نظرسنجی

بهترین بازیکن دربی را شما انتخاب کنید...
رامین رضاییان، از عرش تا فرش/ نکونام به «مقصر شکست» حتی فرصت برای جبران هم نداد!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

رامین رضاییان ستاره استقلال تا بازی پیش از دربی، در ۵ روز مصداق بارز سقوط از عرش به فرش را تجربه کرد.

به گزارش خبرورزشی، بمب نقل انتقالاتی چقدر زود روی تلخ فوتبال را دید. رامین رضاییان محبوب هواداران پرسپولیس بود. او مقابل دوربین تلویزیون گفته بود که هرگز به خاطر هیچ رقمی حاضر به شکستن دل طرفداران نیست و به استقلال نخواهد رفت.

رامین آنقدر با تجربه بود که از حاشیه‌های رفتن به تیم رقیب آسیب نبیند. او این فصل را درخشان آغاز کرد، چه در بازی‌های دوستانه پیش فصل و چه در مسابقات رسمی ستاره بلامنازع استقلال بود.

استقلال تا قبل دربی در ۴ بازی لیگ ۶ گل زدکه سه تای آنها یعنی ۵۰ درصد گل‌ها سهم رامین بود و یک گل دیگر را هم ساخت که با همان گل استقلال به تنها برد خود در این فصل برابر شمس آذر رسید. رامین در اولین بازی لیگ نخبگان برابر الغرافه نیز ستاره میدان بود. او یک گل زد و یک گل ساخت تا استقلال به برتری قاطع ۳-۰ برسد. با این کارنامه همه منتظر درخشش او در دربی مقابل تیم سابقش بودند. اساس تمام حملات استقلال بر مبنای حضور رامین بود.

اما چرخ روزگار ۵ روز تلخ را برای رامین رقم زده بود. ستاره استقلال ابتدا در بازی قائمشهر ناخواسته آفساید را پر کرد تا تیمش گل دوم را دریافت و در نهایت به تساوی ۲-۲ قناعت کند. و بعد در دربی، جایی که قرار بود رامین طراح اصلی حملات و پیروزی احتمالی استقلال باشد، او با اهدای یک پنالتی در دقیقه ۹۰ مقصر اصلی شکست لقب گرفت. نکونام به او فرصت جبران هم نداد و هنوز ضربه پنالتی زده نشده بود، رامین را بیرون کشید. این برای او حتی از دادن پنالتی سخت تر بود. و حتی بدتر از محو رامین...

سیستم بازی استقلال روی سمت چپ رفته و اصلاً توپی سمت او ارسال نمی‌شد. رامین رضاییان که قرار بود ستون حملات استقلال باشد، تبدیل به نقطه ضعف این تیم شد.

حالا مشخص نیست که آیا این تاکتیک جواد نکونام بود که پرسپولیس را غافلگیر و اساس حملاتش را به سمت چپ منتقل کند یا اینکه نقشه‌ها و برنامه‌های پرسپولیس برای مهار رامین جواب داد! اما هر چه بود، نتیجه یکسان و آن محو رامین رضاییان در دربی بود.

به طور قطع مدتی طول می‌کشد تا دوباره رامین به لحاظ روحی به سطح قبل بازی با نساجی برگردد. شاید همین تعویض خیلی بیشتر از آن پنالتی دادن باعث دلخوری این ملی‌پوش شود.

حرف‌های مورایس را به یاد بیاورید! اینکه چرا سپاهان دور برگشت فصل قبل دیگر نتوانست آن تیم واقعی و کامل دور رفت باشد؟ کم نیستند کسانی که معتقدند رامین یکی از ستاره‌هایی بود که دیگر نتوانست برای مورایس و سپاهان بدرخشد!

حالا انگار همان سناریو در استقلال در حال تکرار برای شماره ۱۰ آبی‌هاست!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین بازیکن دربی را شما انتخاب کنید...

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی