نظرسنجی

راه نجات استقلال از بحران فعلی چیست؟
شب بد نمایندگان ایران مقابل السد و پاختاکور؛ بخت کور!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تیم‌های ایرانی هفته دوم لیگ نخبگان آسیا را با نتایج ناامید کننده‌ای به پایان رساندند.

به گزارش خبرورزشی، شکست دو بر صفر استقلال در بازی یک طرفه برابر السد در کنار تساوی دور از انتظار پرسپولیس مقابل پاختاکور، فوتبالدوستان ایرانی را ناامید کرد. استقلال در شبی که نیمه دوم بازی‌اش حتی از نیمه اول هم بدتر بود، با کلکسیونی از اشتباهات فردی و شکست قطر را ترک کرد. درحالی که انتظار می‌رفت آبی پوشان به باخت حیثیتی در دربی واکنش نشان بدهند، حتی جایگاه متزلزل جواد نکونام هم سبب نشد این مربی از تفکرات تدافعی‌اش دست بکشد و سبک بازی استقلال دقیقا همان چیزی بود که هواداران در این هفته‌ها از آن انتقاد می‌کنند؛ یعنی فوتبال مستقیم و تکیه بر توپ‌های بلند. استراتژی که حتی نتوانست برابر السد نه چندان قدرتمند هم به کار بیاید تا آنگونه که در برخی رسانه‌ها صحبت می‌شود، نکو آخرین حضورش روی نیمکت استقلال را سپری کند.

البته تصور نکنید در تهران هم اوضاع برای سرخ‌های پایتخت خوب بوده و اگر از استقلال و حواشی آن صحبت‌های بیشتری زده می‌شود، تنها به دلیل موقعیت عجیب و غریب مدیریتی و کادرفنی آن باشگاه است وگرنه تساوی خانگی برابر پاختاکور هم دست کمی از شکست ندارد. شاگردان خوان کارلوس گاریدو که پس از برد روحیه بخش در دربی در پی کسب اولین برد آسیایی بودند، خیلی زود به گل رسیدند اما انگار همان گل ثانیه‌های نخست آفت آنها شد چرا که رقیب ازبکستانی سوار بازی شد و آنقدر به سمت دروازه الکسی گندوز شوت زد که بالاخره یکی از این ضربات وارد دروازه شد. بازیکنان پرسپولیس به شکل عجیبی در زمین بازی گم بودند و با وجود حمایت طرفداران خودی زیر باران قلعه حسن خان، نتوانستند نتیجه خوبی کسب کنند. در نظر داشته باشید رقیب بدون سرمربی‌اش به ایران آمده بود و شاتسکیخ به بهانه بیماری، روی نیمکت پاختاکور حضور نداشت!

به هر ترتیب هر دو نماینده ایران هفته دوم را به شکلی بدی به پایان رساندند و با توجه به اندوخته اندک امتیازی آنها (به خصوص پرسپولیس) و بازی‌های دشوار باقی مانده با تیم‌هایی نظیر النصر و الهلال، کار سرخابی‌ها در لیگ نخبگان بسیار سخت شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

راه نجات استقلال از بحران فعلی چیست؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی