فیفادی مهر ماه سایت «سوفا اسکور» که به عنوان یکی از معتبرترین سایت‌ها در دنیا با پیشرفته‌ترین برنامه‌های کامپیوتری، تمام حرکات بازیکنان در زمین را ضبط و به آنها نمره می‌دهد، تیمی منتخب هفته سوم در قاره آسیا انتخاب کرده که کشورمان فقط یک نماینده دارد؛ «سعید عزت اللهی» که ستاره ایران در تاشکند بود.

قطر ۳ نماینده دارد، ایران فقط یکی!/ لطفا این بار حریف را دست کم نگیرید...

و در طرف مقابل قطر -به عنوان حریف این هفته ما- در همین تیم سه نماینده داشت؛ «بوعلام خوخی» در خط دفاعی، «اکرم عفیف» در خط میانی و «معز علی» به عنوان تنها مهاجم. این مقایسه در حد خود مهم است و نه بیشتر، باز هم می‌گوییم که بازیکنان درون زمین نتیجه را تعیین می‌کنند و هیچکس در پتانسیل ستاره‌های خودمان شکی ندارد اما نباید هم حریف را دست کم بگیریم!

قطر همین حالا در همین شرایط، سه ستاره در تیم منتخب آسیا دارد و ما فقط یکی! آنها در هر خط یک «بهترین» قاره دارند و ما فقط در خط میانی اما از آن مهمتر اینکه نمره بهترین بازیکن ما یعنی عزت اللهی با عدد ۷.۹ برابر با نمره بدترین بازیکن قطر در تیم منتخب یعنی خوخی در خط دفاعی است!

بالاترین نمره آسیا در دور سوم را اکرم عفیف با ۹.۲ گرفت و معزعلی هم با امتیاز ۸.۴ بالاتر از بهترین بازیکن ماست. به همه این‌ها اضافه کنید درخشش اکرم عفیف در آخرین تقابل دو کشور تا امروز، یعنی نیمه نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا در قطر که در نهایت مانع رسیدن ما به فینال شد...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

بازرگانی