نظرسنجی

استقلال و پرسپولیس مقابل السد و پاختاکور چه نتایجی می گیرند؟
یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۱
۰ |
۰
قعرنشینی عقاب استقلالی‌ها؛ موقعیت سخت مهدی!
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

تیم قعرنشین این روزهای لیگ برتر هواداری است که سیدمهدی رحمتی را به عنوان سرمربی در اختیار دارد.

به گزارش خبرورزشی، سیدمهدی رحمتی که از بازیکنان تاریخ ساز فوتبال ایران است این روزها در قامت سرمربی روزگار خوبی را سپری نمی کند. رحمتی با هوادار در قعر جدول جا خوش کرده و وضعیت دراماتیکی دارد. رحمتی ورود به دنیای مربیگری را با تیم بحران زده پدیده مشهد استارت زد و توانست از سقوط تیم شهر محبوبش مشهد به لیگ دسته اول جلوگیری کند. رحمتی پدیده بی پول و بی بازیکن را در رده نهم جدول تحویل داد و بعد از آن به اراک رفت تا با آلومینیوم تجربه جدیدی را بسازد.

عملکرد رحمتی در آلومینیومی که با رسول خطیبی نتایج اسفناکی گرفته بود فوق العاده بود. اراکی ها با رحمتی امسال در لیگ بیست و یکم در جایگاه هشتم جدول قرار گرفت، درحالی که در هفته های ابتدایی لیگ امتیازات زیادی را از دست داده بود. در آن سال رحمتی توانست با آلومینیوم در جام حذفی به عنوان نایب قهرمانی برسد تا کارنامه ای قابل قبول در دومین تجربه مربیگری خود ثبت کند. او بعد از جدایی از آلومینیوم به قائمشهر رفت تا هدایت تیم محبوب این شهر را برعهده بگیرد. رحمتی فصل را با نساجی خوب شروع کرد و حتی توانست اولین برد آسیایی این تیم را هم رقم بزند اما در ادامه هم از لیگ قهرمانان آسیا حذف شد هم در لیگ نتایج ضعیفی گرفت و بعد از شکست ۴گله مقابل استقلال از سمت خود استعفا کرد. او امسال را هم با هواداری آغاز کرد که از فصل قبل بحران زده بود.

رحمتی در هوادار جانشین مسعود شجاعی شد. سیاست امسال باشگاه هوادار البته کار رحمتی را سخت کرد. هوادار امسال اختلاف فراوانی از نظر میانگین سنی بازیکنان و بودجه مصوب سالیانه خود در مقایسه  با پانزده باشگاه دیگر لیگ برتری دارد و می توان گفت اسکواد خود را ۹۰درصد تغییر داد. معرفی لحظه آخری و آغاز دیر هنگام تمرینات این تیم در فاصله نوزده روزه تا شروع لیگ بدون برگزاری اردوی تدارکاتی یا دیدار دوستانه لیگ برتری هم از مشکلات این تیم بوده است. دو تساوی خارج از خانه برابر ذوب آهن و آلومینیوم، شکست در هفته نخست برابر خیبر که با پنالتی سوخته بنفش‌ها و در نبود VAR به ثبت رسید و نمایش دراماتیک و ناباورانه در دومین نیمه دیدار با تراکتور پر مهره و شکست سنگین مقابل مدعی قهرمانی، شکست مقابل فولاد و تساوی با گل گهر نتایج تیم رحمتی در ۶ هفته سپری شده از لیگ بوده است. در حال حاضر هوادار با ۳ امتیاز در قعر جدول به سر می برد و شرایط دشواری برای ادامه لیگ دارد. نتایجی که رحمتی طی یکسال گذشته با نساجی و هوادار گرفته او را در شرایطی دشوار قرار داده و قطعا در کارنامه مربیگری اش نمره ای منفی برای او محسوب می شود.

قعرنشینی عقاب استقلالی‌ها؛ موقعیت سخت مهدی!

رحمتی؛ سرمربی یا اسپانسر؟

هوادار از فصل گذشته تاکنون با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم کرده است. تیمی که طبق ادعای سرمربی آن با ۵۰ میلیارد تومان بودجه مظلوم‌ ترین تیم لیگ برتر است. رحمتی در ابتدای لیگ هم در اعتراض به وضعیت تیمش گفته بود: «امسال بودجه‌ای که در اختیار کادرفنی و بازیکنان ما قرار گرفته ۵۰ میلیارد است و اصلا قابل قیاس با سایر تیم‌های لیگ  نیستیم. شرایط کاملا متفاوتی داریم. خودتان دیده‌اید تمام تیم‌های از حمایت استانی بهره‌مند هستند اما تیم هوادار چنین حمایتی را پشت خودش ندارد. دیدید تیم‌هایی که به مشکل می‌خورند سریع استاندار، شهردار و نماینده مجلس پشت‌شان می‌آیند و حمایت می‌کنند تا به شرایط خوب بازگردد اما از ما هیچ حمایتی نمی‌شود. همین الان درگیر این هستیم که قرار است در کدام استادیوم بازی کنیم.» البته شایعاتی هم درباره مدل همکاری رحمتی با هوادار مطرح شد که ظاهرا رحمتی هنگام عقد قرارداد با مسئولان هوادار وعده داده بود که اسپانسری با خود آورده و از این طریق حدود ۷۰ میلیارد به این باشگاه پول تزریق خواهند کرد اما این اتفاق رخ نداد و به همین دلیل باشگاه با مشکلات مالی مواجه شد. شایعه ای که بعید است با توجه به خصوصیات رفتاری رحمتی صحت داشته باشد. البته رحمتی زمان حضور در استقلال، برای پیراهن خودش اسپانسر می گرفت اما بعید است شرط انتخاب او به عنوان سرمربی یک باشگاه لیگ برتری آوردن اسپانسر باشد.

تلاش برای نجات اسم رحمتی

سیدمهدی رحمتی یکی از برترین گلرهای تاریخ فوتبال ایران با کوله باری از آمار و رکوردها و افتخارات است و در تلاش است در دوران مربیگری هم مثل دوران بازیگری اش یک «برند» محسوب شود. با این حال رحمتی باید هرچه زودتر فکری به حال خودش و تیم قعرنشینش کند؛ هرچند که او در ادعایی جالب گفته لیگ از نیم فصل دوم برای هوادار آغاز می شود. اسم رحمتی تاکنون چندبار برای سرمربیگری در استقلال هم مطرح شده اما اگر واقعا نشستن روی نیمکت استقلال یکی از رویاهای او در عرصه مربیگری است باید کارنامه ای مقبول تر از خودش به جای بگذارد. اتفاقا رحمتی در هفته هفتم لیگ برتر باید به مصاف استقلال برود و حتما انگیزه زیادی هم برای این بازی دارد تا هم انتقام شکست سنگین سال گذشته با نساجی را بگیرد هم تکانی به جایگاه تیمش در جدول بدهد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

استقلال و پرسپولیس مقابل السد و پاختاکور چه نتایجی می گیرند؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی